اونس طلا2325.46
مظنه15,246,000
18 گرم3,519,500
ارزش سکه34,349,238
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

آخرین فرصت بزرگ دهه ۲۰۲۰ برای خرید طلا

فلزات گرانبها به عنوان دارایی برتر سرمایه گذاران، از بحرانی که اکنون گرفتار آن است، خارج می شود.

فلزات گرانبها به عنوان دارایی برتر سرمایه گذاران، از بحرانی که اکنون گرفتار آن است، خارج می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از اف‌ایکس امپایر،‌ اگر با دقت نگاه کنیم متوجه خواهیم شود که هر دهه دارای زمینه سرمایه گذاری مشخصی بوده است. هر دهه که می گذرد طبقه دارایی یک سطح بالا می رود و این بر سایر موارد نیز تاثیر می گذارد. به برخی نمونه ها دقت کنید:‌

ـ‌ طی دهه ۱۹۹۰، بازار سهام همان جایی بود که باید حضور می یافتیم. انفجار سهام اینترنتی موجب انفجار دامنه دات‌کام شده بود. شاخص نزدک از ۳۳۰ در سال ۱۹۹۰ به ۵۱۰۰ در سال ۲۰۰۰ رسید.

ـ در دهه ۲۰۰۰، فلزات گرانبها و کالاها، بهترین دارایی های اجرایی بود. طلا از رقم پایین ۲۵۵ دلار در سال ۲۰۰۱ به ۱۹۲۳ در سال ۲۰۱۰ صعود کرد.

ـ‌ در دهه ۲۰۱۰(اکنون) جریان پول به بازار سرمایه سرازیر شد. نرخ بهره پایین باعث افزایش ضریب فروش و همچنین افزایش سود می شود. شاخص داوجونز که در سال ۲۰۰۹ ۶۴۶۹ بود احتمالا در مارس ۲۰۲۰ به رقم ۲۹۶۰۰ پرواز می کند.

دوره انتقال از یک زمینه دارایی به زمینه بعدی، چندین ماه و حتی بیشتر طول می کشد اما مساله مهم این است که آن را شناسایی کنیم. این یک سرنخ است،‌ اکنون نیز درحال وقوع است. پس از ۱۱ سال رونق بازار سهام، تغییر دارایی به سطح بعدی آغاز شده است.

شکست وضعیت طلا در سال 2019 همراه با سیاست های ضعیف مالی و نرخ بهره پایین و محدود نشان می دهد 2020 - 2030 دهه ای خواهد بود که به شدت از فلزات گرانبها حمایت خواهد شد. ابتدا طلا و سپس نقره و پلاتین شاهد رشد خواهند بود و احتمالاً پالادیوم نیز به نقطه اوج خود می رسد.

سقوط بازار سهام و همه گیر جهانی بیماری کرونا باعث تقاضای ناگهانی و برگشت ناپذیر فلزات گرانبها شده است. در آمریکا، معامله گران سکه تمامی سکه های عقاب آمریکایی را تنها در آخر هفته گذشته فروختند. تغییر بی سابقه ای در تمایل به فلزات گرانبها ایجاد شده است.

اگر طلا برای بازگشت، محدوده قیمتی ۱۳۵۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر اونس را آزمایش کند این می تواند آخرین فرصت عالی برای خرید طلا باشد. انتظار می رود که بهای طلا تا پایان این دهه به رقم ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار دلار برسد.

پرواضح است که هدف طلا برای ۱۰ هزار دلاری شدن قانونی نیست اما پیش از آنکه چنین چیزی را رد کنیم بهتر است در مورد محرک های احتمالی که می تواند زمینه ساز چنین جهشی در قیمت شود، بیاندیشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد