اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ورود سامانه بارشی تازه از 28 اسفند و هشدار آب‌گرفتگی معابر/ بارش‌های بیش از حد نرمال در روزهای ابتدایی سال 99

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز چهارشنبه 28 اسفند سامانه بارشی تازه وارد کشور می‌شود، گفت: روز شنبه دوم فروردین ماه 99 در اغلب مناطق کشور آسمان ابری و بارانی است.مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران از بارش‌های بیش از حد نرمال در روزهای آخر اسفند و اوایل روزهای سال 99 خبر داد و گفت: جلسه ستاد فرماندهی سیلاب در شرکت مدیریت منابع آب ایران تشکیل شد.

صادق ضیاییان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد و همچنین سواحل خزر و شمال غرب کشور هستیم.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه 27 اسفند بارش پراکنده در نوار شمالی کشور ادامه دارد و در بعدازظهر سه‌شنبه در شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه 28 اسفند سامانه بارشی تازه‌ای از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران در شمال‌غرب و غرب کشور و بارش برف در ارتفاعات این مناطق خواهد شد و به تدریج این سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

ضیاییان ادامه داد: شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، قزوین، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و همچنین شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان خواهد بود، ضمن آنکه در این مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی با بالا آمدن سطح رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 29 اسفند بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب و دامنه‌های البرز ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه یکم فروردین 99 در شمال‌شرق و برخی مناطق جنوبی کشور بارش پراکنده داریم و روز شنبه دوم فروردین 99 در اغلب مناطق کشور آسمان ابری و بارانی است.

ضیاییان در تشریح وضعیت دمایی شهرها گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت روز آینده نیمه ابری، در برخی ساعات ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 22 و 13 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در تهران جهت باد، جنوب‌غربی و سرعت آن 14 کیلومتر بر ساعت است؛ امروز دید افقی در تهران بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 26 درصد است.

سیف الله آقابیگی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی سال آینده طبق پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی بیش از نرمال خواهد بود گفت:در صورت چنین بارشهایی احتمال وقوع سیلابی شدن رودخانه‌ها زیاد خواهد بود بنابراین جلسه ستاد فرماندهی سیلاب در شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف پایش مناطق مختلف از نظر منابع آبی و وضعیت رودخانه ها تشکیل شد.

وی در پاسخ به این سئوال که نتایج این جلسه در شرکت مدیریت منابع آب چه بود افزود:در این جلسه که تمام کارشناسان نیز حضور داشتند یکی از موارد مهم کنترل حجم مخازن سدها برای جلوگیری از سیلابی شدن احتمالی بود. هر چند برای این منظور تلاش خواهیم کرد که ورودی و خروجی سدها را به خوبی مدیریت کنیم.

آقا بیگی خاطر نشان کرد: وضعیت حجم مخازن سدها و رها سازی به موقع و برنامه ریزی شده مخازن سد ها برای بارش های جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان به خوبی سدها را در هنگام بارش های سیل آسا مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی نقاط بحرانی رودخانه ها و نقاط فاقد گذر آب مناسب در محدوده شهرها و روستاها نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: این تصمیم ها به گونه ای گرفته شده و اجرایی خواهد شد که بتوانیم از آنها نهایت بهره را ببریم پس تمام همکاران باید برنامه های پیش بینی شده را با هماهنگی سایر دستگاه های مربوط اقدام و در سطح استان ها به مرحله اجرا درآورند.

میزان بارش فروردین ماه سال 99 بالاتر از نرمال خواهد بودو در استان های جنوب غرب و غرب و حوزه زاگرس احتمال شدت بارش ها زیاد است.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

نوع مخاطره: بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف

زمان شروع: چهارشنبه 98/12/28

برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، مرکزی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز

اثر مخاطره: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری تاکید کرده است.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی این سازمان برای بارش‌های سیل آسا در چند استان و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به راه‌ها و پل‌ها خبر داده است. به گفته وی، حدود 8500 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در سراسر کشور به همراه 12000 راهداری در آماده باش 24 ساعته قرار دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد