اونس طلا2368.77
مظنه16,366,000
18 گرم3,778,100
ارزش سکه36,872,598
قدیم (بهار)40,700,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

دلارِ قوی مانع رشدِ بیشتر طلا شد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد بازگشتن دوباره شیوع کرونا در برخی از کشورها به‌دنبال موج دوم و در حالیکه چین فهرست 79 کالای آمریکایی معاف از تعرفه‌های جنگ تجاری را منتشر کرد گران شد از طرفی دلار امروز به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید و و مانع از رشدِ بیشتر طلا شد

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا به علت نگرانی در مورد بازگشتن دوباره شیوع کرونا در برخی از کشورها و چشم اندازروابط تجاری آمریکا و چین، افزایش یافت هرچند این افزایش‌ها با تقویت دلار محدود شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی1709 دلار فروخته شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۲۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۱۰۰.۱۹۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.

دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

هر چند که نرخ بیکاری عجیب و کم سابقه آمریکا در ماه آوریل باعث شده است تا معامله گران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید اسکناس سبز اقدام کنند اما کاهش شمار قربانیان کرونا در آمریکا به نصف روزهای اوج، خبر بسیار خوبی محسوب می شود

افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن از مهم‌ترین دلایل رشد بازدهی اوراق قرضه و دلار بوده است.

شب گذشته، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا برای اولین بار طی یک هفته گذشته به بیش از ۰٫۷ درصد رسید.

از طرفی چین امروز فهرست جدیدی از 79 قلم کالاهای آمریکایی را منتشر کرد که برای معافیت از تعرفه‌های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری دو کشور، واجد شرایط هستند.

وزیر دارایی چین در بیانیه ای گفت معافیت های جدید از 19 می اجرایی خواهد شد و در 18 می 2021 پایان می یابد. جدیدترین فهرست معافیت های تعرفه ای شامل سنگ معدن فلزات کمیاب، سنگ معدن طلا، سنگ معدن نقره و کنسانتره ها است.

وزارت دارایی چین، ارزش این محصولات وارداتی را فاش نکرد. پکن در ماه فوریه اعلام کرد برای 696 کالای آمریکا نظیر سویا معافیت از تعرفه صادر می کند.

مذاکره کنندگان ارشد پکن و واشنگتن هفته گذشته در مورد اجرای فاز یک توافق امضا شده در ماه ژانویه گفتگو کردند.

بر اساس این توافق، چین قبول کرده است تا واردات کالاهای آمریکایی بر مبنای سال 2017 را به میزان 200 میلیارد دلار به مدت دو سال افزایش دهد. بطوریکه حدود 77 میلیارد دلار در سال نخست و 123 میلیارد دلار در سال دوم انجام شود.

تشدید دوباره تنش ها میان دو کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا که سال گذشته در چین آغاز شد، پرسش‌هایی را در مورد آتش بس تجاری میان دو کشور ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده در صورتی که چین تعهدات خود برای خرید را انجام ندهد، توافق را فسخ خواهد کرد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: موج جدیدی شیوع کرونا «از این جهت بر بازار تاثیر گذاشته است که بازار از احتمال منفی شدن نرخ بهره آمریکا خبر می دهد.» وی افزود بازار انتظار تقویت بیشتری از سوی بانک مرکزی آمریکا دارد.

با این حال، «ما همچنین اندکی تقویت دلار را داشتیم که تمایل سرمایه گذاران به طلا را مهار کرد.»

بازیگران بازار به شدت نسبت به موج دوم شیوع این بیماری نگران و آشفته هستند زیرا کشورهای بیشتری در جهان به تدریج محدودیت ها را کاهش می دهند تا فعالیت های اقتصادیشان را از سر بگیرند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه 0.05 درصد کاهش یافت و به 1081.07 تن رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد