اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سهام طلا؛ چراغی در روزهای تیره بورس

بنا به اعتقاد کارگزاری ها، سهام طلا در روزهایی که بورس نوسانات بی سابقه ای را تجربه می کند، همانند خود طلا پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

بنا به اعتقاد کارگزاری ها، سهام طلا در روزهایی که بورس نوسانات بی سابقه ای را تجربه می کند، همانند خود طلا پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از شرکافی(sharecafe)، طلای درخشان که در اوقات دشوار یک پناهگاه بوده، اکنون نیز در مرکز توجه قرار دارد. کارگزاری ها در حال ارزیابی مجدد پیش بینی های قیمت طلا و بررسی میزان مقاومت سهام این فلز باارزش هستند. بر این اساس، در حالی که UBS در اواخر فوریه سقوط شدید شاخص سهام طلا را گزارش داد بهای این فلز به رکورد بالایی صعود کرد.

به اعتقاد کارگزاری ها، سهام طلا بر اساس قیمت طلای US$1500/oz یا پایین تر از آن قیمت گذاری می شود که با قیمت نقطه ای US$1600/oz مقایسه می شود. در شرایط شیوع کرونا، یک محرک اقتصادی می تواند برای طلا فاکتور مثبتی باشد. بعلاوه، این بخش بخوبی با سطوح پایین بدهی تبدیل به سرمایه می شود.

تداوم نوسانات همچنان محتمل بوده و شرایط برای نقدینگی چندان مساعد نیست اما چشم اندازی فراتر از این نیز بعید نیست. طبق پیش بینی موسسه اعتباری سوئیس، بهای طلا طی سال ۲۰۲۰ بین ۱۵۴۰ تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. کارگزاری ها نیز انتظار دارند میانگین بهای طلا در سال ۲۰۲۱، ۱۶۰۰ دلار ، در سال ۲۰۲۲، ۱۵۵۰ دلار و در درازمدت در رقم ۱۴۰۰ دلار در هر اونس خواهد ایستاد.

* قدرت مالی

شرکت های طلای استرالیا پس از یک دوره طولانی مدت افزایش قیمت،‌ از نظر مالی قوی شده و امکان گسترش دامنه فعالیت خود را فراهم کردند. UBS یادآور می شود که بیشتر سهام تحت پوشش شرکت مذکور یا نقدی خالص است و یا پیش بینی می شود در 12 ماه آینده نقد شود. عوامل دیگری مانند کاهش ارزش دلار استرالیا و قیمت پایین نفت نیز در این روند بی تاثیر نیست.

در حال حاضر، معادن طلای استرالیا به عنوان یک سرویس ضروری طبقه بندی می شوند، به این معنی که عملیات های پرواز به داخل و خارج از این منطقه، از بسته شدن مرزها مستثنی است. گرچه ممکن است این دستورالعمل در آینده تغییر کند.

مشاغل طلا نیز برخی جنبه های تولید، مسافرت و هزینه های غیرضروری را کاهش می دهند. اگر وضعیت محدودیت ها ادامه یابد، پروژه های تعمیر و نگهداری از پیش برنامه ریزی شده نیز ممکن است به تأخیر بیفتند. جی‌پی‌مورگان ارزش معادن طلا را تحت تاثیر ارزش سهام این فلز ارزیابی می کند. بسیاری از این معادن حاشیه بالا و دارایی های متنوع دارند.

* نقدینگی

یکی از مسائل مهم، مساله نقدینگی است. چنانچه شرکتی از منظر نقدینگی دچار مشکل شود سهام طلایی آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. موسسه ارزیابی سوئیس تحلیل می کند سهام دارای ضعیف ترین موقعیت سرمایه ای است و بیشتری آسیب پذیری را در برابر تعلیق معادن دارد. اما در کنار تقویت بهای طلا، سهام این فلز نیز شامل سودآوری می گردد.

بر اساس انتظار کارگزاری، وضعیت کنونی بدهی تا سال ۲۰۲۲ نیز به همین شکل ادامه خواهد یافت. کارگزار رتبه خرید سهام را حفظ کرده و با توجه به اختلالات موجود، چشم انداز ۲۰۲۰ ارزش دارایی زیربنایی ندارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد