اونس طلا2333.77
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

با سرمایه‌گذاری مخصوص زمان بحران‌ها آشنا شوید

ماهیت فلز زرد به گونه ای است که هر فردی با هر قدرت خرید می‌تواند بعنوان یک سرمایه و دارایی امن در زمان بحران‌ها، روی آن حساب کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، یکی از معامله گران بازار بورس معتقد است دولت فدرال با برخی اقدامات، این بازار را در انتهای روز صعودی و یا کاهشی می کند. اما من اعتقادی به این حرف ندارم. نظریه توطئه‌آمیزی شبیه به این در میان فعالان حوزه طلا نیز وجود دارد. نیازی نیست برای حضور در بازار طلا لزوما چنین فرضیات دیوانه‌واری را باور کنید. شما تصمیم گرفته اید صاحب مقداری طلا باشید.

استاندارد طلا

تا مدتی پیش، آمریکا برای طلا استاندارد داشت. بدین معنی که مردم می توانستند در ازای دلارهای خود مقادیر ثابتی طلا خریداری کنند. این کشور در دهه ۱۹۳۰ ازاین استاندارد فاصله گرفت و رییس جمهور نیکسون در سال ۱۹۷۱ آن را به طور کامل کنار گذاشت. این اقدام دلار را به ارز فیات یا همان پول بدون پشتوانه تبدیل کرد تا ارزش آن به هیچ چیز ملموسی از جمله طلا گره نخورده باشد.

اکنون اسکناس های سبز کوچک و رقم موجود در حساب بانکی شما تنها «پول» هستند چرا که دولت ایالات متحده اینگونه می خواهد. استاندارد طلا فاقد انعطلاف است بنابراین دولت مانع از انجام اقداماتی مانند چاپ پول می شود چرا که این کار دلار در گردش را افزایش داده و می تواند زمینه ساز تورم بالا باشد. دست‌کم در تئوری این‌گونه است.

قدرت خرید

واقعیت این است که طلا در دوره ای طولانی از تاریخ ارزش خود را حفظ کرده است. این روند به احتمال زیاد تغییر چندانی نخواهد کرد. در طول ۷۰ سال گذشته، بازده سالانه تعدیل شده تورم طلا ۲.۱٪ بود. به عبارت دیگر، طلا قدرت خرید خود را حفظ کرد و این همان کاری است که برای انجام آن ساخته شده است.

بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که طلا در ابتدای بحران فعلی عملکرد ضعیفی از خود نشان داد. در ابتدا بله، این فلز در آن زمان از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس به ۱۴۷۰ دلار سقوط کرد. اما اکنون چه؟ طلا در حال حاضر ۱۷۰۰ دلاری است و احتمالا بالاتر هم می رود. بنابراین طلا همچنان همان کاری را انجام می دهد که باید. این فلز، حتی پس از گذشتن از این بحران نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

یکی از دلایلی که مردم طلا می خرند وقیمت آن را بالا می برند، ترس از تورم است. به همین دلیل طلا از ۸۰۰ دلار در سال ۲۰۰۹ به ۱۹۰۰ دلار در سال ۲۰۱۱ رسید. اکنون مردم تصور می کنند که اقدام فدرال رزرو در چاپ پول می تواند منجر به تورم شود به همین دلیل راهی بازارهای طلا شده اند.

هنوز تورمی روی نداده اما قیمت طلا بالا و بالاتر می رود چرا که مردم می ترسند که به زودی با تورم روبرو شوند. این هراس نیز منطقی است. احتمال تورم زیاد است چرا که دولت پول چاپ می کند اما نمی تواند طلا چاپ کند! و این برای طلا خوب است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد