اونس طلا2381.42
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ترافیک سنگین در آزادراه‌های تهران - قزوین و تهران - قم/ بارش‌های تازه در غرب، مرکز و جنوب کشور از 8 فروردین/ هشدار بارش تگرگ/سیل و کرونا کدام جاده‌ها را مسدود کرد؟

مقام مسئول مرکز مدیریت راه‌ها گفت:‌ در حال حاضر ترافیک در آزادراه تهران - قزوین محدوده چیتگر و آبیک، آزادراه کرج - تهران محدوده گرمدره و آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی سنگین است.مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه 9 فروردین در نیمه غربی کشور ، مرکز و جنوب کشور بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی استان‌ها نظیر فارس، لرستان، همدان و شمال خوزستان بارش تگرگ خواهیم داشت.معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در پی سیل اخیر حدود ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های سیل زده جنوبی مسدود شده‌اند و در حال بازگشایی آن‌ها هستیم و از سوی دیگر نیز ۱۵ محور و جاده شریانی و غیر شریانی به دلیل کرونا مسدود شده و راه جایگزین برای آن‌ها وجود دارد تا مردم تحت غربالگری و تست قرار گیرند.

ایمان محرابی‌نیا ، در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها بیان کرد:‌ در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویری، ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین محدوده چیتگر و آبیک، ترافیک سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوه گرمدره و ترافیک سنگین در آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی نشان می‌دهد.

* بارش باران در جاده‌های 6 استان

وی بیان کرد: در حال حاضر ر جاده‌های استان‌های البرز، ایلام، تهران، قزوین، مازندران و آذربایجان غربی بارش پراکنده داریم،‌ ضمن آنکه در پنج محور تهران - شمال بارش خاصی گزارش نشده است.

* کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها

محرابی‌نیا با تأکید بر اینکه مردم از انجام هرگونه سفر خودداری کنند، گفت: طبق مصوب ستاد مقابله با کرونا در مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه‌های مسافری،‌ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها کنترل و معاینه مسافران انجام می‌شود و از سفر مسافران دارای علایم بیماری جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ترافیک در پنج محور هراز، فیروزکوه، کندوان و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت روان است.

* افزایش 11.5درصدی تردد در جاده‌ها

مقام مسئول مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2 هزار و 320 دستگاه ترددشمار انجام می‌شود گفت: کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها نسبت به روز قبل 11.7 درصد افزایش نشان می‌دهد که در همین مدت بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 ثبت شده است.

* محدودیت تردد محموله‌های ترافیکی در جاده‌ها

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش تردد خودرو در جاده‌ها محدودیت‌های ترافیکی در ایام نوروز موقتاً اعمال نمی‌شود، گفت: تردد محموله‌های ترافیکی که دارای پروانه عبور هستند از ساعت 7 امروز 7 فروردین تا ساعت 7 روز 9 فروردین و همچنین از ساعت 7 روز 11 فروردین تا ساعت 7 روز 16 فروردین ممنوع است.

* انسداد 25 جاده به دلیل نبود ایمنی و سیلاب

محرابی‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 جاده به دلیل نبود ایمنی و سیلاب مسدود است، گفت: در این باره می‌توان به محورهایی نظیر یاسوج - باغچه سادات، رودبار - قلعه‌گنج، جاده تلو در استان تهران، آزادراه چالوس - مرزن‌آباد، محور باغچه - مشهد، جاده ثلاث - سرپل ذهاب، محور خرم‌آباد - پلدختر و جاده شمشک - دیزین اشاره کرد.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی، همچنین در غرب و مناطقی از شمال‌غرب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه دارد.

وی افزود: امروز همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی رگبار باران داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه 9 فروردین بارش باران در نیمه غربی کشور، جنوب کشور و مرکز پیش‌بینی می‌شود که همراه با وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود. همچنین در این روز بارش پراکنده در شرق کشور خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز شنبه همچنین در مناطق مستعد غرب و جنوب کشور به ویژه استان‌های لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش تگرگ خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز یکشنبه 10 فروردین از شدت بارش‌ها در شمال‌غرب و غرب کشور کاسته می‌شود و بارندگی در شمال‌شرق و نیمه جنوبی کشور با شدت بیشتر ادامه دارد. همچنین روز یکشنبه در برخی مناطق فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش تگرگ خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 11 فروردین در نیمه شرقی کشور همچنین شمال‌غرب و جنوب‌شرق بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در شرق و جنوب‌شرق خواهد بود.

وی تأکید کرد: همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: فردا اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 28 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی همچنین در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 6 درجه خواهد بود.

رضا اکبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های کرمان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود دارد که هنوز مسدود هستند و در عین حال ۱۷۴ اکیپ بازسازی سیل در این استان‌ها و دیگر مناطق سیل‌زده کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: نگرانی چندانی بابت این استان‌ها نداریم چرا که به محض فروکش کردن آب راه های جایگزین و موقت برای مردم این مناطق ایجاد شده و محورهای مسدود شده را بازسازی و بازگشایی می‌کنیم اما از فردا شب بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود که به گفته سازمان هواشناسی در برخی مناطق مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان تا ۸۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت. البته اگه این میزان بارندگی مانند سیل اخیر بیشتر از پیش بینی های هواشناسی باشد نگرانی برای سیل وجود دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ۱۵ محور مواصلاتی شریانی و غیر شریانی در کشور اشاره کرد که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شده اند و گفت: این جاده‌ها با تصمیم مقامات استانی و قضایی مسدود شدند چراکه توریست پذیر و مسافر پذیر هستند و البته برای آنها راه‌های جایگزین شریانی و آزادراهی در نظر گرفته شده است تا مردم ضمن تردد از این جاده ها تحت غربالگری و تست ویروس کرونا قرار گیرند.

اکبری ادامه داد: محور قدیم پل زال - اندیمشک، محور قدیم باغچه-مشهد و محور کمربندی دیر جزو جاده های شریانی هستند که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند و تردد از مسیرهای جایگزین آزادراه پل زال - اندیمشک، آزادراه باغچه - مشهد و محور سه راهی دیر به شهر دیر انجام می شود.

وی با اشاره به مسدود بودن جاده اسالم خلخال به عنوان یک جاده توریستی و مسافر پذیر در این ایام به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: محورهای غیر شریانی نور- آب پری، روانسر - کامیاران، جوانرود - پلنگانه، ثلاث - سرپل ذهاب، جم - ریز، ثلاث - زمکان، ثلاث - کوزران، ثلاث - مله کرمینه، جاده تلو تهران، رودبار - قلعه گنج و جاده یاسوج - باغچه سادات نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند و اجازه تردد در آنها داده نمی شود چرا که باید مسافران از جاده‌های اصلی عبور کنند تا در طرح غربالگری و تست ویروس کرونا قرار بگیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد