اونس طلا2192.4
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

در گمرک چه خبر است؟/ دلیل انتقاد رئیس جمهور از ترخیص طولانی مدت برخی اقلام مقابله با کرونا

درحالی رئیس جمهوربا اشاره به ترخیص یک محموله الکل از وجود ۷۰ خان ترخیص برخی اقلام از گمرکات انتقاد کرده است که برخی مسئولان گمرک ایران از ترخیص ساعتی اقلام مقابله با کرونا خبر داده‌اند.

به گزارش سایت طلا ،در روزهای اخیر خبرهای زیادی از ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا از گمرک منتشر شد. به عنوان مثال سخنگوی گمرک از ترخیص ساعتی این اقلام خبر داده است. یا وزیر اقتصاد "بحث شکاندن رکوردها در گمرک" را مطرح کرده است. همچنین یکی از مسئولان اعلام کرده است که "گمرک 2 ساعته اقلام پزشکی را ترخیص میکند". یا یکی دیگر از مسئولان گمرک از "همکاری بی نظیر گمرک و وزارت صمت" در این ایام خبر داده است. یا اینکه در یک اظهار نظر آمده است "گمرک ازاین بهتر نمی‌توانست عمل کند."

به هر حال با توجه به اظهار نظر رئیس جمهور در خصوص بحث الکل بایستی شفایت لازم در این خصوص ایجاد شود.

این درحالی است که رئیس جمهور روز گذشته گفته است، یکی از بحث‌های ما کاغذبازی در گمرک بود؛ یعنی یک اموالی خریداری می‌شود که مورد نیاز جامعه است، وارد گمرک می‌شود و به انبار می‌رود، حال از این انبار چه وقت خارج می‌شود باید کسی بیاید که محاسبات ریاضی قوی داشته باشد و به ما بگوید چقدر طول می‌کشد؛ استاندارد یک طرف قصه است، غذا و دارو یک طرف قصه است، بخش دامپزشکی و کشاورزی یک طرف قصه است، خودِ بهداشت و درمان در بخشی یک طرف قصه است، بانک مرکزی یک طرف قصه است؛ همه الحمدالله هستند، نعمت خداوند فراوان است برای اینکه این جنسی که آمده، وارد گمرک شده خارج نشود؛ بماند تا بماند که اموال متروکه شود که بعد بلایی سرِ آن اموال متروکه بیاید.

وی اظهار داشت : بیاییم واقعا گمرک را اصلاح کنیم؛ وقتی می‌گویم گمرک را اصلاح کنیم یعنی همه دستگاههایی که نظارت و دخالت دارند. نمی‌خواهم بگویم که نظارت آنها قطع شود؛ کاغذبازی از بین برود؛ برای الکل و نیازمندی همین ایام به خاطر کرونا یک جنسی را می‌خواهیم از گمرک خارج شود و به اصفهان برود؛ چند روز خودِ من ساعت‌ها با وزرای مختلف وقت گذاشتم؛ از این خوان رد می‌شویم، گرفتار خوانِ بعدی می‌شویم؛ خوان بعدی را رد می‌کنیم گرفتار خوان بعدی می‌شویم؛ این هفت‌خوانی که گفتند فکر کنم اشتباه کردند؛ اینجا هفتاد خوان داریم. باید اینها را اصلاح کنیم و این اصلاح هم وظیفه ما، مجلس و قوه قضاییه است؛ همه مسوولیم و باید دست به دست هم بدهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد