اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تصویب بسته 2 تریلیون دلاری در سنای آمریکا /بزرگ‌ترین محرک اقتصادی تاریخ ایالات متحده در یک قدمی میز ترامپ

مجلس سنای آمریکا سرانجام به اتفاق آراء لایحه بسته ۲ تریلیون دلاری کمک به بیکاران و صنایع خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا را تایید کرد؛ مجلس نمایندگان فردا (جمعه) در مورد تایید نهایی آن رای‌گیری می‌کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، سنا که در رابطه با این موضوع عمیقا دچار دودستگی شده بود، پس از مذاکرات فشرده و پرالتهاب در نهایت با مجموع آراء ۹۰ به صفر لایحه مذکور را به تصویب رساند؛ اقدامی که بسته محرک هنگفت پیشنهادی را برای تایید نهایی در روز جمعه به مجلس نمایندگان فرستاد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که دستیاران ارشد وی در مذاکره بر سر این محرک به وی کمک کردند، متعهد شده است تا به محض رسیدن لایحه مذکور به میزش به سرعت آن را به امضا برساند و این موضوع را به طور شفاف به خبرنگاران اعلام کرد.

این بسته نجات که در صورت تایید توسط کنگره آمریکا بزرگ‌ترین محرک اقتصادی تاریخ ایالات متحده خواهد بود، شامل بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری برای کمک به صنایع خسارت دیده و رقمی مشابه برای پرداخت مستقیم تا سقف ۳ هزار دلار به هر کدام از میلیون‌ها خانواده آمریکایی است.

این لایحه علاوه بر این، ۳۵۰ میلیارد دلار در قالب وام برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند و ۲۵۰ میلیارد دلار به عنوان کمک بیکاری دراز مدت و دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار برای کمک به بیمارستان‌ها و سایر سیستم‌های بهداشتی مربوطه اختصاص خواهد داد.

رهبران سنا بر ماهیت تاریخی و بی‌سابقه چالشی که از سوی ویروس کرونا متوجه انسان شده تاکید کرده اند و این در حالی است که «چاک شومر» رهبر حزب اقلیت دموکرات سنا آن را «بیماری عجیب و شیطانی» خوانده است.

بسته مذکور با هدف اشباع اقتصاد با نقدینگی و ریشه کن کردن آثار رو به وخامت ناشی از اپیدمی جهانی کرونا ارائه شده است؛ اپیدمی که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر را در آمریکا به کام مرگ کشانده و بالغ بر ۶۰ هزار نفر را نیز آلوده کرده است.

تنها دو کشور دیگر یعنی چین و ایتالیا آمار مبتلایان بیشتری از آمریکا دارند و سازمان بهداشت جهانی نسبت به تبدیل شدن قریب الوقوع آمریکا به مرکز اپیدمی جهانی کووید-۱۹ هشدار داده است.

با وجود رای سنا، چندین سناتور جمهوریخواه تاکید کرده اند که این لایحه برای حصول اطمینان از اینکه کارمندان و کارگران در زمان خانه نشینی بیشتر از زمانی که سر کار می روند، مزایا دریافت نمی‌کنند، نیاز به اصلاحات دارد.

با این حال، اصلاحیه ای که شروط استفاده از مزایای بیکاری را تحت این لایحه تغییر می‌داد، مدتی کوتاه پیش از تایید سنا، رد شد.

علاوه بر این، لایحه مذکور از سوی ترقی‌خواه‌ترین جناح دموکراتیک مجلس نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفته است به طوری که «الکساندریا اوکازیو کورتز» در توییتی آن را «یک خیانت دسته جمعی» خواند.

با این حال، رهبران مجلس نمایندگان امیدوارند تا لایحه را در روز جمعه از طریق رای گیری کلامی و بدون نیاز به بازگشت نمایندگان به واشنگتن به تصویب برسانند؛ بازگرداندن بیش از ۴۰۰ نماینده از مناطقی دور همچون هاوایی و آلاسکا کار دشواری است زیرا تعدادی از آنان در قرنطینه خانگی هستند و تعدادی دیگر از ایالت‌ها فرمان «در خانه بمانید» صادر کرده‌اند.

رییس دموکرات مجلس نمایندگان «نانسی پلوسی» گفته که امیدوار است این لایحه به زودی تصویب شود و علاوه بر این، کنگره در صورت نیاز به تسهیل بحران، لوایح دیگری را نیز به تصویب برساند.

سرمایه گذاران با شنیدن خبر شادمان شدند؛ در وال استریت شاخص S&P برای دومین روز متوالی سیر صعودی داشت و کار خود را در پایان معاملات با رشد ۱.۱۵ درصدی تمام کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد