اونس طلا2372.99
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ترامپ در تلاش است همه نظامیان آمریکا را از افغانستان خارج کند

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته از مشاورانش خواسته همه نیروهای این کشور از افغانستان خارج شوند.

به گزارش سایت طلا ،منابع خبری به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در روزهای گذشته مشاوران نظامی و اعضای شورای امنیت ملی خود را برای خارج کردن نظامیان آمریکا از افغانستان تحت فشار قرار داده است.

دو مقام فعلی و یک مقام سابق آمریکایی به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند ترامپ هر روز این گلایه را مطرح می‌کند که نیروهای آمریکایی هنوز در افغانستان هستند و اکنون در معرض ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) قرار دارند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند پافشاری جدید ترامپ براج خارج کردن همه نظامیان آمریکایی با نگرانی‌های او مبنی بر اینکه شیوع کرونا محافظت از هزاران نیروی آمریکایی را دشوار کند در هم آمیخته است.

مشاوران ترامپ به او گفته‌اند که اگر آمریکا قرار باشد نیروهایش را از افغانستان به دلیل کرونا خارج کند باید از مناطقی مثل ایتالیا که به شدت بر اثر این بیماری آسیب دیده است هم خارج شود.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به نگرانی‌های مطرح‌شده توسط متحدان آمریکا، نماینده‌های کنگره آمریکا و مقام‌های ارتش این کشور گفت: «اینکه ما افغانستان را ترک کنیم از چند لحاظ برایمان نگرانی ایجاد می‌کند.»

یک مقام ارشد آمریکایی و یک مقام دیگر پنتاگون گفت با آنکه خروج نیروهای آمریکا از افغانستان به دلیل کرونا جزو موضوعاتی بوده که بر سر آن بحث صورت گرفته اتفاقی که احتمال وقوع آن بیشتر است تقویت نیروهای آمریکایی در یک یا دو پایگاه از این کشور خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد