اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین وضعیت راه‌ها/ جزییات بارش در مناطق مختلف کشور/ترافیک سنگین در آزادراه تهران-قم

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ترافیک سنگین در آزادراه‌های تهران-قم، تهران-کرج-قزوین و بارش باران و برف در جاده‌های ۲۰ استان خبر داد.مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز درنیمه شرقی و بخش‌هایی از شمال فعال است، گفت: روز 6 فروردین در اغلب شهرها غیر از خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه آسمان صاف است.

به گزارش سایت طلا بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌اکنون در محور چالوس ،هراز ،فیروزکوه ،آزادراه تهران -شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد وسایل نقلیه روان بوده و محورهای هراز،فیروزکوه، چالوس دارای بارش برف و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران است.

در حال حاضر در آزادراه تهران-کرج-قزوین محدوده های چیتگر و پلیس راه مهرشهر، آزادراه تهران-قم محدوده عوارضی و محور تهران-لواسان محدوده گردنه قوچک ترافیک سنگین است.

سازمان راهداری از بارش برف و باران در محورهای استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، لرستان، مازندران، همدان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، فارس و کردستان و بارش باران در محورهای استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، مرکزی، کرمان و گیلان خبر داده است.

برای تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

ایمان محرابی‌نیا ، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، با اشاره به ترافیک روان در اغلب جاده‌ها بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مردم از انجام سفر خودداری کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبه این ستاد مبادی ورودی و خروجی شهرها،ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافری و فرودگاه‌ها کنترل می‌شود و از سفر مسافران دارای علائم بیماری جلوگیری خواهد شد.

* برف و باران در جاده‌های 20 استان

وی گفت:‌در حال حاضر دوربین‌های نظارت تصویری بارش برف در محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان و بارش باران در آزادراه قزوین- رشت و آزادراه تهران- شمال نشان می‌دهد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود:‌طبق اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر در جاده‌های استان‌های زنجان، اصفهان، فارس، اردبیل، البرز، قزوین، سمنان، همدان، لرستان، مازندران، کردستان، گلستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران وجود دارد. همچنین در جاده‌های استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گیلان،‌کرمان و مرکزی شاهد بارش باران هستیم.

محرابی‌نیا تاکیدکرد: خودروهایی که در جاده‌های کوهستانی و برفگیر تردد می‌کنند حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

* کاهش 6 درصدی ترافیک جاده‌ها نسبت به روز قبل

وی اظهار داشت: رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق 2316 دستگاه تردد شمار انجام می‌شود. در این راستا کل تردد ثبت شده توسط این ترددشمارها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل 6 درصد کاهش دارد. در همین مدت تردد خودروهای سنگین در جاده‌ها نیز کاهش یافت و به 7 و نیم درصد تردد خودروها رسید. همچنین بیشترین ترافیک در ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد در ساعات 4 تا 5 صبح ثبت شد.

* بیشترین ترافیک در آزادراه کرج- قزوین

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته آزاد راه‌های کرج- قزوین، کرج- تهران و قزوین- کرج پرتردد ترین جاده‌های کشور بودند.

* محدودیت و ممنوعیت ترافیکی نوروز 99

محرابی‌نیا گفت:‌به دلیل کاهش سفرها در ایام نوروز محدودیت ترافیکی خاصی موقتا در جاده‌ها اعمال نمی‌شود اما در حوزه محموله‌های ترافیکی دارای مجوز در همه جاده‌ها تردد این محموله‌ها تا ساعت 7 روز پنجم فروردین همچنین از ساعت 7 روز هفتم فروردین تا ساعت 7 روز نهم فروردین و همچنین از ساعت 7 روز 11 فروردین تا ساعت 7 روز 16 فروردین ممنوع است.

* انسداد 34 جاده به علت نبود ایمنی

وی تصریح کرد: در حال حاضر 34 جاده به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد:‌در این راستا می‌توان به محورهایی نظیر شمشک- دیزین، سی‌سخت-پادنا، پونل-خلخال، پل‌زال- اندیشمک و ثلاث - سرپل ذهاب اشاره کرد.

محرابی‌نیا افزود:‌همچنین محورهایی نظیر باغچه- مشهد، منطقه 4 آزادراه تهران- شمال، جاده تلو در استان تهران، جاده جاسک- بشاگرد، محور رودبار- قلعه‌گنج، محور سرخه- گرمسار و جاده ایرانشهر- بم از محورهای مسدود به دلیل نبود ایمنی است.

وی یادآور شد: محورهای هراز و فیروزکوه که به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

صادق ضیائیان ،در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: سامانه بارشی فعال در کشور امروز به نیمه شرقی و شمال شرق رسیده و فعالیت دارد. همچنین در دامنه و ارتفاعات زاگرس نیز این سامانه موجب بارش‌هایی شده است.

وی افزود: امروز 4 فروردین شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، سمنان و همچنین شمال خراسان جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده 5 فروردین سامانه در شمال شرق و شرق کشور فعال است و روز چهارشنبه 6 فروردین در استان‌های خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده خواهیم داشت و در این روز در بقیه مناطق کشور آسمان صاف است.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه7 فروردین بارش باران را در غرب کشور، دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس و همچنین غرب اصفهان، غرب کرمان و جنوب یزد خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روز جمعه 8 فروردین بارش پراکنده در غرب و زاگرس مرکزی و جنوبی داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای 6 تا8 درجه در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا گفت: در دو روز گذشته تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و امروز شرق دریای خزر مواج است.

ضیائیان افزود:‌روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 6 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران جهت باد، غربی و سرعت آن 31 کیلومتر در ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 متر و نم نسبی 52 درصد است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد