اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵ عادت سالم برای داشتن سلامت روانی

بسیاری از ما برخی از عادات را بدون اینكه متوجه شویم چقدر می تواند برای سلامت روان ما ضرر داشته باشد ، پذیرفته ایم. در این مقاله در مورد آنها و نحوه جلوگیری از آنها بیشتر بدانید.

بسیاری از ما برخی از عادات را بدون اینكه متوجه شویم چقدر می تواند برای سلامت روان ما ضرر داشته باشد ، پذیرفته ایم. در این مقاله در مورد آنها و نحوه جلوگیری از آنها بیشتر بدانید.

به گزارش سایت طلا، مغز ما مانند هر موتور دیگری، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. حفظ سلامت روانی خوب ضروری است. به همین دلیل است که 10 اکتبر اکنون "روز جهانی بهداشت روانی" است. این عمدتا تاریخی برای آگاهی از خطر سکوت بیماریهای روانی است.

* چرا باید از سلامت روانی محافظت کنیم؟

وضعیت روانی ما از وضعیت جسمی می تواند حتی مهمتر باشد. بنابراین ، این مسئله پارادوکسیکال است که ما معمولاً برای هر شرایط پزشکی به پزشک مراجعه می کنیم ، اما زمانی که مشکل روانی داریم، از درخواست کمک خودداری می کنیم.

سلامت روانی چیزی است که با چشم غیر مسلح نمی توانید ببینید. از این گذشته ، آنچه ما بیشتر اوقات احساس می کنیم علائم ذهنی هستند. بنابراین ، بیشتر اوقات ، ما بیش از حد نگران این وضعیت نیستیم و حتی به دنبال کمک پزشکی نمیگردیم. به همین دلیل ، ممکن است به مدت طولانی دچار ناراحتی شویم تا این بیماری به یک اختلال تبدیل شود.

بیایید نگاهی به برخی از عادت هایی که امروز می توانید برای مراقبت از سلامت روانی خود بکار بگیرید بیاندازیم:

۱. همیشه صبحانه بخورید

چند بار شنیده اید که "صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است"؟ حتی با این وجود ، بسیاری از مردم عادت ندارند صبحانه بخورند. متأسفانه ، این بسیار ناسالم است ، زیرا قند خون ما کاهش می یابد. آیا می دانید پس از آن چه اتفاقی می افتد؟

خوب ، اعضای بدن شما با دانستن اینکه شیرینی جات کجا می روند به خطر می افتند ، بنابراین مواد مغذی کافی به مغز تولید نمی کنند و به آرامی تخریب می شود. سپس ، عملکرد ذهنی کمتری در طول روز خواهید داشت.

باور کنید یا نه ، این افت قند خون حتی می تواند باعث علائم اضطراب و افسردگی شود.

۲. به اندازه کافی بخوابید

بسیاری از افراد دیر به رختخواب می روند و یا به دلیل استرس نمی توانند به درستی بخوابند. هنگامی که این یک عادت شود ، فرایندهای شناختی شما به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرند. کمبود خواب می تواند منجر به استرس ، افسردگی ، خلقی و در طولانی مدت سکته مغزی از جمله سایر مشکلات مرتبط با ذهن شما شود.

به خاطر داشته باشید برای حفظ سلامت روانی خوب باید به طور متوسط حداقل 8 ساعت بخوابید.

۳. سیگار نکشید

متخصصان بهداشت که با افرادی که دچار مشکلات روانی هستند سرو کار دارند، غالباً از عادت های سیگار کشیدن در بیماران خود غافل هستند. دلیل این امر این است که تصور می کنند این امر به آنها کمک می کند تا با افسردگی ، اضطراب یا مشکلات سوء مصرف مواد کنار بیایند.

با این حال ، تحقیقات دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که افرادی که با مشکلات خلق و خو یا اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند می توانند با خیال راحت سیگار را ترک کنند و علاوه بر این ، ترک این عادت با سلامت روانی بهتری همراه خواهد بود.

۴. فعالیت بدنی کافی داشته باشید

تأثیر تمرینات بدنی بر سلامت روان مورد بررسی قرار گرفته است . ورزش بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد ، پروتئین های آن را تثبیت می کند و ازبیماری های ناشی از خرابی تعادل این مواد جلوگیری می کند.

همچنین ، در حرکت بودن فقط برای بدن شما مفید نیست ، بلکه مغز شما نیز از آن استفاده خواهد کرد. این امر به این دلیل است که گردش بهتر باعث ایجاد یک ذهن سالم می شود. فعالیت بدنی همچنین به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

۵. از وسایل الکترونیکی بیش از حد استفاده نکنید

استفاده مداوم از فناوری به ویژه تلفن های هوشمند مانع از زندگی در زمان حال می شود. همچنین منجر به مشکلات بینایی ، استرس ، بی خوابی ، افسردگی و اضطراب می شود.

اکنون برخی از عادات روزمره را می دانید که باید برای ارتقاء سلامت روانی بهتر به کار گیرید. به یاد داشته باشید: شما می توانید کیفیت زندگی خود را حتی با ایجاد برخی تغییرات کوچک تا حد زیادی بهبود ببخشید تا از سلامت روان خوبی برخوردار شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد