اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عملکرد منطقی طلا در آشفته بازار اقتصاد

همه بازارها با هر ظرفیت دارایی، دوره ای را تجربه می کنند که تمام فرضیات قدیمی را محو می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت سیکینگ آلفا، در روزگاری که جهان با همه‌گیری جدید روبرو شده، خطر ابعاد جدیدی به خود گرفته است. سقوط بازار سهام در سال ۱۹۸۷، حباب فناوری در میانه قرن و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، همه و همه در مقابل فضای فعلی کمرنگ و خفیف هستند. ویروس کرونا مرز نمی شناسد و انسان را در هر کشوری که باشد، تهدید می کند.

یکی از نشانگان بحران سلامت، تاثیر بر اقتصاد است. فعالیت های اجتماعی از راه دور اقتصاد آمریکا و اروپا را در اغما فرو برده است. دولت ها تلاش می کنند سرعت گسترش ویروس را کند کنند و در همین حال، دانشمندان به دنبال یافتن یک روش درمانی یا واکسن آن هستند. هزینه ها سنگین و همچنان در مسیر افزایش است، به ویژه هزینه اجرای محرک های مالی. دلار آمریکا به عنوان واحد ارزی ذخیره پول جهان در قیاس با سایر ارزها در حال رشد ارزش بود اما اعمال قوانین بی سابقه محرک مالی و پولی این روند رشد را معکوس نمود.

در ابتدای شیوع کرونا در جهان، بازار طلا در وضعیت صعودی قرار داشت. دولت ها می توانند به خواست خود عرضه ارز را افزایش دهند اما عرضه طلا تنها با استخراج بیشتر این فلز از قلب زمین امکان‌پذیر است. بانک های مرکزی نقش طلا را در سیستم مالی جهانی تأیید می کنند زیرا این فلز گرانبها را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ذخایر ارزی خود در اختیار دارند.

هفته‌ای پرآشوب در بازارهای کالا

در حالی که طلا یک دارایی مالی است، یک کالا نیز محسوب می شود. کالاها تمایل دارند سطح بالاتری از نوسانات را نسبت به سایر سطوح دارایی، تجربه کنند. با گذشت زمان، دامنه قیمت در مواد خام به طور قابل توجهی بالاتر از سهام، اوراق قرضه و ارز است. بهای نفت هفته گذشته به پایین ترین نرخ در تاریخ مدرن سقوط کرد و محصولات نفتی نیز به قیمت زیر صفر رسیدند.

ما شاهد دامنه گسترده ای از قیمت در بسیاری از کالاها هستیم که اکثرآنها به دلیل وجود مارپیچ افتراقی ناشی از دلایل مختلف به ویژه شیوع کرونا، به پایین ترین حد سالهای گذشته تاکنون، سقوط کرده اند. نفت خام، بنزین، مس و حتی گوشت گاو و خوک از جمله بازارهای سقوطی هفته های اخیر هستند.

منطق طلا

طی هفته های اخیر، عملکرد تمامی طبقات دارایی تحت تاثیر مطلق کرونا بوده است. این روند احتمالا تا مدتها ادامه داشته باشد. طلا از ژوئن ۲۰۱۹ در روند صعودی قرار داشت و به رقمی بالاتر از سطح مقاومت ۱۳۷۷.۵۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

متاسفانه تحقیقات علمی برای یافتن درمان کرونا هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و همین امر به تداوم عدم اطمینان در بازارها، دامن می زند. بازارها در جریان بحران فعلی با دو مساله روبرو هستند: نوسانات مستمر و سقوط در نتیجه تزریق محرک های مالی از سوی دولت‌ها. در پی وعده بانک مرکزی فدرال و اروپا برای انجام هر کاری که به تثبت اقتصاد در شرایط دشوار کنونی منجر شود،نیاز به تریلیون ها دلار محرک مالی مطرح شده است.

بازار سهام و نفت شاهد روزهای سختی هستند. چاپ مستمر اسکناس، ارزش این ارز(دلار آمریکا) را در برابر طلا با کاهش محسوس همراه کرده است. در نتیجه ، فلز زرد بهتر از همیشه می تواند نقش خود را به عنوان پناهگاه امن برای سرمایه گذاران ایفا نماید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد