اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاری موفق طلا در یک بازار بی‌ثبات

ظاهرا نوسانات بازار از کنترل خارج شده اما باید در این ناآرامی‌ ها، سرمایه خود را در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

ظاهرا نوسانات بازار از کنترل خارج شده اما باید در این ناآرامی‌ ها، سرمایه خود را در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه به نقل از اینوست‌یو، این نوسانات روزانه بازارها را هزار نقطه بالا و پایین می برد. در این موقعیت پرتلاطم، می توان طلا را پناهگاه ایمنی داسنت اما اگر نمی دانید چگونه در طلا سرمایه گذاری کنید ما به شما کمک می کنیم.

طلا یک کالاست، یک کالای اقتصادی و کاملا قابل تعویض با دیگر موارد مشابه مانند پلاتین و یا سایر فلزات گرانبها. سهام طی یک دهه گذشته روند صعودی چشمگیری داشته است. شاخص S&P از فوریه ۲۰۰۹ به بعد روند مثبتی را طی کرده اما به نظر می رسد این روند افزایشی دچار نوسانات شدیدی شده است. بازارها در جریان هستند، بازارهای سهام بار دیگر احیا می شوند. اما آنها ماه سختی را سپری کردند. با این حال خبرهای خوبی نیز وجود دارد.

* طلا به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاری

طلا در جهشی تحسین‌برانگیز تبدیل به یک سرمایه باورنکردنی شد. قیمت این فلز از ۳۰۰ دلار در هر اونس در اواخر ۱۹۹۹، طی یک دهه به نزدیک ۲ هزار دلار در هر اونس پرش کرد. در بورس اوراق بهادار نیز طلا ثبات کرده که یک پناهگاه امن و واقعی برای سرمایه های شماست. ببینید که طلا در سبد سهام شما از سال ۱۹۹۹ تاکنون چقدر به شما کمک کرده، این روند در آینده نیز همینگونه خواهد بود.

یکی از مهمترین اصول در کل سرمایه گذاری، تنوع پرتفوی است. تقسیم پس انداز خود در سهام و کلاس دارایی های مختلف به کاهش ریسک شما کمک می کند. هنگامی که روند بورس صعودی است ممکن است ایجاد تنوع در سبد سهام احمقانه به نظر برسد اما در زمان نوسان در بازار، وجود طلا در این سبد می تواند اقدامی درخشان برای شما باشد.

* همبستگی طلا با سهام

اکنون زمان آن رسیده که درباره طلا متفاوت فکر کنیم. این بدان معنا نیست که حتما باید تمام سبد سهام شما به طلا اختصاص داده شود، بلکه بهتر است زیربنای پرتفوی این فلز باشد. طلا نشان داده که وقتی وضعیت بورس خوب است می تواند به خوبی عمل کند و می دانیم که وقتی بازار سهام پایین بیاید، طلا باز هم به خوبی عمل می کند. نه تنها تجلیلگران مالی، بلکه کارشناسان بورس نیز به این نتیجه رسیده اند.

به گفته یکی از تحلیلگران، طلا عاشق عدم اطمینان است، چیزی که اکنون به وفور یافت می شود. نوسانات شدید در بازار اوراق بهادار نیز حاکی از همین عدم اطمینان است. ابهامات درباره کروناویروس و همچنین جنگ های تجاری دنیا نیز بخش های دیگری از این بی‌ثباتی هستند. اما همانطور که گفته شد طلا عاشق بی اطمینانی است و به همین دلیل است که هنوز هم در شرایط کنونی به پیشتازی خود ادامه می دهد. این محافظت در بازار کنونی سهام نیز وجود دارد.

اگر هنوز دقیقا نمی دانید چگونه سرمایه گذاری در طلا انجام دهید، واقعیت این است که روش های مختلفی وجود دارد. بیایید به این روشها نگاهی بیاندازیم:

* طلای فیزیکی

می توانید طلا را به صورت فیزیکی خریداری کرده چه به شکل جواهرات، چه شمش و چه سکه. باید مطمئن شوید که طلایی که می خرید از اصالت کافی برخوردار باشد.

* قرارداد آتی طلا

قراردادهای آتی به شما امکان می دهد در آینده یك دارایی را در زمان مشخص و با قیمت خاصی خریداری کرده و یا بفروشید. قراردادهای آتی در بورس شامل سهام و اوراق قرضه می باشد. اکنون، هر روز یک قرارداد آتی برای بازار تعیین می شود. این بدان معنی است که وقتی قیمت طلا در طول مدت قرارداد افزایش می یابد شما سود کسب کرده اما وقتی پایین بیاید ضرر کرده اید.

* صندوق های معاملاتی طلا

خرید صندوق معاملاتی با طلا (ETF) مانند خرید سایر سهام ETF است. آنها درست مثل سهام در بورس کالا عمل می کنند و شما را در معرض گستره ای وسیع از انواع طلا قرار می دهد.

ETFهای طلا می توانند راهی عالی برای سرمایه گذاران بی تجربه ای باشد که مایل به فعالیت در حوزه طلا هستند. یکی از محبوب ترین ETF های طلا، سهام SPDR Gold (NYSearca: GLD) است.

* سهام طلا

به جای خرید صندوق معاملاتی طلا، می توانید در سهام های طلای انفرادی نیز سرمایه گذاری کنید. ما لیستی از سهام برتر طلا در سال 2020 را جمع آوری کرده ایم.


این لیست شامل شرکت های معدنی طلاست که با کل سرمایه گذاری در بازار سفارش داده می شوند. تعدادی از شرکت های معتبر در این لیست شامل دریاچه کرکلند (NYSE: KL) و همچنین Yamana Gold (NYSE: AUY) هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد