اونس طلا2318.49
مظنه14,946,000
18 گرم3,450,200
ارزش سکه33,673,338
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

پنج تمرین ذهنی برای کاهش اضطراب

اگرچه تمرین های ذهن آگاهی زیادی برای کاهش اضطراب وجود دارد ، در این مقاله ، ما تصمیم گرفتیم پنج مورد را به اشتراک بگذاریم که ممکن است به شما در مدیریت اضطراب کمک کند. امروز آنها را امتحان کنید.

به گزارش سایت ظلا، ذهن آگاهی توانایی ما برای ماندن در لحظه فعلی است. هنگامی که ذهن ما به گذشته یا آینده سفر می کند ، مهم توانایی بازگشت به "اینجا و اکنون" است. تمرین های ذهن آگاهی می توانند در تمرین این توانایی به ما کمک کنند.

اگر اتفاقی که دوست ندارید در حال حاضر برای شما رخ می دهد ، می توانید تصمیم بگیرید که در مورد آن فکر نکنید. مشکل این است که بسیاری از زمان ها ، ممکن است شما در جریان افکاری که با گذشته ای که دیگر وجود ندارد مطابقت داشته باشد گم شوید.

همچنین ، ممکن است خودتان را با افکار آینده ترغیب کنید که به دنبال کنترل آنچه که هنوز اتفاق نیفتاده است باشید. بنابراین ، تصمیم گیری در مورد اهداف یا ارزشهای زندگی شما حتی سخت تر می شود.

از این نظر ، ذهن آگاهی به مردم کمک می کند تا درک کنند که اکنون تنها واقعیت است. لحظات دیگر فقط در تخیل ما وجود دارد. آنها واقعی نیستند. این امر به این دلیل است که شما را از احساسات غیرضروری مانند گناه یا نگرانی در آینده رها می کند.

ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا روی تنها چیزی که واقعی است تمرکز کنید: لحظه کنونی. شما فقط اکنون فرصت بازیگری دارید. بقیه زمان ها خارج از اختیار شماست.

برای تمرین ذهن آگاهی ، لازم است تمرین های خاصی را که باید هر روز انجام دهید انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا به این تمرینات عادت کنید.

همانطور که ممکن است از قبل بدانید ، اضطراب احساسی است که انسان را برای تهدید آماده می کند. این یک مکانیسم دفاعی است که به ما کمک می کند تا در مواجهه با شرایط بالقوه خطرناک بتوانیم زنده بمانیم و سریع و موثر تصمیم بگیریم.

بنابراین ، باید بدانید که اضطراب به خودی خود بد نیست. شما نباید در مورد آن قضاوت کنید. درعوض ، عملکرد آن را بدانید و سعی کنید از آن به نفع خود استفاده کنید.

این پنج تمرین ذهن آگاهی برای کاهش اضطراب می تواند کمک کند.

1. دوش بگیرید

برای رسیدن به ذهن آگاهی می توانید از این لحظه صمیمی استفاده کنید. به سادگی از آب ، صابون و سایر عناصر استفاده کرده و لذت ببرید. یک تمرین خوب برای شروع تمرین ذهن آگاهی ، حمام گرفتن در هنگام توجه به کارهایی است که انجام می دهید. افکار شما فقط باید روی عمل دوش گرفتن متمرکز شود.

این به معنای بازگشت به ذهنیت "مبتدی" است ، گویا قبلاً هرگز دوش نگرفته اید. به خودتان اجازه دهید همه عناصر حمام خود را اغوا کنید. بنابراین ، آن را به سرعت انجام ندهید. همچنین ، درمورد کارهایی که باید بعداً انجام دهید فکر نکنید. فقط از دوش استفاده کنید و واقعاً لذت ببرید.

2. چهره سازی با خاک رس

این تمرین ما را به دوران کودکی بازمی گرداند. کودکان بهترین معلمان ذهن آگاهی هستند. آنها به طور مداوم در زمان حال زندگی می کنند ، همه چیز آنها را غافلگیر می کند و آنها معتقدند همه چیز خارق العاده است.

سعی کنید کودک باشید. مقداری از خاک رس مدل سازی را تهیه کنید و برای درست کردن چهره های آماده شوید. به آنچه می خواهید خلق کنید فکر کنید و آن را با فداکاری و صبر انجام دهید و تمام تلاش و توجه خود را در آن بکار بگیرید. تا به نتیجه نرسید کارهای دیگری انجام نخواهید داد. کاملاً خود را به چهره های مدل رس خود اختصاص دهید ، و بگذارید افکار شما فقط روی آنها تمرکز کنند.

3. حباب صابون

علاوه بر آرامش ، ایجاد حباب صابون باعث افزایش توانایی شما در تمرکز بر روی یک فعالیت واحد می شود. این تمرین به شما امکان می دهد تا بر اساس تنفس ، آرامش جایگزین را تمرین کنید. همچنین ، توانایی تمرکز توجه شما را به یک فعالیت فعلی واحد افزایش می دهد.

یک گره حباب بگیرید و شروع به دمیدن حباب کنید. توجه کنید که برخی از آنها کوچکتر است ، در حالی که برخی دیگر بسیار بزرگتر هستند. ببینید چگونه نور در آنها منعکس شده و رنگهای زیبایی ایجاد می کند. نحوه انفجار آنها هنگام رسیدن به ارتفاع معین و چگونگی ادامه کار حباب های دیگر را تجربه کنید. لذت بردن از این لحظه.

4. هارد دیسک خود را خالی کنید

هنگامی که احساس اضطراب می کنید ، می توانید مقداری کاغذ و قلم برای "خالی کردن هارد دیسک" خود تهیه کنید. این شامل گرفتن تمام افکار شما روی کاغذ است.

آنها را بنویسید که انگار در تلگرام چیزی می نویسید. آنها را ارزیابی یا رد نکنید ، یا قضاوت نکنید. آنها فقط افکار هستند.

5. بشقاب ها را بشویید

شستن ظرف ها یک تمرین ذهن آگاهی عالی شبیه به تمرین دوش گرفتن است. بنابراین ، این در مورد اتصال به تمام حسی است که عملکرد شستن ظروف به وجود می آورد. به آب و هوای سرد یا گرم ، مایع ظرفشویی و بافت آن توجه کنید ، از بین رفتن خاک و چگونگی تمیز کردن ظرف ، از جمله موارد دیگر.

نکته اصلی این است که ذهن خود را بر روی فعالیت خود متمرکز کنید در حالی که افکار دیگر را صرفاً "سر و صدا" در نظر می گیرید.

فواید ذهن آگاهی

بسیاری از مطالعات از مزایای استفاده از تمرینات ساده ذهن آگاهی پشتیبانی می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا در حال حاضر و در حال حاضر بر روی زمان حال متمرکز شوید و از همه چیز پیرامون خود آگاه باشید.

همچنین ، ذهن آگاهی این مزیت را به شما می دهد که خود را از شایعات و احساسات منفی خود دور کنید. این به شما کمک می کند تا از درونی کردن آنها جلوگیری کنید ، بنابراین می توانید کارهایی را انجام دهید که به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می کند.

از طرف دیگر ، ذهن آگاهی شما را از ارزیابی ها و قضاوت ها بر اساس عمیق ترین اعتقادات خود دور می کند و به شما آرامش زیادی می بخشد.. بنابراین ، قشاوت نه تنها عزت نفس شما بلکه روابط اجتماعی شما را بهبود نمی بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد