اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پنج نکته برای کمک به خواب بهتر در افراد مبتلا به اگزما

ناراحتی هایی که علائم اگزما شدید ایجاد می کند می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند. بنابراین ، پیروی از برخی استراتژی ها برای کمک به شما در بهتر خوابیدن مهم است.

ناراحتی هایی که علائم اگزما شدید ایجاد می کند می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند. بنابراین ، پیروی از برخی استراتژی ها برای کمک به شما در بهتر خوابیدن مهم است.

به گزارش سایت طلا،‌ علائم اگزما شدید ممکن است به میزان قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد. در حالی که ناراحتی با برخی از داروهای تجویزی کاهش می یابد ، ضروری است که با برخی از نکات مکمل درمان را تکمیل کنید. در این مقاله ، نکاتی را مرور خواهیم کرد تا به شما در بهتر خوابیدن کمک کند.

متأسفانه این بیماری پوستی باعث ایجاد مشکلاتی مانند خستگی ، خواب آلودگی و بی خوابی می شود. به دلیل ناراحتی ناشی از خارش ، خشکی و سایر علائم بالینی ، برای افرادی که از این بیماری پوستی رنج می برند سخت است که خواب آرام داشته باشند.

نگران کننده ترین چیز این است که عدم خواب کافی می تواند بر عوارض این بیماری تأثیر بگذارد. در حقیقت ، در درازمدت و بلند مدت می تواند سلامت روان و سایر عوامل بهداشتی را به خطر اندازد.

* اگزما چیست؟

اگزما ، که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود ، یک بیماری پوستی است که با ایجاد قرمزی و التهاب شناخته می شود. خارش شدید ، برآمدگی و پوستی بسیار خشک از جمله ناراحتی های دیگر است.

این بیماری می تواند روی هر کسی تأثیر بگذارد ، اما در نوزادان و کودکان خردسال شایع تر است. شعله ور شدن این بیماری هنگامی بروز می کند که یک یا چند علائم روی پوست ظاهر شود. این اغلب از قرار گرفتن در معرض محرک هایی مانند موارد زیر بروز می کند:

_ ترکیبات شیمیایی مواد تمیز کننده یا مواد شوینده

_ عطرها و محصولات آرایشی

_ پارچه های مصنوعی

_ درجه حرارت بالا

_ استرس مداوم

_ عدم تحمل مواد غذایی

_ مواد خشن مانند پشم

_ عفونتهای تنفسی فوقانی

* نکاتی برای کمک به خواب بهتر در صورت ابتلا به اگزما شدید

مطالعه ای که در مجله علمی پژوهشی پوست منتشر شده است نشان داد که بیماران مبتلا به اگزما در معرض خطر بیشتری از ابتلا به خستگی و مشکلات خواب هستند. طبق این مطالعه ، هر روز مشاوره های پزشکی بیشتری در رابطه با مشکلات خواب و اگزمای شدید انجام می شود.

خوشبختانه ، برخی از نکات ساده می تواند به شما در خواب آرام کمک کند. در زیر ، مهمترین آنها را توضیح می دهیم. امروز آنها را عملی کنید.

* دمای اتاق را تنظیم کنید

درجه حرارت بدن و علائم شدید اگزما مرتبط است. هرچه احساس گرما بیشتر شود ، علائم این بیماری بدتر می شود. بنابراین ، معمول است که به دلیل داشتن محیط های بسیار گرم ، وقفه در خواب اتفاق بیفتد. به همین ترتیب ، اطمینان از جوهای خنک ، به ویژه هنگامی که هوا گرم است ، ضروری است.

* از ملافه مناسب استفاده کنید

هنگامی که می خواهید بخوابید ، تختخواب می تواند بر درجه حرارت بدن شما نیز تأثیر بگذارد. بنابراین ، اقدام دیگری که باید برای رفع مشکلات خواب در اگزمای شدید در نظر بگیرید ، تغییر بستر شماست. شما باید اطمینان حاصل کنید که ملافه مورد استفاده شما از نخ یا بامبو ساخته شده است.

* قبل از خواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

خشکی بیش از حد عاملی است که علائم این بیماری پوستی را بدتر می کند. بنابراین ، اگر پوست خیلی خشک است ، احتمالاً دچار خارش شدید و پوسته پوسته شدن می شود. برای رفع این مشکل ، ایده آل این است که تقریباً 30 دقیقه قبل از خواب کرم مرطوب کننده را در مناطق آسیب دیده بمالید.

محصولی که استفاده می کنید باید برای پوست های حساس مناسب باشد یا برای درمان این بیماری طراحی شده است. شما باید از استفاده از کرم یا لوسیون های معطر کاملاً پرهیز کنید ، زیرا می توانند علائم را بدتر کنند.

* عادات خواب منظم را حفظ کنید

داشتن عادت منظم در خواب می تواند تا حد زیادی در کنترل بی خوابی ناشی از اگزما شدید کمک کند. اگرچه این علائم می تواند استراحت شما را مختل کند ، اگر روال مشخصی برای رفتن به رختخواب و بیدار شدن داشته باشید ، احتمالاً می توانید بهتر بخوابید.

* لباس شب مناسب را انتخاب کنید

با توجه به علائم بارز بیماری ، شما باید در لباس هایی که برای خوابیدن استفاده می کنید ، بسیار مراقب باشید. پارچه های خشن و مصنوعی می توانند باعث شعله ور شدن علایم شوند. در مقابل ، پارچه های گشاد احساس راحتی را افزایش می دهد.

آیا مشکلات خواب شما با وجود این توصیه ها همچنان پابرجاست؟ اگر چنین است ، با پزشک خود مشورت کنید. این امر به این دلیل است که آنها می توانند امکان دستیابی به انواع دیگر درمان را ارزیابی کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد