اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نگرانی از موج دوم شیوع کرونا قیمت طلا را افزایشی کرد

به دنبال بروز نگرانی در مورد موج جدید شیوع ویروس کرونا که انتظار برای اقدامات محرکی و کاهش نرخ بهره را تقویت کرد، قیمت طلا در معاملات افزایش یافت و در مرز۱۷۰۰ دلار در نوسان است

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در حالی که به رغم تقویت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار، موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها موجب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مجددا تقویت شود قیمت طلا در معاملات افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2 دلار افزایش 1702دلار فروخته شد. فلز زرد، روز جمعه یک درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

کیل رادا، تحلیلگر بازار گفت: « در بهترین شرایط، ما هنوز در فضایی هستیم که نرخ بهره همچنان بسیار پایین خواهد ماند، سیاست های مالی بسیار مناسب و سازگار و تورم بسیار بالا خواهد بود.»

به دلیل امیدواری های ایجاد شده در آستانه بازگشایی کسب و کارهای اقتصادی در برخی کشورها، ارزش دلار و شاخص های سهام در بورس های آسیایی امروز شاهد افزایش بود، هرچند برخی کشورها گزارش های نگران کننده ای از افزایش مجدد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا منتشر کرده اند.

مقامات چینی روز یکشنبه خبرهایی از احتمال شروع موج جدیدی از شیوع کرونا در شمال شرق این کشور منتشر کردند. یکی از شهرهای استان جیلین چین بار دیگر به عنوان منطقه پرریسک طبقه بندی شده است. کره جنوبی هم دیروز نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داد. این در حالی است که موارد جدید ابتلا در آلمان تنها چند روز پس از کاهش محدودیت های اجتماعی مجددا بالا گرفته است.

هر چند که نرخ بیکاری عجیب و کم سابقه آمریکا در ماه آوریل باعث شده است تا معامله گران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید اسکناس بز اقدام کنند اما کاهش شمار قربانیان کرونا در آمریکا به نصف روزهای اوج، خبر بسیار خوبی محسوب می شود. از سوی دیگر شمار دیگری از کشورها نظیر نیوزلند و ژاپن اعلام کرده اند محدودیت های رفت و آمد را کاهش خواهند داد هر چند در انگلیس نخست وزیر این کشور گفته است هنوز برای عادی دانستن وضعیت خیلی زود است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۹۰۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار در بمبئی گفت: «طلا به یک جرقه جدید بنیادین نیاز دارد. مگر اینکه یک جرقه مانند جنگ تجاری امریکا و چین رخ دهد واگرنه می توانیم انتظار کاهش به 1680 دلار را داشته باشیم.»

وی افزود با این حال، این کاهش به علت افزایش نگرانی ها در مورد موج دوم شیوع کرونا در برخی کشورها، نگرانی ها در مورد رکود و کاهش نرخ بهره، کوچک خواهد بود.

صندوق بین المللی پول هم روز جمعه به واشنگتن و پکن نسبت به یک جنگ تجاری مجدد که می تواند بهبود از وضعیت شیوع را تضعیف کند، هشدار داد. در عین حال این نهاد بین المللی از احتمال بررسی کاهشی پیش بینی های اقتصادی در جهان خبر داد.

میزان تقاضای فیزیکی برای طلا هفته گذشته در چین افزایش داشت و خریداران با استفاده از فرصت تخفیف های قابل توجه اقدام به خرید کردند. اما میزان فعالیت در سایر بازارهای مهم طلا به دلیل شیوع کرونا و تعطیلات پایین بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد