اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

هواشناسی ایران ۹۹/۱/۲۱|هشدار بارش های شدید و تگرگ در تهران از ساعاتی دیگر/آماده باش به استان ها

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش های بهاری در کشور ادامه دارد، گفت: در تهران تا ساعتی دیگر بارش‌های شدید خواهیم داشت و همچنین از تداوم بارش باران، برف و تگرگ طی امروز تا دوشنبه آینده در ۲۹ استان خبر داد .مقام مسئول سازمان راهداری نیز با اشاره به انسداد شبانه منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا ۱۵ خرداد به دلیل عملیات نصب سامانه های مدیریت راه و پایش تصویری، از بارش برف و باران در برخی جاده‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در روزهای آینده فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور تداوم دارد و موجب بارش باران و برف در ارتفاعات در بسیاری از استان‌های کشور خواهد شد.

وی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان های البرز، قزوین، همدان، تهران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و خوزستان است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: به اغلب استان ها هشدار سطح نارنجی داده‌ایم، روز جمعه ۲۲ فروردین ماه در استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قزوین، البرز و تهران، قم، سمنان، همدان، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، شمال فارس و خوزستان و استان مرکزی بارش قابل ملاحظه خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه ۲۳ فروردین در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال فارس، شرق خوزستان و لرستان بارش های قابل توجهی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در فصل بهار نقشه های هواشناسی مدام تغییر می‌کند، گفت در تهران در ساعات آینده بارش های شدیدی خواهیم داشت البته موضوع آبگرفتگی معابر عمومی به دلیل بارش های رگباری بستگی به زیرساخت‌های شهری دارد که شهرداری اطمینان داده است مشکل خاصی از این نظر رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: شدت بارش ها امروز در تهران نسبت به روزهای آینده بیشتر است همچنین پیش بینی بارش تگرگ در برخی نقاط تهران و برف در ارتفاعات داریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: در این راستا هشدارهای لازم را به دستگاه‌های اجرایی داده ایم.

وی بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات ابری همراه با بارش باران و رعد و برق و در شب ابری و بارانی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ درجه و ۶ درجه خواهد بود.

وی اظهارداشت: این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۴ و ۲۵ فروردین در شمال شرق، برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب شرق و جنوب کشور، شرق و نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انسداد شبانه آزادراه تهران-شمال برای نصب تجهیزات/برف و باران در جاده ها

ایمان محرابی نیا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه ها اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در اغلب جاده‌ها روان است اما طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا مردم حتماً از انجام سفر خودداری کنند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا فقط ورود افراد بومی و ساکن هر شهر طبق کارت ملی پلاک و بیمه نامه خودرو به آن شهر مجاز است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر ترافیک در محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه، منطقه یک آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین- رشت در مسیر رفت و برگشت روان است.

* برف و باران در جاده‌های 15 استان

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راهها اظهار داشت: دوربین های نظارت تصویری در حال حاضر بارش برف و باران در محورهای فیروزکوه، هراز، کندوان و آزادراه قزوین-رشت و بارش باران در آزادراه تهران-شمال نشان می‌دهد.

محرابی نیا بیان کرد: در حال حاضر در جاده های استان های مازندران، تهران، همدان، البرز، زنجان، قزوین، مرکزی و قم شاهد بارش برف و باران هستیم.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راهها گفت: همچنین در برخی جاده های استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش باران گزارش شده است.

* کارگاه جاده‌ای و انسداد در آزادراه تهران-شمال

وی اظهار داشت: منطقه یک آزادراه تهران-شمال از روز ۲۰ فروردین ۹۹ تا ۱۵ خرداد ۹۹ از ساعت ۱۹ تا ۷ صبح روز بعد به دلیل عملیات راهداری، عملیات نصب سامانه های مدیریت راه، پایش تصویری و سیستم‌های هوشمند تاسیسات الکترو مکانیکال تونل ها، مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین کرج-چالوس، فیروزکوه و هراز انجام می‌شود.

* افزایش دو و نیم درصدی ترافیک جاده ها

محرابی نیا بیان کرد: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری و اطلاعات ۲۳۱۶ دستگاه تردد شمار جاده ای، کل تردد ثبت شده در شبانه روز گذشته در جاده ها نسبت به روز قبل دو و نیم درصد کاهش دارد در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه ها ۱۹.۴ درصد و بیشترین تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ ثبت شد.

* آزادراه‌های کرج-قزوین و کرج-تهران پرترددترین جاده کشور

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته آزاد راه‌های کرج-قزوین کرج-تهران و تهران کرج پرترددترین جاده‌های کشور بودند.

* انسداد ۱۳ جاده به دلیل سیلاب و نبود ایمنی

محرابی نیا با اشاره به اینکه ۱۳ جاده به دلیل سیلاب و نبود ایمنی در حال حاضر مسدود است، گفت: در این باره می‌توان به محورهایی نظیر رودبار-قلعه‌گنج، رودبار-کهنوج، منطقه چهار آزادراه تهران -شمال، جاده خرم آباد - پلدختر و محور شهداد-نهبندان اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد