اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویروس کرونا چه مدت روی سطوح باقی می ماند؟

هیچ تحقیق قطعی در مورد ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح وجود ندارد. اطلاعات موجود نشان می دهد که بین سه ساعت تا نه روز روی سطوح باقی می ماند.

هیچ تحقیق قطعی در مورد ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح وجود ندارد. اطلاعات موجود نشان می دهد که بین سه ساعت تا نه روز روی سطوح باقی می ماند.

به گزارش سایت طلا، ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که تا چه مدت می تواند ویروس کرونا روی سطوح زنده بماند. این مسئله جزئی نیست ، زیرا تأثیر مستقیمی در شیوع بیماری دارد.

اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا سطحی را لمس کند ، این ویروس روی دست خود باقی می ماند. اگر با آن صورت فرد را لمس شود و ویروس با چشم ، بینی یا دهان در تماس باشد ، وارد بدن می شود. به همین دلیل مهم است که سطوح را ضد عفونی کرده و اغلب دستان خود را بشویید.

متأسفانه ، هنوز داده ای کاملاً تأیید نشده در مورد این موضوع در دست نیست. در حقیقت ، سازمان بهداشت جهانی اظهار داشته است كه مشخص نیست چه مدت این ویروس روی سطوح باقی می ماند.

با این حال ، بر اساس رفتار سایر ویروس ها ، کارشناسان معتقدند که ویروس کرونا می تواند برای مدت زمان نسبتاً طولانی در سطوح مختلف باقی بماند. این نیز به شرایط محیطی مانند دما و رطوبت بستگی دارد.

بسته به نوع سطحی که در آن قرار دارد ، بسیاری از ویروس ها بین چند ساعت تا چند روز باقی می مانند. به نظر نمی رسد که ویروس کرونا از این قاعده مستثنی باشد ، بنابراین باید اقدامات احتیاطی مناسب برای جلوگیری از عفونت انجام شود.

* مطالعات علمی در این زمینه

تحقیقات منتشر شده در ژورنال عفونت بیمارستان ، اطلاعات موجود را در مورد رفتار سایر ویروس های محافظت شده مانند سارس مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. بر این اساس ، آنها خاطرنشان كردند كه بسته به نوع سطح و شرایط محیطی ویروس کرونا می تواند بین چند ساعت تا چند روز باقی بماند.

طبق آن تحقیقات ، بر روی سطحی مانند فلز ، شیشه و پلاستیک ، ویروس می تواند چهار تا پنج روز باقی بماند. با این حال ، در شرایط رطوبت مطلوب ، می تواند تا نه روز بماند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مدت زمان ویروس کرونا روی سطوح از چهار ساعت روی مس تا سه روز در پلاستیک و فولاد ضد زنگ متفاوت است. روی مقوا تا یک روز ادامه دارد.

* مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا در هوا

اطلاعات موجود نشان می دهد که ویروس ممکن است بعد از هوازدگی تا سه ساعت در هوا بماند. در پزشکی گفته می شود هنگامی که ذرات یا قطرات ریز مایعات حاوی ویروس در هوا به حالت تعلیق در آیند ، ارگانیسم عفونی به شکل آئروسل موجود است.

با اقدامات ساده تمیز کردن می توانید ویروس را به راحتی از بین ببرید. توصیه می شود سطوح متداول را به طور مکرر با الکل یا مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید. رقیق کردن دو قاشق غذا خوری از سفید کننده یا کلر در نیمی از لیتر آب نیز مفید است.

توصیه می شود این تمرین تمیز کردن را هر دو یا سه ساعت در اماکن عمومی یا محل کار انجام دهید. همچنین باید از تماس با سطوح یا اشیاء تماسی مکرر در اماکن عمومی ، مانند نرده ها ، دکمه های آسانسور یا میز کار اجتناب کنید.

مهمترین توصیه این است که اغلب دستان خود را بشویید. همچنین از دست زدن روی صورت خودداری کنید. همچنین بسیار مهم است که اگر کسی عطسه یا سرفه کند ، دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بپوشاند.

در خانه بهترین کار تمیز کردن روزانه است. بهتر است مکرراً دستگیره ها ، سوئیچ ها و مناطق مشترک را ضد عفونی کنید. شما باید وسایل خریداری شده را با یک حوله کاغذی لمس کنید و سپس آنها را ضد عفونی کنید. در این موارد ، احتیاط داشتن بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد