اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند شاخص بورس تهران امروز چگونه گذشت؟

شاخص کل بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت به طوریکه در ساعات ابتدایی معاملات با صعودی چشمگیر به یک میلیون و ۴۸ هزار واحد رسید اما ناگهان سقوط و رقم یک میلیون و ۴۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل در نهایت و در ساعات پایانی معاملات باز هم صعودی شد و در رقم یک میلیون و ۴۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 22 اردیبهشت 99، باز هم روند رو به رشد طی کرد و 4405 واحد افزایش یافته و به رقم یک‌میلیون و 47 هزار و 658 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز 133 واحد افت کرده و به رقم 324 هزار و 470 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 3 هزار و 913 تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران بورس تهران امروز بیش از 7.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 652 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 4 هزار و 507 میلیارد تومان رسید را نیز درنظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران به بیش از 15 هزار و 159 میلیارد تومان رسید که این رقم می‌تواند به عنوان تأمین سرمایه در گردش، واحدهای تولیدی بورسی و فرابورسی استفاده شود.

به گفته رئیس سازمان بورس، روزانه حدود 1500 میلیارد تومان پول جدید وارد بورس تهران می‌شود.

به گفته کارشناسان، عمده دلیل افزایش شاخص بورس و رکوردشکنی، هجوم نقدینگی سرگردان در جامعه به سوی بورس و افزایش تقاضا برای حضور در بازار سرمایه است که با توجه به کمبود سهام شناور در بازار، افزایش تقاضا برای خرید سهام باعث ارتقای قیمت سهام می‌شود.

البته باید حضور مردم در بورس را به فال نیک گرفت، چون اگر قرار بود پول‌های سرگردان با حجم بالا به سمت بازارهای کالایی و یا دلار و یا ملک و مسکن می‌رفت، هم افزایش شدید قیمت‌ها و تورم ایجاد می‌شد و هم احتمالاً منجر به احتکار کالا و یا تغییر کاربری شدید زمین‌های کشاورزی می‌شد.

اما در این بین به گفته مسئولان بورس، باید مدیران شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس به عرضه سهام بیشتر و همچنین انتشار اوراق برای جمع‌آوری نقدینگی و نیز جمع‌آوری پول از طریق حق‌تقدم سهام اقدام کنند تا از محل سرمایه‌های سرگردان، رونقی در شرکت‌های بورسی و فرابورسی اتفاق بیفتد.

با نگاهی به بازار، امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در بورس تهران با ارزش 1173 واحد به رقم 278 هزار و 633 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با کاهش 87 واحد به رقم 215 هزار و 451 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 12 هزار و 404 واحدی به رقم یک میلیون و 336 هزار و 789 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 13 هزار و 776 واحد به رقم 779 هزار و 246 واحد رسید.

و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با کاهش 34 هزار و 823 واحد به رقم 2 میلیون و 65 هزار و 354 واحد رسید.

امروز نمادهای سایپا، ملی‌مس، شستا، گل‌گهر و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و هلدینگ تاپیکو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده که مورد توجه معامله‌گران بورس قرار گرفته، شامل بانک ملت، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری خوارزمی، پالایش نفت اصفهان، گلوکوزان، توسعه معادن و فلزات، بانک صادرات بوده‌اند.

ریزش ۷۲ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۲ واحد ریزش رقم ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۲۵ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال انجام شد. سرمایه گذاری صباتامین، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیتشرین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، تولید نیروی برق دماوند، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و بانک دی نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد