اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ راه کارآمد برای جلوگیری از سرطان

اگرچه شما نمی توانید 100٪ از ابتلا به سرطان را پیشگیری کنید ، اما اگر زندگی سبک زندگی خود را اصلاح کنید و معاینات منظم داشته باشید تا در اسرع وقت آن را تشخیص دهید می توانید خطر ابتلای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

به گزارش سایت طلا، ممکن است فکر کنید که هیچ کاری برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد. همه در مورد شخصی که در نزدیکی آنها است میدانند که علی رغم اینکه زندگی سالم داشته اند ، هنوز به این بیماری مبتلا شده اند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطاناستراتژی های خاصی را ذکر کرده است که می تواند به جلوگیری از 50٪ از موارد سرطان کمک کند. مهم است که این نکات را در خاطر داشته باشید.

به عنوان مثال ، قانون اروپایی علیه سرطان به ما می گوید که در حالی که سرطان معده از چند دهه پیش رایج ترین نوع بود ، اما امروز کشنده ترین نوع سرطان سرطان ریه در مردان و زنان است.

بدون شک ، این یک نتیجه مستقیم از عادات سبک زندگی ناسالم است که این خطر را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هرگز در مورد زندگی روزمره خود یادآوری برخی نکات ساده ضرری ندارد. بعضی اوقات تغییرات بسیار کوچک می تواند نتایج بزرگی را برای شما به ارمغان آورد.

۱. برای جلوگیری از سرطان ، از مصرف دخانیات خودداری کنید

اگر می خواهید خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید ، اولین کاری که باید انجام دهید اجتناب از محصولات دخانی است. این کار ما فقط در مورد افرادی که مصرف منظم نیکوتین دارند نیست بلکه در مورد افرادی که بوی سیگار را استنشاق می کنند و سیگاری دوم محسوب می شوند نیز حکمفرماست.

همانطور که قبلاً در این مقاله اشاره کردیم ، سرطان ریه یکی از رایج ترین انواع سرطان امروزه است و همچنین جان بیشتری را می گیرد.

جابجایی به سیگارهای الکترونیکی یا کم مصرف کافی نیست - بهترین راه حل تنها در مواردی است که از استنشاق دود سیگار و سایر مواد سمی کاملاً اجتناب شود.

۲. وزن سالم بدن را حفظ کنید

همانطور که موسسه ملی سرطان نشان داده است ، چاقی خطر ابتلا به سرطان آندومتر ، سرطان لوزالمعده ، سرطان روده بزرگ یا سرطان تیروئید را افزایش می دهد.

برای مثال چربی اضافی بدن باعث افزایش تولید استروژن در خانم ها می شود. این می تواند باعث جهش های مختلفی شود که در آنها سلول های طبیعی ممکن است سرطانی شوند.

همیشه به پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا به شما در رسیدن به وزن سالم کمک کند.

۳. از یک سبک زندگی بی تحرک جلوگیری کنید

برای جلوگیری از سبک زندگی بی تحرک کافی نیست هفته ای یک بار بیرون بروید و پیاده روی کنید. بدن شما برای بهبود گردش خون ، اکسیژن رسانی ، به حرکت و ورزش روزانه نیاز دارد و به بدن کمک می کند تا در حد مطلوب خود عمل کند.

نیازی نیست خودتان را کاملاً خسته کنید هر روز به مدت نیم ساعت به سرعت پیاده روی می کنید ، می تواند چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید.

۴. به رژیم غذایی سالم "بله" بگویید

مردم باید بیشتر آگاه شوند که تغذیه سالم مترادف سلامتی و طول عمر است.

در صورت امکان غذاهای تازه و ارگانیک مصرف شود.

یادتان باشد روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید.

مصرف فیبر و ویتامین سی را افزایش دهید.

۵. خود را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید

یکی از راه های مهم پیشگیری از سرطان ، محافظت کافی از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش است. نور خورشید برای بدن ضروری است و به شما در دستیابی و ترکیب ویتامین دی کمک می کند ، اما باید از قرار گرفتن در معرض خورشید در اواسط روز خودداری کنید و همچنین حتما زمان قرار گرفتن در معرض خورشید را کنترل کنید.

۶. از کار با آلاینده ها و مواد سمی خودداری کنید

همیشه کنترل محیط اطراف شما ، به ویژه در محل کار ، ممکن نیست. با این وجود ، در مورد توجه به هرگونه اقدامات ایمنی ، هوشیار باشد.

اگر در کارخانه ای کار می کنید که مواد شیمیایی را کنترل می کنید ، همیشه مراقب باشید که از اقدامات محافظ کافی استفاده کرده و معاینات منظم و بهداشتی داشته باشید. این مهم است و می تواند به جلوگیری از سرطان و سایر بیماریهای خطرناک کمک کند.

۷. اهمیت واکسیناسیون

مهم است که این حقایق ساده را در نظر بگیرید:

زنان باید معاینات منظم زنان و زایمان و معاینات سرطان پستان داشته باشند.

زنان و مردان باید غربالگری اولیه را برای سرطان ریه و سرطان روده بزرگ انجام دهند.

مهم است که یک موسسه پزشکی را انتخاب کنید که این نوع غربالگری پیشگیرانه را نیز انجام دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد