اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

این 3 عامل قیمت طلا را افزایش می دهد؟

بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان پیش بینی می کند که روند قیمت طلا در بازارهای بین المللی صعودی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، گرچه بازار طلا طی روزهای گذشته با نوسانات زیادی روبرو شده ولی BlackRock’s Global Allocation Fund بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه و دارایی جهان بر این باور است که 3 عامل موجب تقویت قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده خواهد شد.

بر اساس این گزارش Russ Koesterich از مدیران ارشد این شرکت بزرگ بین المللی تاکید کرد: به نظر من 3 عامل موجب افزایش قیمت طلا می شود. در شرایط کنونی نرخ بهره واقعی در اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته جهان بسیار پایین است و افزایش تورم موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: کاهش ارزش دلار آمریکا، افت رشد اقتصادی جهان و پایین بودن سوددهی اوراق قرضه موجب افزایش قیمت طلا در سال 2020 می شود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: ارزش دلار آمریکا اکنون 3 درصد کمتر از بالاترین رکورد آن در 3 سال گذشته است که ماه قبل ثبت شده است. گرچه طلا نشان داده است که با افزایش ارزش دلار نیز قادر به ادامه روند صعودی قیمت است ولی از نظر تاریخی عملکرد قیمت طلا زمانی که ارزش دلار رو به کاهش است، قوی تر می شود.

از سوی دیگر نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا و احتمال رکود اقتصادی در جهان نیز موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

وی تاکید کرد: زمانی که شاخص تولیدات صنعتی با کاهش روبرو می شود، قیمت طلا به طور میانگین با رشد 5 درصدی روبرو می شود. کرونا یک تهدید جدی علیه رشد اقتصادی است و طلا یک پوشش مطمئن برای حفظ دارایی و سرمایه است. علاوه بر تلفات انسانی، بزرگترین تهدید کرونا علیه اقتصاد است. اختلال در چرخه تولید، سفرهای کمتر و از بین رفتن اعتماد یک تهدید جدی علیه رشد اقتصادی است. در چنین شرایطی سرمایه گذاران مایل به خرید و نگهداری طلا هستند.

عامل سومی که موجب تقویت قیمت طلا می شود، پایین بودن سوددهی اوراق قرضه است. افت شدید شاخص سهام و اوراق قرضه آمریکا یک عامل موثر برای افزایش تقاضای طلا است. بازارهای سهام آمریکا روز پنجشنبه با بیشترین کاهش از سال 1987 روبرو شده است.

وی بر این باور است که نرخ بهره واقعی که شامل تورم است، منفی 45 واحد است.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد