اونس طلا2209.44
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

همه آنچه باید برای بازگشایی واحد خود بدانید

حدود ۷۵ درصد واحدهای صنفی از ۳۰ فروردین در تهران و از ۲۳ فروردین در سایر استان ها مجاز به بازگشایی واحدهای خود هستند، اما دست اندکاران این مشاغل باید پیش از بازگشایی واحد خود مراحلی را طی کنند.

به گزارش سایت طلا ، روز یکشنبه گذشته رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که برای اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، کسب و کارهای کم ریسک در همه استان‌ها به جز تهران از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین فعالیت‌های اقتصادی تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین شروع می‌شود. در مورد ادارات دولتی نیز مقرر شده از ۲۳ فروردین با دو سوم نیرو از ساعت ۷ تا ۱۴ فعالیت کنند.

شب گذشته هم رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که از روز شنبه ۲۳ فروردین، ۷۵ درصد واحدهای صنفی در سراسر کشور (به جز استان تهران) فعالیت خود را از سر می‌گیرند. در نهایت روز گذشته اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه ای مشاغل پرخطر را اعلام کرد که طبق آن فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. البته مطابق مصوبه ابلاغی، رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

بنابراین سایر واحدهای صنفی که در لیست مشاغل پرخطر نیستند می توانند از ۳۰ فروردین در تهران و از ۲۳ فروردین در سایر استان ها فعالیت خود را از سر بگیرند، اما پیش از آن فعالان صنفی سراسر کشور، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ساعت صفر (۰۰:۰۰) مورخ جمعه ۲۲ فروردین ماه به مدت یک هفته فرصت دارند از طریق درگاه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت‌نام و نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند. البته بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت‌نام‌کننده ارسال خواهد شد.

همچنین کلیه پروتکل‌های بهداشتی اصناف در درگاه اطلاع‌رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است. این پروتکل ها تحت عنوان "راهنمای گام دوم مبارزه با کوید ۱۹" در شش بخش شامل بیمارستان و مراکز خدمات بهداشتی درمانی، اماکن و مراکز تهیه و توزیع غذایی، صنایع و کارگاه ها، مراکز جمعی، حمل و نقل و امور اداری و خدمات عمومی در سایت یاد شده قابل دسترسی است. در ضمن امکان پرسش و پاسخ نسبت به جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این درگاه وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد