اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

موج جدید بارش‌ها در کشور از امروز/ کاهش دما تا 6 درجه در سواحل خزر/انسداد محور کندوان و منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال/ کاهش 20 درصدی ترددها نسبت به دیروز

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی تازه به کشور از امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی بارش داریم و از اواخر وقت امروز در استان‌های قزوین، البرز و تهران باران می‌بارد.مقام مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با بیان اینکه کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل 20.5 درصد کاهش داشت، گفت: مردم حتما در راستای جلوگیری از شیوع کرونا از انجام سفر و تردد در جاده‌ها خودداری کنند.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران و وزش باد داریم و از اواخر وقت امروز در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، البرز و قزوین بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: از بعد از ظهر امروز 13 فروردین تا اواسط وقت روز پنجشنبه 15 فروردین احتمال وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و این به دلیل تشکیل کانون‌های گرد و خاک بر روی عراق و عربستان است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه 14 فروردین در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل خزر، دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و بخشی‌هایی از کرمان، بوشهر و یزد و همچنین غرب کشور رگبار باران و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: از اواخر وقت روز پنجشنبه 14 فروردین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر تا ظهر جمعه دریای خزر مواج خواهد بود و دما در استان‌های ساحلی دریای خزر بین 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز جمعه 15 فروردین در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین بخش‌هایی از جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه 16 فروردین گستره بارش‌ها در سواحل خزر و نوار شمالی کشور، شمال شرق و شمال غرب خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه 17 فروردین بارندگی در سواحل شرقی خزر، شرق و شمال شرق کشور خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شمال خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر دوشنبه 18 فروردین با ورود سامانه جدیدی از شمال غرب در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا بندر عباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد و همدان با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه 14 فروردین نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود و در بعد از ظهر نیز این شرایط حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.

ایمان محرابی‌نیا ، در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها بیان کرد: در حال حاضر اغلب جاده‌ها باز است اما طبق مصوبه ستاد کرونا مردم باید حتماً از انجام سفر و تردد در جاده‌های برون شهری خودداری کنند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا فقط ورود افراد بومی و ساکن هر شهر طبق کارت ملی، پلاک و بیمه نامه خودرو به آن شهر مجاز است.

* انسداد محور کندوان

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محورهای هراز، فیروز کوه و آزادراه قزوین ـ‌ رشت مسیر رفت و برگشت تردد روان است.

محرابی نیا ادامه داد: در حال حاضر محور کندوان به دلیل انجام عملیات بهسازی تا ساعت 7 روز 14 فروردین مسدود است و به همین دلیل آزادراه تهران ـ شمال در منطقه یک نیز مسدود است.

وی از بارش باران در برخی جاده‌های استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان خبر داد.

* رصد خودروها در جاده‌ها از طریق 2318 دستگاه تردد شمار

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها تأکید کرد: از طریق دور بین‌های نظارت تصویری و همچنین 2318 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای برون شهری تردد خودروها ثبت و عبور از جاده‌ها رصد می‌شود. بر همین اساس کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل 20.5 درصد کاهش دارد. در همین مدت سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها 15.9 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.

* روزهای کم تردد در آزادراه‌های پر تردد کشور

محرابی نیا گفت: در شبانه روز گذشته در آزادراه تهران ـ قزوین 38 هزار و 14 تردد ثبت شد که نسبت به روزهای عادی حدود یک چهارم این ترددها محسوب می‌شود که از مردم به خاطر کاهش سفر و تردد قدردانی می‌کنیم.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: همچنین آزادراه‌های کرج ـ تهران و قزوین ـ کرج در شبانه روز گذشته جزو پر ترددترین جاده‌ها بودند، البته تردد در آنها بسیار کاهش یافته است.

* محدودیت تردد محموله‌های ترافیکی

وی بیان کرد: تردد محموله‌های ترافیکی دارای مجوز تا ساعت 7 روز شنبه 16 فروردین در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ممنوع است.

* انسداد 12 جاده به دلیل نبود ایمنی

محرابی نیا با بیان اینکه در حال حاضر 12 جاده به دلیل نبود ایمنی مسدود است، گفت: در این باره می‌توان گفت به محورهایی نظیر شمشک ـ دیزین، رامیان ـ شاهرود، شهداد ـ نهبندان، پونل ـ خلخال، خرم آباد ـ پلدختر و منطقه 4 آزادراه تهران ـ شمال اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد