اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راه های کارآمد برای کنترل هورمون هایی که باعث افزایش وزن می شوند

غذاهای خاصی وجود دارند که می تواند باعث افزایش وزن شما شود ، بنابراین برای جلوگیری از آنها ، از این دستورالعمل ها پیروی کنید و روش های جدیدی برای کنترل هورمون ها یاد بگیرید.

غذاهای خاصی وجود دارند که می تواند باعث افزایش وزن شما شود ، بنابراین برای جلوگیری از آنها ، از این دستورالعمل ها پیروی کنید و روش های جدیدی برای کنترل هورمون ها یاد بگیرید.

مدتهاست که متخصصان به بیمارانشان توصیه می کردند که برای کاهش وزن نیاز به خوردن کمتر و ورزش بیشتر دارند. بنابراین ، ما در اینجا برای چند روش برای کنترل هورمون هایی که باعث افزایش وزن می شوند به اشتراک می گذاریم.

در حال حاضر ، اکثر این متخصصان درک می کنند که توصیه های قدیمی آنها برای مقابله با مشکلات پیچیده اضافه وزن یا چاق بودن بسیار ساده است. هورمون ها و ژنتیک نیز نقش مهمی در مشکلات وزن دارند.

در حالی که شما نمی توانید ژن هایی را که با شما به دنیا آمده اید تغییر دهید ، می توانید هورمون هایی را که باعث افزایش وزن شما می شوند ، کنترل کنید.

برای كنترل هورمون ها سعی كنید از مصرف زیاد فیبر و قند جلوگیری كنید.

انسولین یکی از معتبرترین هورمون هایی است که رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارد زیرا باعث تحریک سلول های شما برای ذخیره قند در بدن به صورت چربی می شود.

با افزایش وزن ، بدن شما به انسولین بیشتری نیاز دارد تا میزان قند موجود در سلول ها کاهش یابد. این به نوبه خود باعث می شود تا وزن شما افزایش یابد.

اگر رژیم غذایی کم قند و سرشار از فیبر را در رژیم غذایی خود حفظ می کنید ، با کنترل طبیعی انسولین کمتر مشکل خواهید داشت.

این امر به این دلیل است که فیبر به آرامی در بدن شکسته می شود و به شما در جلوگیری از افزایش لکه های قند خون کمک می کند.

فیبر همچنین هضم شما را بهبود می بخشد و شما را برای مدت طولانی تر راضی نگه می دارد ، بنابراین کاهش وزن حتی ساده تر انجام می شود.

* در طول روز پروتئین بخورید

پروتئین مهم است زیرا به شما کمک می کند هورمونی بنام گرلین را تنظیم کنید. شاید قبلاً درباره آن چیزی نشنیده باشید ، اما این مسئله بسیار مهم است که آن را هورمون گرسنگی می نامند.

نیازی به پروتئین حیوانی مانند گوشت ، تخم مرغ یا لبنیات نیست. آجیل ، دانه و حبوبات مانند لوبیا ، عدس یا نخود فرنگی سایر گزینه های پروتئینی هستند که می توانید انتخاب کنید

* لبنیات خود را عاقلانه انتخاب کنید

بسیاری از شرکت های صنایع لبنی هنگام پرورش گاوها از هورمون های رشد مصنوعی برای تحریک تولید شیر و گوشت استفاده می کنند.

این هورمون ها برای مصرف انسان طراحی نشده اند ، بنابراین ممکن است که آنها ارتباط نزدیکی با افزایش وزن داشته باشند.

همیشه فرآورده های لبنی ارگانیک و یا محصولاتی را انتخاب کنید که دارای علامت "بدون هورمون" هستند. به این ترتیب می توانید بدون نگرانی در مورد تأثیراتی که بر وزن بلند مدت شما می گذارد ، از آنها لذت ببرید.

* مراقب دانه ها باشید

دانه‌های حاوی گلوتن ، به ویژه غلات ، لزوماً برای همه بد نیستند. اگر با هورمون تیروئید خود مشکل دارید ، ایده خوبی است که مصرف این محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

مطالعات متعددی نشان داده اند که یک رژیم غذایی سرشار از گلوتن می تواند تولید این هورمون را به میزان قابل توجهی کند کند. هورمون تیروئید هنگامی که می خواهید از افزایش وزن اجتناب کنید ، نقش مهمی دارد زیرا به تنظیم متابولیسم کمک می کند

کاهش وزن برای شما دشوارتر خواهد بود و هرچه سطح هورمون تیروئید کمتر شود ، متابولیسم شما کندتر خواهد بود. اگر هورمونهایی مانند این را کنترل کنید ، در طولانی مدت وزن خود را کاهش خواهید داد.

* مصرف کافئین خود را کاهش دهید

قهوه و چای سرشار از آنتی اکسیدان هستند و فواید خوبی برای سلامتی شما دارند. با این حال ، وقتی صحبت از افزایش وزن می شود ، ممکن است بخواهید مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

کافئین همچنین می تواند سطح کورتیزول شما را بالا ببرد ، این هورمونی است که به استرس پاسخ می دهد و می تواند باعث افزایش وزن در ناحیه شکم شود زیرا باعث توزیع مجدد چربی از بازوها و پاها به شکم می شود

بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید ، مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین را به حداقل برسانید - این شامل محصولاتی است که ادعا می کنند فاقد کافئین هستند.

اگر می دانید هورمون هایی که باعث افزایش وزن می شوند را کنترل کنید ، رسیدن به اهداف کاهش وزن برای شما بسیار ساده تر خواهد بود

اما به یاد داشته باشید که اگر می خواهید در رژیم غذایی یا عادات غذایی خود تغییری اساسی ایجاد کنید ، بهتر است ابتدا با پزشک مورد اعتماد خود یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد