اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترافیک نیمه سنگین در آزاد راه کرج- تهران/اعلام وضعیت نارنجی در تهران/دستور آماده‌باش به یگان‌های ارتش درپی زلزله تهران/زلزله تهران| ۲ کشته و ۲۳ مصدوم

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران خبر داد. رئیس ستاد بحران شهرداری تهران در پی وقوع زلزله بامداد جمعه پایتخت گفت: نیروهای ما تا ۳ روز آینده در آماده باش کامل قرار دارند.مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اعلام اینکه تمام مصدومان زلزله ترخیص شده‌اند، گفت: بر اساس آخرین اعلام بر اثر زلزله دماوند ۲ نفر کشته و ۲۳ تن مصدوم شدند

سرهنگ نادر رحمانی، ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های مواصلاتی کشور، افزود: براساس آخرین گزارش‌ها در استان زنجان ( محور زنجان- بیجار) بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در محور آزادراه کرج - تهران(محدوده ایران خودرو تا چیتگر)، اظهار کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.

رضا کرمی محمدی بامداد جمعه افزود: با توجه به لرزه خیزی گسل مشا توصیه می کنیم که شهروندان اپلیکیشن شهر آماده را نصب و نکات آموزشی در خصوص زلزله را مطالعه کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد که راه های اضطراری و خیابان های شهر را مسدود نکنند تا امدادرسانی احتمالی دچار مشکل نشود.
کرمی همچنین گفت:پایگاه های مدیریت بحران شهرداری فعال شده و تا ۳ روز آینده در آماده باش هستیم.
این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که در حین زلزله نقطه امنی پیدا کرده و از آسانسور استفاده نکنند.
حوالی ساعت یک بامداد زلزله ۵ ریشتری روستای زیارت شهرستان دماوند در شمال شرق تهران را لرزاند.

شدت این زلزله در شهر تهران و شهرهای اطراف پایتخت احساس شد.

اعلام وضعیت نارنجی در تهران

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر: تا ۱۲ ساعت آینده وضعیت نارنجی یا آماده باش برای استان تهران و وضعیت زرد برای استان های اطراف تهران در ⁧هلال احمر⁩ برقرار است

23 مصدوم و ۲ کشته بر اثر زلزله ۵.۱ ریشتری تهران

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره جدیدترین آمار زلزله دماوند اظهارداشت: بر اثر وقوع زلزله در استان تهران تاکنون دو کشته (یک مرد ۶٠ ساله حین فرار بر اثر تروما از ناحیه سر و یک زن ۲۱ ساله بر اثر ایست قلبی) و ۲۳ مصدوم گزارش شده است که ۱۲ تن مصدومیت‌ جدی نداشتند و ۱۱ نفر مصدوم ناشی از ترس یا فرار در محل و یا پس از اعزام به مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون هیچ کدام از مصدومان بستری نیستند.

وی افزود: مرکزیت زلزله در نقطه امام‌زاده هاشم و منطقه مشاء دماوند است و در آبسرد، کیلان، گیلاوند و رودهن بیشتر از سایر نقاط استان تهران احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر ریزش سدخاکی «وادان» تشریح کرد: در این روستا سدی وجود ندارد و سد خاکی کشاورزی «رستم آباد» نیز آسیب ندیده است.

درجاتی تأکید کرد: از زمان وقوع کرونا تمامی نیروهای استان در آماده باش هستند و با وقوع زلزله نیز ستاد بحران دماوند تشکیل شد و تاکنون ارزیابی نیروهای امدادی نشان‌ می‌دهد زمین لرزه خسارت محسوسی در پی نداشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی نیروهای خدمات‌رسان و امدادی تا ۴۸ ساعت آینده در آماده باش هستند، گفت: تاکنون زلزله ۲۰ پس‌لرزه داشته است که کمترین مقدار ۲.۱ و بیشترین ۳.۹ در مقیاس ریشتر ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با توصیع به اینکه مردم با آرامش به خانه‌هایشان باز گردند، تصریح کرد: با دستور استاندار تهران فعالیت بوستان‌های استان‌ تهران که با محدویت‌های فاصله گذاری اجتماعی به روی مردم بسته بود، به روی مردم باز است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: زمین‌لرزه بامداد امروز تاکنون ۳۴ پس‌لرزه داشت.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:
مشکلی بابت تامین بنزین وجود ندارد
در حال پایش سوخت‌رسانی به پمپ بنزین‌ها هستیم و تا این لحظه مورد کمبود بنزین گزارش نشده است. مشکلی بابت تامین بنزین وجود ندارد.
توصیه می‌شود هموطنان ازدحام نکرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش نکنند و نگران کمبود بنزین نباشند.

دستور آماده‌باش به یگان‌های ارتش درپی زلزله تهران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش:
فرماندهان نیروهای ارتش آمادگی کامل برای کمک به ستاد بحران داشته باشند.
پیش‌بینی‌های لازم را بعمل آورید، وضعیت یگان‌ها را ارزیابی کنید، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها و سایر مراکز و امکانات مرتبط آمادگی کمک رسانی به ستاد بحران را داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد