اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 تصور اشتباه درباره غذا

در سال های اخیر اخبار جعلی زیادی درباره مواد غذایی و تغذیه وجود داشته است. برخی ویژگیهای معجزه آسا را به غذا نسبت می دهند و برخی دیگر بیش از حد نگران کننده هستند. در این مقاله درباره آنها بیشتر بدانید.

در سال های اخیر اخبار جعلی زیادی درباره مواد غذایی و تغذیه وجود داشته است. برخی ویژگیهای معجزه آسا را به غذا نسبت می دهند و برخی دیگر بیش از حد نگران کننده هستند. در این مقاله درباره آنها بیشتر بدانید.

به گزارش سایت طلا، اخبار جعلی هر روز بیشتر و بیشتر ظاهر می شوند. با وجود رسانه های اجتماعی و اینترنت ، اطلاعات فراوانی وجود دارد که امروز می توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم. بنابراین ، اخبار جعلی درباره غذا نیز روز به روز رایج تر می شود.

در اینجا ، ما 5 خبر جعلی درباره مواد غذایی را که باید بدانید توضیح می دهیم :

* آیا نان تست سوخته باعث سرطان می شود؟

آکریلامید ، ترکیبی است که توسط انجمن بین المللی سرطان طبقه بندی شده است و در نان سوخته تشکیل می شود. این همچنین در واقع یک سرطان زا برای انسان است.

با این حال ، برای ظاهر شدن این ماده غذایی ، باید قندها و اسیدهای آمینه (در درجه اول آسپاراژین) کاهش یافته و در دمای بالاتر از 120 درجه سانتیگراد پخته شوند. بنابراین ، همیشه امکان اینکه سرطان زا باشند وجود ندارد.

در ضمن ، این منحصر به نان نیست. همچنین در مورد سیب زمینی ، کروکت ، شیرینی ، قهوه ، غلات صبحانه و غیره نیز می تواند اتفاق بیفتد. سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا در سال 2015 نگرانی خود را در مورد میزان قرار گرفتن در معرض آکریلامید از طریق رژیم غذایی ابراز کرد.

شما نباید غذاهایی بالاتر از 170 درجه سانتیگراد بپزید و نباید قهوه ای تیره باشند.

* در زمان رژیم غذایی می توان از شیر استفاده کرد؟

آیا انتخاب رژیم شیر برای کاهش وزن در هنگام پیروی از رژیم غذایی برای کاهش وزن ، هنوز هم توصیه خوبی است؟

هدف این بود که بدون در نظر گرفتن سایر جنبه های مواد غذایی ، تعداد کالری و چربی کاهش یابد. علاوه بر این ، دستورالعمل هایی برای مدیریت چاقی در بزرگسالان حتی در میان توصیه های آنها برای جایگزینی لبنیات کم چرب با لبنیات کامل به عنوان یک استراتژی مدیریت چاقی وجود دارد.

* آیا آب لیمو ترش تصفیه کننده است؟

در حقیقت ، ما سه عضو در بدن داریم که مسئولیت "پاکسازی" بدن را دارند: کبد ، کلیه و ریه ها. لیمو سرشار از اسید سیتریک ، یک آنتی اکسیدان است که به عنوان یک بافر عمل می کند.

با این حال ، هیچ چیز به عنوان یک ماده غذایی واقعا پاک کننده وجود ندارد.

* آیا خوردن میوه بعد از غذا چاق کننده است؟

میوه های مختلف دارای کالری متغیر هستند. با این حال ، کالری دریافتی میوه همیشه یکسان است ، چه قبل ، چه در طول و چه بعد از غذا مصرف شود. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد میزان کالری میوه ممکن است بسته به زمان مصرف آن متفاوت باشد.

همچنین ، شواهد نشان می دهد که کاهش وزن با مصرف زیاد میوه و سبزیجات آسان تر است. در حقیقت ، یکی از راه های ممکن که میوه و سبزیجات می توانند در کاهش وزن نقش داشته باشند ، تأثیر بالقوه آنها بر سیری است.

* آیا خوردن پنج وعده در روز باعث تسریع در متابولیسم شما می شود؟

معلوم است که کالری مورد استفاده در هضم ، کم و بیش با حجم غذای خورده شده و نوع مواد مغذی متناسب است. بنابراین ، اگر ما یک روز از رژیم غذایی 2000 کیلو کالری را مصرف کنیم ، به طور معمول فرقی نمی کند که در 3 وعده غذایی یا 5 وعده غذایی باشد ، زیرا اثر ترموژنیک یکسان خواهد بود.

ژورنال تغذیه ، مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن نویسندگان نتیجه گرفتند که هیچ مدرک علمی محکمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد که افزایش دفعات وعده های غذایی برای کاهش وزن مناسب است.

بسیاری از اخبار جعلی مربوط به مواد غذایی غیر از مواردی که در مورد آنها صحبت کرده ایم وجود دارد. بنابراین ، بهتر است توصیه های متخصصان تغذیه معتبر را دریافت کنید. با این روش می توان از اتخاذ باورهای غلط که حتی می تواند به سلامتی ما آسیب برساند جلوگیری کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد