اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود پرشتاب طلا برای ۳هزار دلاری‌شدن

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به روند افزایشی بهای طلا طی ماه های گذشته از سال ۲۰۲۰، احتمالا این فلز براق بزودی به قیمت ۳ هزار دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت فول، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، بهای طلا در مسیر صعودی بوده است. این روند ناشی از هراس و عدم اطمینانی است که بواسطه شیوع ویروس کووید ۱۹ در بازارهای مالی جهان پراکنده شده است. نرخ بی سابقه محرک های پولی بانک های مرکزی را نیز نمی توان در این حرکت رو به بالای طلا نادیده گرفت. قیمت این فلز از ۱.۵۲۰ دلار در هر اونس اکنون به ۱۷۳۲ دلار در هر اونس رسیده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا می تواند بسیار بالاتر از آنچه اکنون هست، برود. به گفته تحلیلگران بانک مرکزی آمریکا، قیمت این فلز زرد به طور بالقوه می تواند در ۱۸ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار برسد. این کارشناسان اخیرا طی مطلبی اعلام کردند: همانطور که بانک های مرکزی و دولت ها به ترتیب ترازنامه ها و کسری های مالی خود را دوبرابر می کنند ما نیز تصمیم گرفتیم هدف طلا را در ۱۸ ماه آینده صعود از ۲ هزار دلار به ۳ هزار دلاردر هر اونس افزایش دهیم.

اگر شما هم روی افزایش روند صعودی طلا حساب کرده و انتظار دارید این روند ادامه داشته باشد می توانید به سه روش زیر اقدام به سرمایه گذاری در این فلز گرانبها کنید. شمش طلا بخرید. اولین روش اینکه به آسانی طلای فیزیکی تهیه کنید. شما می توانید این کار را از طلافروشی های سطح شهر و یا فروشگاه های آنلاین انجام دهید.

روش دوم اینکه، صندوق های معامله ای (EFT) بعنوان روشی آسان برای سودآوری از افزایش قیمت طلا می باشد. این صندوق ها اوراق بهاداری است که در بورس ذکر شده و برای ردیابی قیمت طلا طراحی شده است. مزیت اصلی ETF های طلا این است که آنها یک روش بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در طلا هستند. شما به معنای واقعی کلمه می توانید در عرض چند دقیقه سرمایه گذاری کنید. همچنین لازم نیست نگران ذخیره سازی طلا (مانند خرید طلای فیزیکی) باشید.


سرانجام، راه سوم سرمایه گذاری در سهام طلا است. این سهم ها اغلب زمانی که قیمت طلا افزایش می یابد سوددهی بیشتری دارند. دلیل این امر آن است که به طور کلی قیمت بیشتر طلا، درآمدها و سودهای بالاتری را برای شرکت زیرمجموعه و فعال در این حوزه ایجاد می کند.

با این حال یک احتیاط در این زمینه وجود دارد: سهام طلا می تواند بی ثبات باشد. در حالی که این نوع سرمایه‌گذاری می تواند با افزایش قیمت طلا بازده فوق العاده ای را در اختیار شما قرار دهد، در هنگام سقوط طلا نیز می تواند به شدت سقوط کند. استخراج طلا یک تجارت پیچیده است و در این فرایند، موارد بسیاری وجود دارد که می توانند مسیر پیش بینی شده را به اشتباه پیش ببرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد