اونس طلا2394.45
مظنه15,937,000
18 گرم3,679,000
ارزش سکه35,906,061
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

۳ راه برای تعادل شیمیایی مغز و رفع افسردگی صورت

بیرون رفتن هر روز نیم ساعت پیاده روی می تواند راهی عالی برای تعادل شیمیایی مغز و کمک به تولید سروتونین باشد تا احساس بهتری داشته باشیم.

به گزارش سایت طلا، فرایند شیمیایی مغز ما را نسبت به خلق و خوی های خاص مستعد می کند. این یک فرایند جذاب و پیچیده است ، که در آن هر گونه عدم تعادل یا تغییر در انتقال دهنده های عصبی ما ، می تواند ما را از هر چیزی از بالاترین میزان انگیزه ، تا بدترین غم و یا شادی تجربه کند. بنابراین ، درک اصول بسیار مهم است تا بتوانید با افسردگی روبرو شوید.

این تغییرات بیوشیمیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعنوان مثال انواع افسردگی درون زا وجود دارد که سطح پایین سروتونین ما را به حالت درماندگی ، آنهدونیا و دفع دائمی سوق می دهد.

از طرف دیگر ، افسردگی اگزوژن وابسته به ابعادی است که نه تنها به شرایط اطراف ما مربوط می شود بلکه به نحوه رسیدگی به وقایعی که هر روز با آن روبرو می شویم و دشواری ها ، خواه کوچک و بزرگ بستگی دارد.

همچنین مشخص است که ، در همان زمان ، افسردگی با اسیدهای آمینه خاص و ترکیب برخی از فرستنده های عصبی خاص مانند سروتونین ، نوراپی نفرین و دوپامین در ارتباط است.

فرایند شیمیایی مغز وضعیت عاطفی ما را تعیین می کند و در حالی که می دانیم در بسیاری از موارد چاره ای جز روی آوردن به داروهای شیمیایی نداریم ، می خواهیم امروز از این فرصت استفاده کنیم تا در مورد برخی راهکارهای مکمل صحبت کنیم.

روش های طبیعی برای تنظیم بسیاری از این فرستنده های عصبی وجود دارد. که ما چگونگی آن را توضیح خواهیم داد .

عدم وجود دوپامین و افسردگی

سطح پایین دوپامین می تواند به طیف وسیعی از علائم واضح بدل شود: خستگی ، بی اشتهایی ، نوسانات خلقی ، از دست دادن علاقه به چیزهای اطراف ما و افسردگی. بنابراین ، مقابله با افسردگی می تواند دشوار باشد.

دوپامین یکی از مهمترین فرستنده های عصبی برای مغز و واسطه ارتباط نورون ها و سلول های عصبی است.

همچنین ، مشخص می شود که هنگام تولید حرکات ، مهارت های حرکتی و انرژی (یا انگیزه) ما برای تعامل با محیط اطراف ما ، عملکرد اساسی دارد.

چگونه می توانم به طور طبیعی سطح دوپامین خود را افزایش دهم؟

یک اسید آمینه ضروری به نام فنیل آلانین وجود دارد که باعث افزایش دوپامین می شود. بدن ما نمی تواند فنیل آلانین را به طور طبیعی سنتز کند و به همین دلیل باید آن را از طریق غذاهای خود دریافت کنیم.

در این صورت است که فنیل آلانین خود را به تیروزین تبدیل می کند و در همان زمان ، تولید دوپامین را تولید می کند. ما می توانیم این اسید آمینه را از طریق غذاهای زیر دریافت کنیم:

گوشت

محصولات لبنی

آجیل مانند بادام و گردو

دانه ها (کنجد ، آفتابگردان ، کدو تنبل)

موز

چغندر

شکلات

چای سبز

آب زغال اخته

آب نونی

همچنین ، روش هایی مانند مراقبه یا ورزش متوسط می تواند به تعادل در سطح شیمیایی مغز ما کمک کند.

سروتونین ، هورمون شادی

اکثریت ضد افسردگی ها به روش زیر عمل می کنند: آنها اینگونه عمل می کنند که یک سری مهارکننده ها قادر به متوقف کردن تولید سروتونین نیستند. این مسئله روبرو شدن با افسردگی را دشوارتر می کند.

پایین بودن سطح سروتونین می تواند باعث استرس ، گسیختگی ، بروز افکار منفی و ناامیدی شود.

به همین دلیل ، برخی از داروسازیها به نفع تولید مناسب این فرستنده نورون کار می کنند. با این حال ، این مهم است که بدانیم که به طور طبیعی می توانیم به تولید آن نیز کمک کنیم.

نحوه افزایش سطح سروتونین

با افزایش مصرف موز ، شکلات تیره ، آووکادو ، مرغ ، هندوانه ، زغال اخته ، شیر ، گیاهان ، رژیم غذایی خود را بهبود دهید همان غذاهایی که برای افزایش سطح دوپامین استفاده می کنیم.

سرگرمی جدید و جدیدی را امتحان کنید: برای کلاس نقاشی ، کلاس رقص ، یوگا ثبت نام کنید.

به موسیقی گوش دهید: احساسات مثبت با تعادل مواد شیمیایی مغزی کمک می کند.

بیرون بروید و با مردم ملاقات کنید

برای مواجهه با افسردگی ، باید به اندازه کافی بخوابید

نداشتن استراحت مناسب باعث کاهش سروتونین می شود که همانطور که می دانیم باعث ایجادخستگی ، حساسیت بیشتر و خطر ابتلا به افسردگی می شود.

خواب خوب گزینه مناسب و راهی برای تعادل مواد شیمیایی مغز است. این چیزی ساده است که به فرستنده های عصبی ما امکان تنظیم می دهد و به وضعیت عاطفی ما کمک می کند تا قوی تر ، مثبت تر و مقاوم شود.

چگونه بهتر بخوابیم تا از سلامت مغز خود مراقبت کنید

برنامه قبلی خود را دنبال کنید ، ناهار بخورید ، شام بخورید و هر روز در ساعت مشخص به رختخواب بروید. دو ساعت قبل از رختخواب ، قرار گرفتن در معرض دستگاه های الکترونیکی را کاهش دهید ، به این معنی که کامپیوتر خود را ببندید ، تلفن خود را خاموش کنید ، از تبلت خود استفاده نکید.

بعد از ظهر ورزش کنید ، اما هرگز این کار را قبل از خواب انجام ندهید. وقتی زمان خواب فرا می رسد ، همان قوانین را تبعبت کنید: دوش گرم ، یک فنجان شیر با عسل ، کتاب و استراحت در رختخواب. سعی کنید دمای اتاق خود را عادی نگه دارید. گرمای بیش از حد ، دقیقاً مانند بوهای قوی ، می تواند روی استراحت شما تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری ، تنظیم و متعادل کردن مواد شیمیایی مغز ما برای درمان و مواجهه با افسردگی تنها به داروهای شیمیایی بستگی ندارد.

اگر می خواهیم از این تونل افسردگی خارج شویم ، به استراتژی های بیشتر ، منابع روانی بیشتر ، و عادت های بهتر زندگی احتیاج داریم. درست مثل مواردی که ما در اینجا پیشنهاد کرده ایم که باید به آن ها عمل کنیم .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد