اونس طلا2154.29
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی/بانک مرکزی آمریکا ترمز طلا را برید

در پی اعلام بانک مرکزی فدرال آمریکا برای اجرایی کردن یک بسته نامحدود محرک اقتصادی قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت.پس از اقدام بی‌سابقه برای تقویت بازارهای مالی باعث شد هجوم سرمایه‌گذاران به سوی پول نقد متوقف شود و قیمت طلا جهش کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو در اوایل معاملات امروز بازار جهانیهر اونس طلا 1663.5دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز جهشی 112.3دلاری را تجربه کرده است.

هر اونس طلا هم اکنون1613دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت کنونی در مقایسه با یک ماه گذشته 20.5 دلار و در مقایسه با یک سال گذشته 350.1 دلار بالاتر بوده است.

نقره هم 82 سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و 14.09دلار در هر اونس به فروش رسید.

پلاتین و پالادیوم هم به ترتیب 42و 231دلار رشد قیمت را تجربه کردند و 682 و 1896 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش رویترز، علت رشد قابل توجه امروز قیمت طلا در بازار جهانی اعلام بانک مرکزی فدرال آمریکا برای ترزیق حجم متنابهی پول به بازار بوده است.

از سوی دیگر تعطیلی یکی از تأسیسات فرآوری طلا در سوئیس به کاهش عرضه در بازار منجر شده و قیمت را بالا آورده است.

ادوارد مویا کارشناس مؤسسه کارگزاری اوآندا، معتقد است پس از آنکه بانک مرکزی فدرال آمریکا از اجرای سیاست محرک اقتصادی خبر داد قیمت طلا در حال بالا رفتن است.

فدرال‌رزرو آمریکا دیشب اعلام کرد که به برنامه خرید اوراق خود به صورت نامحدود تا پایان آرامش بازارها ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه مجموعه برنامه های اضطراری ای را به اجرا گذاشت و تسهیلاتی را در زمینه وام های دانشجویی، بدهی کارت های اعتباری و وام های تحت ضمانت دولت به کسب و کارهای کوچک در نظر خواهد گرفت. اما این اقدامات نتوانست روز دوشنبه موجب تقویت شاخص ها در بورس وال استریت شود هرچند که برای ترمیم شاخص ها در بورس های آسیایی کافی بود.

در عین حال، یک بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری در سنای امریکا در حال بحث است که احتمالا مفاد آن به زودی موافقت توافق قرار خواهد گرفت. مویا افزود: «ایرادات مطرح شده از سوی سنا به این بسته به نظر چندان جدی نیست و تجار طلا اطمینان دارند که تا پایان هفته این بسته بزرگ محرک اقتصادی به آرام تر شدن بازارهای مالی کمک خواهد کرد. اگر آشفتگی در بازارها مهار شود، طلا جایگاه خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را باز خواهد یافت.»

در حالی که ویروس کرونا همچنان با سرعت در حال گسترش است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، در حال بررسی نحوه از سرگیری فعالیت های اقتصاد آمریکا پس از پایان قرنطینه 15 روزه در هفته آینده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد