اونس طلا2149.19
مظنه14,121,000
18 گرم3,259,800
ارزش سکه31,814,613
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

تحلیل تامل‌برانگیز: بهای طلا باید ۵ برابر قیمت کنونی آن باشد

یک کارشناس اقتصادی و فعال حوزه بیت کوین از اینکه بهای طلا باید ۵ برابر رقم کنونی این فلز باشد و چرایی این تحلیل، سخن گفت.

یک کارشناس اقتصادی و فعال حوزه بیت کوین از اینکه بهای طلا باید ۵ برابر رقم کنونی این فلز باشد و چرایی این تحلیل، سخن گفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کریپتو،‌ بازارهای جهانی بالاخره این ماه هراس فزاینده از شیوع ویروس کرونا را جدی گرفتند. با این حال، در شرایط کنونی که عدم اطمینان در سرتاسر بازار موج می زند، سرمایه گذاران غالبا از طلا برای محافظت از سبد سهام خود استفاده می کنند.

طبق یک الگو، ارزش منصفانه طلا در حال حاضر باید حدود ۸.۹۰۰ دلار در هر اونس باشد، یعنی بیش از پنج برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر در آن قیمت گذاری شده است. قیمت کنونی طلا در حال حاضر در حدود ۱۶۰۰ دلار در هر اونس معلق است. این رقم نشان دهنده افزایش ۱۱ درصدی طی شش ماه گذشته است اما تنها یک درصد طی یک ماه گذشته کاهش بها داشته است.

با توجه به عملکرد بازارهای مالی جهان، ظاهرا طلا به طرز زیبایی ارزش خود را حفظ می کند. با این حال، مطابق الگوی لایت هاوس(Lighthouse) ارزش منصفانه این فلز زرد حدود ۸،۹۰۰ دلار است، تقریبا شش برابر بیشتر از قیمت فعلی آن.

این مساله اخیرا در یک پیام توئیتری نیز مطرح شد. طبق این پیام، اگر نرخ بهره واقعی زیر ۲درصد باشد، بهای طلا با ۶.۵ درصد تمایز تا ۲ درصد افزایش می یابد و در مقابل، اگر نرخ بهره بالای ۲درصد باشد،‌ بهای واقعی طلا با ۵ برابر شود.

* عملکرد طلا طی بحران کرونا

ماه مارس، ماهی پرچالش برای بهای طلا بود. این فلز باارزش، در مقطعی از زمان ۱۷۰۰ دلاری یعنی بالاتر از میانگین هفت ساله خود و در مقطعی دیگر، ۱۴۹۰ دلاری شد؛ معادل ۱۲ درصد ضرر. با این حال، طبق گفته پیتر شف، سرمایه دار و کارشناس سرشناس اقتصاد دلیل این وضعیت آن است که سرمایه گذاران صرفا از آنچه روی خواهد داد، بی خبر هستند.

وی با بیان این مطلب می گوید:‌ طلا در حال سقوط است چرا که سرمایه گذاران از آنچه در آینده پیش می اید، بی اطلاع هستند. طرز فکر آنها شبیه بانکداران بانک های مرکزی است. آنها نمی دانند که عواقب خطاهای فعلی سیاست های پولی و مالی چقدر بد خواهد بود. هنگامی که آنها این مساله را بدرستی فهمیدند، آنگاه بهای طلا صعود می کند.

اینکه بدانیم این فلز گرانبها نهایتا به چه سرانجامی می رسد جالب است زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند این تازه آغاز بحران است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد