اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ظریف: نیروهای آمریکایی، ملوانان ما را تحریک می‌کنند

وزیر خارجه ایران با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، گفت آنها ملوانان ما را در سواحل جنوبی ایران تحریک می‌کنند.

به گزارش سایت طلا ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر هدف قرار دادن شناورهای ایرانی در صورت نزدیک شدن به کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس، واکنش نشان داد.

ظریف با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جمع نظامیان آمریکایی، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ارتش آمریکا تا کنون بیش از ۵۰۰۰ مورد ابتلا به کووید۱۹ دارد. دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) باید به نیازهای آنها رسیدگی کند، نه اینکه در تهدیداتی که توسط تروریست‌های صدام انجام شده بود، دخیل شود».

وی در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی درباره تحرکات دریایی ایران در خلیج فارس، تاکید کرد: «همچنین، نیروهای آمریکایی هیچ کاری در فاصله ۷ هزار مایلی از خانه خود ندارند، که ملوانان ما را در سواحل خودمان در خلیج فارس تحریک می‌کنند».

سازمان تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه هفته قبل مدعی شده بود که یازده فروند شناور نظامی ایران به شش کشتی نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند و برای آنها ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه نیز در اطلاعیه‌ای، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.

ترامپ نیز روز گذشته در توییتی تهدیدآمیز نوشت: «به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌ام به سمت هر یا همه قایق‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک کرده و آنها را نابود کنند».

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز بامداد امروز هشدار داد در صورتی که ایران مجدداً کشتی‌های جنگی آمریکا را در منطقه تهدید کند، فرماندهان آمریکایی حق دفاع از خود خواهند داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد