اونس طلا2220.06
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تاثیر استعمال دخانیات بر پوست

تنباکو از بسیاری جهات روی پوست تأثیر می گذارد. به طور قابل توجهی ظاهر را خراب می کند و باعث پیری زودرس می شود. همچنین ، می تواند باعث بیماری های شدید پوستی مانند سرطان پوست شود.

تنباکو از بسیاری جهات روی پوست تأثیر می گذارد. به طور قابل توجهی ظاهر را خراب می کند و باعث پیری زودرس می شود. همچنین ، می تواند باعث بیماری های شدید پوستی مانند سرطان پوست شود.


به گزارش سایت طلا، توتون و تنباکو روی پوست افراد سیگاری و همچنین کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند تأثیر می گذارد. لازم به ذکر است که دخانیات حاوی تقریباً 4000 ماده سمی است که حداقل 300 مورد آن بسیار خطرناک است و می تواند اثرات پوستی داشته باشد.

تنباکو با ایجاد اثرات نامطلوب زیبایی شناسی روی پوست تأثیر می گذارد. اگرچه باعث آسیب پوست در کل بدن می شود ، اما اثرات آن روی پوست صورت بیشتر دیده می شود.

حتی الگویی وجود دارد که "چهره افراد سیگاری" را تعریف می کند. با این حال ، تنباکو روی پوست فراتر از اثرات زیبایی شناختی آن است. در بعضی موارد باعث بیماریهای جدی مانند سرطان پوست می شود.

با این وجود ، خبر خوب این است که اگر کسی سیگار را در کوتاه مدت ، متوسط یا طولانی مدت ترک کند ، اثرات معکوس می شود.

اولین اثر بیولوژیکی تنباکو روی پوست در اثر افزایش رادیکالهای آزاد ایجاد می شود. اینها عناصر شیمیایی هستند که به غشای سلولی آسیب می رسانند. همچنین ، آنها حتی اطلاعات ژنتیکی را تغییر داده و باعث ناهنجاری در شریان های درم و اپیدرم می شوند.

در این شرایط ، گردش خون و تغذیه پوست به خطر می افتد. پوست از اکسیژن و مواد مغذی اساسی محروم است ، که منجر به کم آبی و خشکی می شود.

همچنین نیکوتین حاوی مؤلفه ای به نام وازوپرسین است که باعث افزایش فشار خون و کاهش استروژن می شود. در همین حال ، سطح پایین استروژن منجر به خشکی می شود.

از طرف دیگر ، مصرف دخانیات باعث کاهش جذب ویتامین ای می شود و الاستین و کلاژن را تغییر می دهد. نتیجه همه اینها ، خشکی پوست با کاهش درخشندگی و چین و چروکهای برجسته است.

چهره افراد سیگاری به رنگ زرد مایل به خاکستری به نظر می رسد و گونه هایشان برجسته تر می شود. گاهی اوقات ، لکه های بنفش ظاهر می شود. به همین ترتیب ، موهایشان خشک و شکننده می شود.

* پیری زودرس

یکی از تجلیات بارز چگونگی تأثیر تنباکو روی پوست ، پیری زودرس است. این در زنان بیشتر از آقایان است و بعد از 39 سالگی بیشتر مشهود است.

چروک افراد سیگاری با افراد غیر سیگاری متفاوت است. بندهای باریک تر ، عمیق تر و برجسته تر است. خطوط برجسته تر هستند. یک مطالعه نشان می دهد که چین و چروک برخی از افراد سیگاری 40 تا 49 ساله شبیه به افراد غیر سیگاری 60 تا 70 ساله است.

همچنین چین و چروک اغلب در اطراف چشم و لب فوقانی برجسته تر است. این معمولاً به دلیل موقعیتی است که سیگاری برای سیگار کشیدن در نظر می گیرد.

در همین حال ، پیری زودرس عمدتاً به این دلیل است که دخانیات باعث می شود زباله های الاستین در درم تجمع یافته و منجر به تخریب کلاژن و تشکیل چین و چروک شود.

مصرف دخانیات می تواند باعث ایجاد و یا بدتر شدن بسیاری از بیماری های پوستی شود. بعضی از آن ها عبارتنداز :

* آلوپسی یا ریزش مو

* پسوریازیس

* بیماری اگزمای مزمن دست

همچنین ، تنباکو باعث زرد شدن ناخن ها و انگشتان دست ها و همچنین دندان ها می شود ، زیرا پلاک باکتریایی را افزایش می دهد. گرمای سیگار در دهان فعالیت مکرر می کند که می تواند منجر به سرطان لب شود. 80٪ افرادی که به این نوع سرطان مبتلا می شوند سیگاری هستند.

دخانیات همچنین محرک بالقوه سرطان پوست غیر ملانوم است. به طور خاص ، ممکن است باعث کارسینوم اپیدرموئید شود ، وضعیتی که در افراد سیگاری دو برابر است. همچنین ، می تواند منجر به سرطان حفره دهان شود و خطر متاستاز را افزایش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد