اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای نجومی طلا نتیجه تقاضای مستمر سرمایه‌گذاران

تقاضای مستمر سرمایه گذاران برای کسب سرمایه ای امن موجب شده بهای جهانی طلا در پله های صعود، پیشروی کند.

تقاضای مستمر سرمایه گذاران برای کسب سرمایه ای امن موجب شده بهای جهانی طلا در پله های صعود، پیشروی کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از منا اف‌ان، معاملات آتی طلا در بخش COMEX بورس کالاهای تجاری نیویورک روز جمعه شاهد افزایش بود زیرا تقاضای سرمایه گذاران برای استفاده از طلا به عنوان یک پناهگاه امن برای دارایی های خود با توجه به شیوع کرونا ویروس افزایش یافته است. همین امر زمینه ساز کاهش سهام ایالات متحده و همچنین ارزش دلار آمریکا شده است.

فعال ترین قرارداد طلا با تحویل آوریل، افزایش ۳.۵ دلاری یا ۰.۳۶ درصدی را برای فروش ثبت نموده که در کل در هر اونس به ۱۴۸۴.۶ دلار می رسد. بهای فلزات گرانبها نیز در بازار سهام ایالات متحده دچار رکود شده، مورد حمایت قرار گرفته تا بتواند خود را به روندی صعودی پیشین برساند.

میانگین صنعتی داو جونز در مجموع ۱۶۰.۶۷ واحد خود را از دست داد و در نقطه ۱۹.۹۲۶. ۵۲ قرار گرفت. شاخص دلار آمریکا نیز ۰.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و به ۱۰۲.۵ رسید. با افزایش قیمت طلا در برابر دلار، ارزش این فلز زرد بیشتر و بیشتر می شود.

بیش از یک ماه است که ویروس کرونا کشورهای زیادی را گرفتار کرده و موجب تضعیف بسیاری از اقتصادها شده است. تعطیلی مشاغل کوچک و بزرک، بسته شدن کارخانه ها،‌ عدم فعالیت در معادن و کارگاه ها، محدود شدن تجارت و خریدوفروش های معمول در نتیجه شیوع این بیماری موجب رکود شدید در اقتصاد جهانی شده است.

کارشناسان معتقدند چنانچه دوره گسترش این ویروس در اینده نزدیک به پایان رسیده و یا دست کم محدود شود، می توان به احیای بازارهای اقتصادی امیدوار بود. ووهان چین مرکز شیوع کرونا بوده که اکنون به طور کامل پاکسازی شده و شهروندان چینی پیروزی خود را بر این بیماری جشن گرفته اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد