اونس طلا2211.7
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادغام بانک‌های نظامی چه نفعی برای مشتریان بانک دارد؟

پرونده ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح که طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، کنترل و تزریق آرامش به پول و بهبود وضعیت سود سپرده و سود بین بانکی، منافع و سهولت‌هایی را برای مردم در ارتباطات بانکی ایجاد می‌کند.

به گزارش سایت طلا ، پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، از بیش از یک سال پیش کلید خورده و در این مدت نیز اقدامات مقدماتی آن در حال انجام بوده که در پی آن ادغام بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه مالی و اعتباری کوثر در بانک سپه از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال گذشته نیز، در تابلوی این بانک‌ها عبارت وابسته به بانک سپه درج شده است.

در این زمینه، مدیرعامل بانک سپه در روزهای گذشته از نزدیک شدن ماموریت ملی ادغام به ایستگاه پایانی خود خبر داد و گفت که تمام ارکان بانک سپه آماده برگزاری مجامع نهایی ادغام چهار بانک و یک موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح است.

به گفته وی، با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار داریم در صورت کسب مجوز از مراجع ذی‌ربط تا پایان اردیبهشت ماه حداقل دو بانک از مجموع بانک‌ها و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح رسما به بانک سپه ملحق شوند.

علاوه براین پس از آن رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد که ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در هفته‌های آینده نهایی می‌شود و پیگیری‌های ایسنا مشخص کرد که دو بانکی که قرار است تا پایان اردیبهشت به بانک سپه ملحق شوند، بانک‌های حکمت ایرانیان و قوامین است که کارهای ارزش‌گذاری دارایی‌های آن‌ها تقریبا به پایان رسیده است.

بانک‌های مهر اقتصاد و انصار و موسسه مالی کوثر نیز پس از انجام ارزش‌گذاری دارایی‌ها توسط قوه قضاییه به بانک سپه ملحق می‌شوند، در واقع زیرساخت‌های ادغام این بانک‌ها فراهم شده و برای الحاق به بانک سپه در انتظار ارزش‌گذاری دارایی‌ها هستند که به نظر می‌رسد این بانک‌ها نیز در آینده نه چندان دور به بانک سپه ملحق و پروژه ادغام نهایی شود.

همچنین، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین اظهارات خود درباره ادغام بانک‌های نظامی از رسیدن پرونده ادغام بانکی به مراحل پایانی خبر داد و گفت: با تصمیماتی که در جلسه ستاد ادغام این بانک‌ها انجام شد، مجامع ادغام این بانک‌ها برگزار و پرونده مهم‌ترین ادغام بانکی بسته خواهد شد.

اکنون این پرونده طبق اعلام بانک مرکزی با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، طبق گفته همتی در طول ماه‌های گذشته و در پی ادغام، با نظارت بانک مرکزی و تدبیر و راهبری خوب مدیریت بانک سپه، اصلاحات خوبی خصوصا در منابع و مصارف بانک‌های ادغام شده انجام شده که به آرامش فعلی پول کمک خوبی شده است و ادغام این نوع بانک‌ها از جمله مواردی است که بر روند کنونی سود سپرده‌ها و سود بین بانکی تاثیر گذاشته تا بانک‌ها از سود سپرده ۱۵ درصدی تمکین کنند.

بنابراین ادغام بانک‌های نظامی علاوه براینکه یکی از پروندهای مهم بانکی را به اتمام می‌رساند و موجب ارتقای بانکداری می‌شود، می‌تواند با تمرکز چندین بانک در یک بانک، خدمات بهتری را به مردم ارائه کند و با کنترل پول و سودهای سپرده بانکی که مردم و معیشت آن‌ها را به دلیل بازپرداخت اقساط وام‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد، نقش موثری برای مردم داشته باشد و آن‌ها را کمتر تحت فشار سودهای سرسام‌آور بانکی قرار دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد