اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولین واکنش بورس در سال ۹۹/شاخص بورس قرمزپوش شد/بررسی آماری بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) چهارهزار و ۲۴۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۵۸ واحد رسید.بررسی آماری بازار سرمایه در سال گذشته حاکی از آن است که شاخص بورس در جریان معاملات سال گذشته در مدت ۲۳۸ روز معاملاتی، بیش از ۳۳۴ هزار واحد رشد را به ثبت رساند.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۵۹۰ واحد رشد به ۱۷۸ هزار و ۶۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۵۷ واحد افزایش به ۱۱۸ هزار و ۸۷۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۴۶۸ واحد کاهش به رقم ۶۴۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۵۱۸ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۶۹۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۴۲۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۶۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۵۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۴۷ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۰ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۰ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۶۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۲۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۹۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۷۹ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۶۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۳۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از به هشت واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۵۸۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد اعتباری ملل (وملل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، بانک دی (دی)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پخش البرز ۰پخش)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری مس سرپشمه (سمگا)، جنرال مکانیک (رنیک) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال ۹۸ در مدت ۲۳۸روز معاملاتی، تعداد هزار و ۱۱۹میلیارد و ۵۵۸میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۱۲۶هزار و ۴۱۱میلیارد ریال در ۱۱۳میلیون و ۳۲۹هزار و ۴۹۶دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفت که از نظر حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب با ۱۱۵، ۲۱۹ و ۲۳۸ درصد افزایش مواجه شد.

آمار معاملات بازار سهام به تفکیک بازار

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۷۲۳میلیارد و ۳۸۹میلیون سهم به ارزش ۲۴۳۰هزار و ۹۵میلیارد ریال در ۵۱میلیون و ۴۱۱هزار و ۵۰نوبت در بازار اول؛ ۳۶۲میلیارد و ۸۰۷میلیون سهم به ارزش ۲۲۴۳هزار و ۶۲۰میلیارد ریال در ۶۰میلیون و ۷۳۱هزار و ۷۰۵نوبت در بازار دوم؛ ۲۵۲میلیون برگه به ارزش ۱۰۷هزار و ۲۴۲میلیارد ریال در ۳۷هزار و ۱۴۰نوبت در بازار بدهی، ۲۱۸میلیون قرارداد به ارزش ۲۲۱۲میلیارد ریال در ۱۲۹هزار و ۲۸۸نوبت در بازار مشتقه و ۳۲میلیارد و ۸۹۳میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۴۳هزار و ۲۴۳میلیارد ریال در یک میلیون و ۲۰هزار و ۳۱۳نوبت مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی بورس و اوراق بهادار، شاخص کل نیز که معاملات سال گذشته بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرد، با ۳۳۴هزار و ۲۴۱واحد رشد، معادل ۱۸۷ درصد افزایش را به ثبت رساند و به ارتفاع ۵۱۲هزار و ۹۰۱واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۲۲۸هزار و ۸۶۴واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۷۴۲هزار و ۹۳۲واحدی به ترتیب ۱۷۱ و ۲۱۵ درصد افزایش داشتند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد