اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 نکته کلیدی برای داشتن خواب راحت

بهداشت مناسب خواب ، شرط اساسی برای استراحت کافی است. در این مقاله ، ما در مورد موارد اساسی صحبت خواهیم کرد که باید در خاطر داشته باشید. آن را از دست ندهید.

بهداشت مناسب خواب ، شرط اساسی برای استراحت کافی است. در این مقاله ، ما در مورد موارد اساسی صحبت خواهیم کرد که باید در خاطر داشته باشید. آن را از دست ندهید.

به گزارش سایت طلا، بسیاری از مردم جهان در خوابیدن مشکل دارند. به همان اندازه که برای خوابیدن تلاش می کنند ، خواب سختی دارند. با این حال ، برخی از دستورالعمل های اساسی بهداشت خواب می تواند به استراحت بدون مشکل کمک کند.

وقتی خواب خوبی ندارید ، بسیاری از مشکلات پیش می آید. اگر استراحت خوبی نداشته باشید ، مغز نمی تواند در طول روز خوب کار کند. این می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد.

بهداشت خواب می تواند به شما در داشتن خواب آرام کمک کند. این شامل اقدامات بسیار ساده و آسان برای پیاده سازی است. صرفاً پیروی از آنها به طور مداوم باعث می شود آنها به یک عادت سالم تبدیل شوند.

در اینجا ده کلید بهداشت خوب خواب آورده شده است:

1. ایجاد یک محیط مناسب

ایجاد شرایط مناسب برای خواب دلپذیر ضروری است. در این رابطه ، اگر خوابیدن برای شما سخت باشد ، محیطی پر سروصدا یا بسیار روشن کمک نمی کند. به طور مشابه ، درجه حرارت مهم است. به طور کلی ، مناسب است که اتاق خود را متناسب با این عوامل کنترل کنید.

2. قوانین خواب: کلید بهداشت خواب خوب

در صورت برنامه ریزی ، بدن و ذهن به فعالیتهای انسانی مانند خوردن و خواب واکنش نشان می دهند. بنابراین ، رعایت بهداشت خوب شامل ایجاد آئین های خواب است.

اصولاً این شامل کاهش تدریجی فعالیت شما است تا بتوانید به حالت استراحت بروید. به عنوان مثال ، این ایده خوبی است که قبل از خواب ، یک حمام آب گرم داشته باشید و یک فنجان چای آرامبخش بنوشید.

3. یک شام سالم بخورید

غذا خوردن سالم به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. شام مهم است. شما هرگز نباید شام های سنگین بخورید. در حالت ایده آل ، شما باید از یک شام سبک اما پر و سیرکننده لذت ببرید. همچنین ، باید سه ساعت قبل از خواب شام را میل کنید.

4. از نوشیدن بعضی مواد قبل از خواب خودداری کنید

به دلایل واضح ، نوشیدن نوشیدنی های تحریک کننده می تواند استراحت شما را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از قوانین اساسی بهداشت خواب ، جلوگیری از مصرف این مواد است.

این مواد شامل قهوه ، چای ، شکلات ، نوشابه و البته نوشیدنی های انرژی زا است. این نوشیدنی ها هوشیاری شما را افزایش می دهد و می تواند خوابیدن را برای شما سخت تر کنند.

5. اهمیت ورزش

ورزش بدنی برای تمام اهداف از جمله خواب بسیار عالی است. برای شما خوب است که روال ورزش روزانه را با توجه به سن و وضعیت جسمی خود انجام دهید.

با این حال ، قبل از خواب ورزش نکنید. این امر به این دلیل است که بدن پس از تمرین دو تا چهار ساعت طول می کشد تا به ریتم طبیعی خود بازگردد.

6. در طول روز بیش از حد چرت نزنید

به این معنا ، اگر می خواهید شب ها بخوبی بخوابید ، نباید بیش از 20 دقیقه چرت بزنید. در حقیقت ، اگر خوابیدن برای شما بسیار دشوار است ، بهتر است از چرت زدن در طول روز خودداری کنید.

7. برنامه منظمی برای خواب داشته باشید

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، خوب است بدن شما روال منظم عملکردهای اصلی خود را داشته باشد. رفتن به رختخواب و هر روز بیدار شدن از خواب در هر روزو در ساعت مشخص به شما کمک می کند تا مشکلات خواب را به طور چشمگیری حل کنید.

پس از به دست آوردن این عادت ، بدن شما در زمان معمول از شما درخواست استراحت خواهد کرد.

8. از وسایل الکترونیکی دوری کنید

برای بهداشت صحیح خواب ، لازم است همه دستگاههای الکترونیکی اطراف خود را خاموش کنید. اگر تلویزیون را روشن کرده باشید یا تلفن همراه خود را نزدیک تخت خود بگذارید ، نمی توانید بخوبی بخوابید.

بعلاوه ، اگر کامپیوتر خود را به خانه ببرید تا قبل از خواب کارهای خود را انجام دهید ، خوابیدن برای شما سخت تر خواهد بود! این دستگاه ها هنگام خواب باید خاموش شوند.

9. تکنیک های تمدد اعصاب را امتحان کنید

تکنیک های آرامش برای افرادی که مشکل مزمن خواب دارند جایگزین مناسبی است. به همین ترتیب ، متخصصان حتی به کسانی که مشکلی در خواب ندارند توصیه می کنند که قبل از خواب ، برخی از تمرینات آرامش را انجام دهند. آنها یکی از کلیدهای بهداشت مناسب برای خواب هستند که استراحت بهتر را تضمین می کند.

10. تختخواب شما ، یک عامل تعیین کننده در داشتن خواب آرام است

باید بدانید که تختخواب شما فقط باید برای روابط جنسی و خوابیدن باشد. بنابراین ، کار نکنید ، تلویزیون تماشا نکنید یا در آن غذا نخورید. فقط اگر فکر می کنید آماده خواب هستید ، از خواب بلند شوید و دوباره دراز بکشید.

یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید انجام دهید در یک تختخواب خوب است زیرا داشتن یک مکان راحت و سالم برای خواب واقعا مهم و تاثیرگذار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد