اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شش اثر گرما روی بدن

بدن انسان می تواند دمای بدن را تنظیم کند تا تقریباً در 98 درجه فارنهایت نگه داشته شود. هنگامی که گرمای خارجی زیادی وجود دارد ، این مکانیسم نظارتی ممکن است از کار بیفتد. در این مقاله ، ما همه موارد را درباره شش اثر گرما بر روی بدن برای شما بازگو می کنیم.

به گزارش سایت طلا، اثرات گرما بر بدن زمانی که سیستم تنظیم کننده دمای بدن شروع به ناکامی کند آشکار می شود. اگر این سیستم خود را تنظیم نکند ، گرما می تواند به شرایط تهدید کننده زندگی منجر شود.

انسان دارای سیستم بدنی است که آماده است درجه حرارت را در حدود 98 درجه فارنهایت حفظ کند. این دمای بدن به بدن اجازه می دهد عملکرد طبیعی داشته باشد. هنگامی که دمای بدن تغییر می کند ، اثرات نامطلوبی ظاهر می شود. هنگامی که تحولات بزرگی را متحمل می شود ، با علائم پاتولوژیک تجلی می یابد. هر دو هیپوترمی و هایپرترمی می توانند باعث مرگ شوند.

* چگونه بدن اثرات گرما را کنترل می کند؟

بدن دو مکانیسم برای اتلاف گرما دارد:

افزایش جریان خون به پوست. با ایجاد گشاد شدن عروق در پوست ، بدن تبادل گرما با محیط ایجاد می کند. این اجازه می دهد تا گرمای اضافی فرار کند ، بنابراین بر اندام ها تأثیر نمی گذارد.

تعریق. گرمای اضافی را با تبخیر از بین می برد. هنگامی که عرق تبخیر می شود ، بدن را خنک می کند. بدن انسان مجهز به غدد عرق است که می تواند تا نیم لیتر عرق در ساعت از بین ببرد.

هنگامی که محیط بیش از حد گرم است ، با دمای بیش از 95 درجه فارنهایت ، تعریق می تواند به حد مجاز برسد. اگر بدن تشخیص دهد که از بین رفتن مایعات و نمک از طریق عرق می تواند به کمبود آب بدن منجر شود ، تعریق را به حالت تعلیق در می آورد. در آن مرحله ، ممکن است اثرات گرما را که در زیر می خواهیم جزئیات آن را در بدن نمایان کنیم.

* بوی بد دهان

کم آبی بدن بر همه بافت های بدن تأثیر می گذارد. یکی از بافت های آسیب دیده مخاط دهان است. کمبود مخاط دهان به دلیل کمبود بزاق باعث خشکی دهان می شود. بدون بزاق ، باکتری ها تکثیر می یابند ، زیرا یکی از مکانیسم های دفاعی از بین می رود. تکثیر باکتری ها باعث بوی بد دهان یا هالیتوز می شود.

* انقباض ماهیچه در اثر گرما

تعریق نه تنها مایع را بلکه نمکها و الکترولیتها را نیز از بدن از بین می برد. بدن انسان برای عملکرد سلول به الکترولیت نیاز دارد. یکی از بافتهایی که بیشترین نمک را می طلبد ، بافت ماهیچه است.

بنابراین ، اگر زیاد عرق می کنید و الکترولیت زیادی از دست می دهید ، از گرفتگی عضلات یا اسپاسم در اندام خود رنج می برید. این یک علامت هشدار دهنده است. اگر گرفتگی عضلات بر اثر گرما دارید ، باید فعالیت بدنی و هیدراته را متوقف کنید. در صورت جلوگیری از این مرحله بعدی ، فرسودگی است.

* گرمازدگی

در مواردی که اقدامات احتیاطی لازم انجام نشود ، از بین رفتن مایعات و نمکها از طریق تعریق می تواند منجر به فرسودگی بدن بخصوص در شرایط تلاش جسمی شود. به طور کلی ، علائم فرسودگی بر اثر گرما شامل موارد زیر است:

_ تاکی کاردی

_ خستگی عمومی

_ تحریک پذیری

_ بیش فعالی

_ افت فشار خون

_ کسالت بر اثر گرما

این وضعیت بالینی مشابه فرسودگی گرما است. با این حال ، تفاوت در این است که کسالت گرما در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب ایجاد می شود. علائم بیماری گرما عبارتند از:

_ سردرد

_ خستگی

_ احتقان صورت

_ تهوع و استفراغ

_ تشنگی

_ بیهوشی بر اثر گرما

سنکوپ حرارتی دلایل مختلفی دارد. یکی از آنها تأثیر گرما بر روی بدن است. گرمای شدید باعث گشاد شدن بیش از حد و تجدید مجدد خون می شود و این باعث کاهش جریان خون به مغز می شود.

سنکوپ گرما یک وضعیت بالینی است که به دلیل عدم توانایی جریان خون در حفظ آبیاری مناسب از مغز ایجاد می شود. از آنجا که خون کافی به مغز نمی رسد ، اکسیژن کافی نیز دریافت نمی کند و سیستم عصبی مرکزی یک مکانیسم کنترل را فعال می کند.

مکانیسم تنظیم این است که سعی کنید مطمئن شوید بدن در وضعیت افقی برای بهبود جریان خون به مغز قرار دارد. بنابراین ، علائم سنکوپ گرما ضعیف است. به طور کلی تاری دید و لرزش انجام می شود. خوشبختانه وقتی بدن در وضعیت افقی قرار بگیرد بهبودی سریع رخ می دهد و خون کافی به مغز می رسد.

* نحوه جلوگیری از اثرات گرما روی بدن

برای جلوگیری از اثرات مضر حرارت روی بدن ، می توانید اقدامات اساسی را انجام دهید. پیروی از آنها می تواند از یک نتیجه خطرناک جلوگیری کند. پیشگیری شامل موارد زیر است:

_ هیدراتاسیون خوب روزانه

_ خود را در معرض آفتاب بدون محافظت برای مدت طولانی قرار ندهید

_ در صورت بروز علائم گرفتگی یا خستگی گرما فعالیتهای ورزشی را متوقف کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد