اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل فنی سهام طلا و پیش‌بینی یک صعود تدریجی

بازارهای صعودی به قدری آهسته شروع می شوند که حتی بسیاری از سرمایه‌گزاران در ابتدای آن، دارایی‌های خود را می‌فروشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از ریسورس ورد(Resource world)، صعود در بسیاری از بازارها به قدری آهسته شروع می شود که اکثر فعالان در آن، تصور می کنند بازار هنوز هم کاهشی است و بنابراین، دست به فروش دارایی خود می زنند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. من معتقدم بازار بلندمدت سهام طلا این گونه عمل می کند.

سهام طلا سال گذشته و پس از یک بارگیری اولیه از ۱۸ دلار تا ۳۰ دلار پیشروی کرد و سپس، طی سال بعد به تدریج تا ۲۶ دلار کاهش یافت. شرط می بندم که بسیاری از سرمایه گزاران پس از این صعود و سقوط، سهام خود را فروخته اند چون فکر کردند که این روند کاهشی مستمر خواهد شد و اکنون زمان آن است که سودی که کرده‌اند فروخته و به دنبال فرصت های دیگر بروند.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۰، روند صعودی بهای طلا شروع شد. حتی قیمت شمش طلا بسیاری از تازه‌واردهای این بازار را غافلگیر کرد و به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس رسید. اکنون بهای این فلز به بالاترین قیمت خود طی هفت سال گذشته یعنی ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسیده است. سه ماهه نخست سال معمولا نقطه قوت طلا و سهام طلا محسوب می شود و به نظر می رسد که همه، این فلز را گزینه خوبی برای سرمایه گزاری می دانند. اما همانطور که سالهای گذشته نیز اینگونه بوده، همواره موارد و اخبار بدی وجود دارد که جلوی رشد طلا را بگیرد.

امسال، قاتل سهام باارزش طلا نه یک اقدام تروریستی است و نه یک فاجعه طبیعی. بلکه ویروسی ذره‌بینی نشات گرفته از ووهان چین است که با شیوع یک همه گیری جهانی، زندگی مردم را تغییر داد و به طور ناگهانی، وضعیت بازارها را به پایین ترین سطح چندین سال اخیر رساند. بازار طلا در ابتدا کاهشی شد و مطمئنم که بسیاری از سرمایه گزاران سهام طلایی خود را فروختند. علاوه بر این افراد. صاحب‌نظران اقتصادی نیز اعلام کردند که خسارات ناشی از شیوع کووید ۱۹ تا سال‌های متمادی گریبان اقتصاد را خواهد گرفت.

نویسنده این مطلب در انتها تاکید کرد: با گذشت زمان و در ماه مه، سهام طلا از نیمی از ضرر و زیان های خود عقب نشینی کرد و اکنون، نه تنها خسارت های قبلی خود را جبران کرده بلکه از ۳۲ دلار به رقم ۳۴ دلار افزایش یافته است. من شاهد بازارهای صعودی و نزولی زیادی بوده ام. تئوری های فراوانی برای تحلیل بازار وجود دارد که مجال بیان آن نیست اما از منظر فنی و بدون ورود به مباحث اقتصادی، یک صعود چشمگیر و تدریجی در طلا و سهام طلا دیده می شود؛ چیزی که متفاوت از سایر بازارهاست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد