اونس طلا2154.13
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

باید و نبایدهای سرمایه‌گذاری در بورس طی دوران رکود

در شرایط کنونی که شیوع کرونا موجب رکود اقتصادی در بخش های اعظمی از جهان شده، اطلاع از راهکارهای ویژه برای حفظ و افزایش سرمایه خود،‌ مفید و کمک‌کننده است.

در شرایط کنونی که شیوع کرونا موجب رکود اقتصادی در بخش های اعظمی از جهان شده، اطلاع از راهکارهای ویژه برای حفظ و افزایش سرمایه خود،‌ مفید و کمک‌کننده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت فو‌ل‌کا، نویسنده این مطلب تاکید کرد: چندین سال است که در بطن رکود اقتصادی حضور داشته ام. این وضعیت راکد شامل دوره ای بسیار طولانی به ویژه برای کانادایی ها بود. ما عموما با بحران های اقتصادی در بخش هایی مانند مسکن یا بانکداری بدون تغییر برخورد می کنیم.

این امر باعث شده كانادایی ها به این واقعیت معتقد شوند كه بدون توجه به سطح بدهی یا هزینه های غیرمسئولانه خود، به زندگی ادامه خواهند داد. پس با توجه به رکود اقتصادی‌ای که در راه است، سرمایه گذاران چه باید بکنند؟

* چه نکنیم؟

وحشت نکنید. هر آنچه دارید، نفروشید. تنها دلیلی که در زمان کنونی می تواند منجر به تصیم گیری شما برای فروش سهام‌تان شود، باید یک مساله حاشیه ای باشد. در غیر این صورت، سهام خود را حفظ کرده و آن را در درازمدت داشته باشید.

واقعا، تنها سه گزینه متفاوت در اینجا وجود دارد. یا ارزش سهام پایین خواهد آمد و این شانس و فرصتی است برای شما که خرید بیشتری انجام دهید. یا سهام در همین سطح باقی می ماند بدین معنا که شما می توانید میانگین هزینه های خود را طی یک دوره زمانی پایین بیاورید. و یا اینکه، سهام بالا می رود که این وضعیت نیز فرصتی برای شما که این سهام ها را برای خود جمع کنید.

* در صورت امکان سرمایه‌گذاری کنید

هیچ راهی برای دانستن اینکه چه زمانی رکود به پایان می رسد، وجود ندارد. در بورس بمانید، به ویژه کسانی که سهام قدرتمند با ترازنامه و سود عالی دارند. برخی شرکت ها که سوددهی خوبی دارند درآمدهای خود را به گونه ای تنظیم کرده اند که که رشد سود سهام آنها حتی در زمان های بد نیز ادامه دارد.

برای خرید سهام شرکت های بزرگ و با کیفیت، سرمایه گذاری مجدد کنید. ممکن است بخواهید معاملات یک طرفه را در نظر بگیرید و سهام هایی را بفروشید که هنگام خرید ارزش کمتری داشتند تا از این طریق بتوانید سهام شرکت هایی با کیفیت بالاتر را خریداری نمایید.

* مقداری طلا یا نقره داشته باشید

در گذشته نه چندان دور طرفدار سهام طلا بودم اما اکنون که سیستم مالی با مشکلاتی روبرو شده باید نقدینگی کسب کنم. طلا احتمالا به دلیل تماس های حاشیه ای فروخته می شود نه به واسطه تغییر به منظور بهترشدن اقتصاد.

اکنون ترجیح می دهم طلا یا نقره را به صورت ETF‌داشته باشم. نکته قابل تامل درباره این اعتماد آن است که ۱۰۰ درصد شمش نقره را بدون هیچ گونه مشتقات یا معامله ای در اختیار دارم. حتی اگر می توانید طلا یا نقره خود را در منزل خود نگهداری کنید گرچه خودم شخصا هرگز چنین کاری نکردم. هزینه یک مدیریت ارزان کم نیست اما بد هم نیست.

* پیش از بازگشت وضعیت به حالت قبل، یک لیست گردشی تدوین کنید

اگر واقعا شاهد چشم انداز یک رکود هستید باید فکر کنید پس از اتمام آن، چه باید کرد. توصیه نمی کنم سهام شرکت هایی را که سود قابل اعتمادی ندارند خریداری کنید. بسیاری از آنها خیلی زود به رکود می رسند. بهتر است صبر کنید و ببینید چه بر سر اقتصاد می آید.

اگر وضعیت واقعا دشوار شود مدت زمان زیادی طول می کشد تا پول شما بازگردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد