اونس طلا2334.09
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

نفت 31 دلاری شد/ دورنمای نفت امسال و سال آینده روشن‌تر می‌شود

قیمت نفت در معاملات امروز با امید به بهبود تقاضا برای نفت در برخی از کشورهایی که محدودیت‌های قرنطینه را کم کردند، به بشکه‌ای 31.62 دلار افزایش یافت.بانک سرمایه‌گذاری "یو بی اس" پیش‌بینی کرد همزمان با کاهش محدودیت‌های قرنطینه و سفر در اقتصادهای درگیر پاندمی ویروس کرونا در ماه جاری و محدودیت تولید در واکنش به افت قیمت‌ها و کاهش هزینه سرمایه توسط تولیدکنندگان بزرگ، تقاضا برای نفت رو به بهبود خواهد گذاشت.

به گزارش سایت طلا ،قیمت نفت در معاملات امروز با امید به بهبود تقاضا برای نفت در برخی از کشورهایی که محدودیت‌های قرنطینه را کم کردند، افزایش یافت و این امید اثر گزارش افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا را جبران کرد.

قیمت نفت برنت تقریبا از زمانی که در 22 آوریل به کمترین میزان 21 سال گذشته رسیده بود، دو برابر شده است و دلیل این اتفاق انتظار برای بهبود تقاضا و کاهش تولید اوپک پلاس است.

هر بشکه نفت برنت با 65 سنت افزایش 31.62 دلار فروخته شد و طی 6 روز گذشته افزایش یافته است.

قیمت نفت خام آمریکا 76 سنت افزایش یافت و بشکه ای 25.32 دلار معامله شد.

نعیم اسلام، تحلیلگر آواترد گفت: «آشکارا، خوش بینی در مورد بازگشایی اقتصاد جهان افزایش قیمت نفت را تقویت کرده است.»

اما فزونی عرضه همچنان ادامه دارد، موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 8.4 میلیون بشکه افزایش یافته که بیش از انتظار تحلیلگران است.

رئیس بخش کالاهای اساسی بانک ملی استرالیا گفت: «ما در حال صحبت کردن در مورد عادی سازی عرضه و تقاضا هستیم، اما راه زیادی برای رفتن داریم.»

ایتالیا، اسپانیا، نیجریه و هند بعلاوه برخی از ایالت های آمریکا شروع کردند به مردم اجازه خروج دادند تا به سر کارهای خود برگردند.

دولت فدرال آلمان و 16 ایالت بر روش هایی برای کاهش قرنطینه توافق کردند.

کم شدن قرنطینه می‌تواند به بهبود تقاضا برای نفت منجر شود.

از طرفی تحلیلگران بانک "یو بی اس" در یادداشتی نوشتند: ما انتظار داریم که بازار نفت در سه ماهه سوم متعادل شود و در سه ماهه چهارم با کمبود عرضه روبرو شود و قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۴۳ دلار و تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۵۵ دلار بهبود پیدا خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران "یو بی اس"، تقاضا برای نفت در سه ماهه جاری به میزان قابل توجهی رشد منفی پیدا خواهد کرد و اکنون انتظار می‌رود که در سه ماهه دوم بر مبنای سالانه ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

این بانک با اشاره به تعطیلی اجباری تولید در آمریکای شمالی و جنوبی در فضای قیمت‌های اندک، پیش بینی کرد که عرضه جهانی نفت در سه ماهه دوم حدود شش میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند. روند احیای تقاضا برای نفت احتمالا در نیمه دوم امسال تداوم پیدا خواهد کرد و تغییر رفتار مصرف کننده به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است مانع از بهبود سریع و بازگشت مصرف به سطح پیش از این بحران شود.

در بخش عرضه، تسهیل محدودیت‌های عرضه باعث خواهد شد دو میلیون بشکه در روز به تولید نفت اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ افزوده شود.

اجرای رسمی توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز توسط گروه اوپک پلاس که شامل اوپک، روسیه و شمار دیگری از تولیدکنندگان است، از روز جمعه آغاز شد.

به گفته تحلیلگران "یو بی اس"، با این حال تولید نفت غیراوپک که از قیمت‌های پایین آسیب دیده است، در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ همچنان متوقف خواهد ماند.

"یو بی اس" قیمت هر بشکه نفت برنت را ۳۲ دلار در سه ماهه سوم و ۴۳ دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و ۵۰ دلار در سه ماهه اول و ۵۵ دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از اعلام دورنمای مثبت یو بی اس، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس هم پیش‌بینی خود از قیمت نفت را بالا برده بود. این بانک آمریکایی قیمت مورد پیش‌بینی برای هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۱ را از ۵۲ دلار و ۵۰ سنت به ۵۵ دلار و ۶۳ سنت افزایش داد. همچنین قیمت مورد پیش‌بینی برای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را از ۴۸ دلار و ۵۰ سنت برآورد قبلی، به ۵۱ دلار و ۳۸ سنت افزایش داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد