اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ مزیت قابل توجه نوشیدن آب زردچوبه

آب زردچوبه ضد التهاب ، سم زدایی و ادرارآور است. این آب باورنکردنی کمک بزرگی برای مبارزه با انواع مشکلات از جمله آرتروز است.

به گزارش سایت طلا، زردچوبه یک گیاه دارویی و متعلق به خانواده زنجبیل است. صدها سال است که به دلیل کاربردهای پزشکی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای سلامتی شما بسیار مغذی و مفید است ، به همین دلیل نوشیدن آب زردچوبه یک گزینه مناسب برای رژیم غذایی است.

مهمتر از همه این که زردچوبه یک ادویه رایج در بسیاری از دستور العمل های غذا است و باعث ایجاد رنگ نارنجی زرد در غذا می شود. مردم همچنین از آن در یک تن از داروهای خانگی به عنوان یک ماده تسکین دهنده درد ، ضد التهاب و ضد باکتری استفاده می کنند.

در حقیقت ، به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، برخی فکر می کنند حتی می تواند برای پیشگیری و درمان انواع مختلف سرطان نیز مفید باشد.

می توانید با استفاده از آن به انواع و اقسام مواد غذایی رنگ دهید و از خواص آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید یک آبمیوه دارویی درست کنید که سلامت جسمی و شناختی را هنگام نوشیدن مرتب آن تقویت می کند.

امروز ، ما به شما خواهیم گفت که فقط در چند مرحله ساده چه کاری را برای بدن شما انجام می دهد و چگونه می توانید آن را در خانه درست کنید.

نوشیدن آب زردچوبه باعث کاهش ورم مفاصل می شود

افراد مبتلا به آرتروز می توانند از مصرف منظم زردچوبه مزایای شگفت انگیزی کسب کنند. نوشیدن آب زردچوبه آنتی اکسیدانهای قدرتمندی به شما می دهد و دارای خاصیت ضد التهابی است که پس از جذب درد مفاصل و سفتی را کاهش می دهد.

زردچوبه به جلوگیری از آلزایمر کمک می کند

کورکومین ، ترکیب فعال موجود در زردچوبه ، التهاب در مغز را کاهش داده و آسیب سلولی ناشی از رادیکالهای آزاد را متوقف می کند. این بدان معنی است که می تواند به جلوگیری از زوال شناختی مرتبط با سن و بیماری آلزایمر کمک کند.

زردچوبه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه می توانند هنگام از بین بردن رادیکالهای آزاد و سلولهای غیر طبیعی مرتبط با سرطان به شما کمک کنند. آنها همچنین اثرات منفی سموم بدن را مهار می کنند و می توانند رشد بسیار سریع سلولهای سرطانی را کند کنند.

زردچوبه با اختلالات گوارشی مبارزه می کند

نوشیدن آب زردچوبه می تواند باعث کاهش علائم سوء هاضمه و کاهش اسیدیته معده بیش از حد شود و از بروز زخم و ریفلاکس اسید جلوگیری کند.

همچنین متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد ، تحریکات روده را تحریک می کند و هضم مناسب غذا را تشویق می کند.

زردچوبه از سلامت قلب شما پشتیبانی می کند

بعلاوه ، نوشیدن منظم آب زردچوبه نیز یک راه عالی برای نگه داشتن کلسترول بد و غلظت تری گلیسیرید است. آنتی اکسیدان های آن به خلاص شدن از چربی های ساخته شده در شریان های شما کمک می کنند ، به این معنی که می توانند از بروز اختلالات مانند تصلب شرایین جلوگیری کنند.

همچنین برای جلوگیری از ایجاد پلاک شریانی و جلوگیری از ایجاد شرایطی مانند فشار خون بسیار عالی است.

زردچوبه سلامتی کبد را تقویت می کند

این ادویه همچنین به ایجاد تعادل بین بیلی روبین و صفرا ، دو ترشح مهم برای حفظ سلامتی کبد کمک می کند. مواد مغذی اساسی آن عملکرد کبد را بهبود می دهد و در عین حال باعث کاهش التهاب ، ایجاد سموم و چربی نیز می شود.

زردچوبه قند خون را تنظیم می کند

سرانجام ، نوشیدن آب زردچوبه به دلیل توانایی آن در تحریک متابولیسم قند خون ، حتی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. داشتن یک لیوان در روز به میزان قابل توجهی قند خون را پایین می آورد.

چگونه آب زردچوبه را در خانه درست کنیم؟

به طور طبیعی ، دستور العمل های زیادی برای آب زردچوبه وجود دارد. در اینجا ، شما را با قدرت سم زدایی و دیورتیک به شما دستور می دهیم.

ـ‌ عناصر

2فنجان آب 500 میلی لیتر

1قاشق غذا خوری زردچوبه پودر 10 گرم

آب 2 لیمو

2قاشق غذاخوری عسل 50 گرم

ـ‌‌ آماده سازی

ابتدا دو فنجان آب را درون یک قابلمه ریخته و با یک قاشق غذاخوری زردچوبه جوش دهید. بعد ، از روی حرارت بردارید ، چند دقیقه صبر کنید ، سپس آب لیمو را اضافه کنید.

سپس در یخچال سرد کنید.

پس از سرد شدن ، عسل را اضافه کنید تا شیرین شود.

روزی یک یا دو فنجان بنوشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد