اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هر اونس طلا به 1586 دلار رسید

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به وخامت شیوع ویروس کرونا و هجوم برای خرید داراییهای امن، افزایش پیدا کرد.روز سه‌شنبه در آخرین روز معاملاتی ماه مارس، قیمت طلا 3 درصد سقوط کرد تا به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد، اما با این حال ششمین رشد ۳ ماهه متوالی برای آن به ثبت رسید.

به گزارش سایت طلا ،قیمت هر اونس طلا امروز ب1586 دلار رسید. دیروز قیمت طلا به دلیل تقویت ارزش دلار شاهد افت 3.1 درصدی بود و به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد، اما با این حال ششمین رشد ۳ ماهه متوالی برای آن به ثبت رسید. در عین حال، نگرانی‌ها از تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا و کند شدن رشد اقتصادی جهان قیمت طلا را بالا نگاه داشته است.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه امکان دسترسی دهها بانک مرکزی خارجی به دلار آمریکا در طول بحران کرونا را تسهیل کرد.

در این بین، سه پالایشگر بزرگ طلا در جهان اعلام کردند که تولیدشان در سوییس را به دلیل دستور مقامات محلی برای تعطیلی صنایع غیرضروری، حداقل به مدت یک هفته متوقف خواهند کرد و به این ترتیب عرضه طلای فیزیکی محدودتر شد. روسیه هم از اول آوریل خرید طلا را متوقف کرده است.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه با بهتر شدن حال و هوای بازارهای مالی جهان به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی امیدبخش از چین، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، ۲ درصد سقوط کرد و به 1587 دلار رسید.

قیمت دیگر فلزات گرانبها نیز در بازار منفی بود به گونه‌ای که نقره با 9 سنت کاهش 13.84 دلار در هر اونس داد و ستد شد.

پلاتین هم یک دلار ارزان شد و 722 دلار در هر اونس به فروش رسید.

پالادیوم نیز 36 دلار از قیمت خود را از دست داد و 2242 دلار در هر اونس به فروش رسید.

به گزارش رویترز، رفتن سهام داران به سمت دارایی‌های ایمن‌تر نظیر طلا در سایه ترس از عواقب اقتصادی تداوم و گسترش شیوع ویروس کرونا اخیرا از مهم‌ترین دلایل رشد قیمت طلا بوده است، چرا که تعداد تلفات کرونا در جهان از مرز 42 هزار نفر عبور کرده است.

فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه توانایی ده ها بانک مرکزی دیگر جهان برای دسترسی به دلار آمریکا در جریان بحران کرونا را افزایش و به آنها اجازه داد تا اوراقی را که از خزانه داری آمریکا خریداری کرده اند با وام های دلاری معاوضه کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد