اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خفاش ها دلیلی برای ایجاد ویروس کرونا هستند؟

به تازگی ، کارشناسان تأیید کردند که احتمال اینکه خفاش ها عامل اصلی بیماری همه گیر ویروس کرونا فعلی باشند ، وجود دارد. در مقاله امروز ، ما اصطلاحات مربوط به این موضوع و همچنین پیامدهای آن را توضیح خواهیم داد.

به گزارش سایت طلا، این هفته ، وزارت بهداشت اسپانیا شواهدی را بیان کرد که کارشناسان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا مشکوک شده بودند. خفاش ها علت شیوع ویروس کرونا هستند. به عبارت دیگر ، دانشمندان تقریباً 100٪ اطمینان دارند که خفاش ها مخزن اصلی این بیماری هستند.

خفاش ها دارای سیستم ایمنی بسیار مقاوم هستند که توانایی تحمل بارهای زیاد ویروسی را دارند. علاوه بر این ، آنها قادر به انتقال انواع بیماری های کشنده برای انسان هستند. از جمله این موارد می توان به بیماری ابولا ، هاری و ویروس سارس اشاره کرد که برای اولین بار در سال 2002 ظاهر شدند.

ما می دانیم که چرخه ویروس کرونا از خفاش ها آغاز شد و می دانیم که در انسان به پایان رسید. اما چه اتفاقی افتاد؟

برای اینکه این بیماری شیوع پیدا کند ، باید یک مخزن میانی داشته باشد. این پل بین خفاش ها و انسان ها از زمان وجود خفاش ها و انسان به ندرت وجود داشته است. پنگولین همچنان مظنون اصلی هستند.

وزارت بهداشت اسپانیا ، به کارگردانی سالوادور ایلا ، همچنان نام این پستاندار را به عنوان محتمل ترین کانون عفونت ثانویه عنوان می کند. اخیراً دانشمندان وجود ویروس کرونا را در 30 نمونه از گوشت پانگوولین کشف کردند.

در چین ، بازارهای غیرقانونی گوشت پنگولین را برای مصرف انسانی به فروش می رسانند. این اولین وسیله انتقال ویروس های خفاش است که اکوسیستم مشابهی را با پنگولین در تماس غیرمستقیم با انسانها را به اشتراک می گذارد. محققان هنوز رابطه مستقیم بین پنگولین و ویروس کرونا را توضیح نداده اند ، اما همه شواهد این پستانداران را به عنوان مخزن دوم عنوان می کنند.

این کشف به چه معنی است؟

دانستن با یقین نزدیک که خفاش ها علت ویروس جدید کرونا هستند به معنای این است که خفاش از آنچه که به نظر می رسند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این اطلاعات امکان تحقیق دقیق تر در مورد گونه های پستانداران را که در تماس نزدیک با خفاش ها هستند فراهم می کند. از این گذشته ، به تنظیم سیاست های منع مصرف گوشت حیوانات عجیب و غریب کمک می کند.

بهترین استراتژی در مواجهه با یک بیماری همه گیر احتمالی ، سخت تر كردن قوانين مربوط به قاچاق غيرقانوني حيوانات عامل و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس در وهله اول است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد