اونس طلا2211.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اعلام آمادگی بانک مرکزی برای اجرای بازار باز

رییس کل بانک مرکزی از آمادگی بانک مرکزی برای اجرای عملیات گسترده بازار باز برای کمک به دولت و غلبه بر مشکلات اقتصادی خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشته است: درجه اثرگذاری هر سیاست اقتصادی بستگی مستقیم به ابزارهایی داردکه در اختیار سیاست گذار است.
در یک سال ونیم گذشته، بانک مرکزی با شناخت و آگاهی از دستاوردهایی که بانکهای مرکزی دنیا در مدیریت سیاست پولی و ارزی داشته‌اند، به صورت پیوسته، مجموعه‌ای از ابزارها را طراحی وپس از تصویب مراحل قانونی در سبد ابزارهای خود قرار داد.
هدف از این ابزارسازی، کنترل نوسانات اقتصادی، کنترل تورم و کمک به رشد پایدار اقتصادی بوده است.
در شرایط سخت، بانکهای مرکزی دنیا در خط مقدم قرار دارند و با کاهش نرخ های بهره و خرید اوراق دولتی به کمک سیاست گذاری مالی آمده و به نجات اقتصاد کمک می کنند.
مسیر انجام این دو از طریق کریدور نرخ سود بین بانکی و اجرای عملیات بازار باز است. خوشبختانه این دو ابزارپولی نه تنها درسال گذشته طراحی، بلکه عملیاتی هم شد.
هر چند برخی بر عدم آمادگی پیش شرط ها تاکید می کردند، ولی امروز مشخص شده که برنامه بانک مرکزی به موقع وبه درستی طراحی و اجرا شده است و همان ناقدان نیز امروزه خود خواهان استفاده بانک مرکزی از این ابزارها هستند.
برای چندمین بار تأکید می‌کنم که بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز برای کمک به دولت در مواجهه با مشکلات و کمک به رشد اقتصاد است.
دولت با انتشار اوراق، نه تنها می‌تواند نیازهای خود را پوشش دهد، بلکه به اصلاح ترازنامه بانکها نیز کمک می کند. بانک مرکزی آماده ادامه حضور فعال در بازار بین بانکی و مدیریت نرخ سود بین بانکی و نقدینگی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد