اونس طلا2414.52
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

برای پیشگیری از کرونا مرغ و گوشت را چگونه بپزیم/نیکوتین سیگار احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد؟

همزمان با شیوع کرونا شایعاتی درباره تاثیر نیکوتین سیگار در این بیماری منتشر شده است.یک متخصص تغذیه گفت: بهترین روش در مصرف مرغ و گوشت پخت کامل آن است که می‌تواند بدن ما را در مقابل نفوذ ویروس کرونا مقاوم سازد.

به گزارش سایت طلا ،در شرایط بحران شیوع کرونا شایعات مختلفی در ارتباط با این ویروس در فضای مجازی منتشر می‌شود که برخی از ان‌ها هیچ اصول علمی نداشته و حتی ممکن است سلامتی مردم را به خطر بیندازد.
یکی از شایعاتی که به تازگی منتشر شده است، کاهش احتمال ابتلا به کرونا با کشیدن سیگار به دلیل وجود نیکوتین درون آن است.

زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مبارزه با کرونا، با اشاره به این موضوع گفت: نیکوتین ماده سمی است که مژک‌های سیستم تنفسی را فلج کرده و اثاری بر تحلیل سیستم ریوی دارد. هم چنین ظرفیت حیاتی ریه‌ها را در مقابله با بیماری‌های ویروسی تنفسی کاهش می‌دهد.

او افزود: این مسائل نه تنها پایه علمی ندارند بلکه می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی برای میردم شوند. نیکوتین نه تنها اثری در برابر کرونا ندارد، بلکه می‌تواند سیستم دفاعی موضعی و ساختار سیستم تنفسی را حتی تا سطح نایژه‌ها دچار مشکل کند.

نیکوتین می‌تواند به دو شکل بر بدن تاثیر بگذارد؛ برخی اوقات اثر محرک داشته و بلافاصله پس از ورود به مغز باعث افزایش ناگهانی قند خون، ضربان قلب، فشار خون و ریتم تنفس می‌شود. در مقابل ممکن است در برخی افرد افراد تاثیر کند کننده یا مخدر داشته باشد. مشکلات دستگاه گوارش، حالت تهوع، اسهال، استفراغ، مشکلات غدد درون‌ریز و متابولیسم دفاع بدن از عوارض مصرف نیکوتین در بدن هستند.

یکی از اقداماتی که این روز‌ها برای سلامت ریه‌ها و کاهش ریسک ابتلا به کرونا بسیار به افراد توصیه می‌شود، قطع مصرف سیگار و قلیان است. با دوری از اقداماتی که ریه‌ها و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند، می‌توان از ابتلا به این ویروس در امان ماند.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، درباره نحوه شستشو مرغ و گوشت همزمان با شیوع کرونا گفت: شستشو آلودگی مرغ و گوشت را از بین نمی‌برد؛ چرا که آن‌ها را نمی‌توان با آب داغ شست.

او افزود: با اهمیت‌ترین روش در مصرف مرغ و گوشت پخت کامل آن است که می‌تواند بدن ما را در مقابل نفوذ ویروس کرونامقاوم سازد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: کبابی یا نیم پز کردن مرغ و گوشت به هیچ عنوان کار درستی نیست و در این مورد به شدت توصیه می‌شود تا افراد به صورت کامل مرغ و گوشت را با درجه بالا حرارت دهند تا سلامتی شان با وجود ویروس کرونا به خطر نیفتد.

رحمانی گفت: از آنجایی که مرغ و گوشت را نمی‌توان ضد عفونیکرده یا آن را با آب جوش شست اگر خوب وکامل پخته شوند ضرری به بدن انسان نخواهند رساند.

بیماری کووید-۱۹ یا ویروس کرونا جدید این روز‌ها یک بحث جدی در جهان است. وزارت بهداشت جهانی برای مقابله با آن راهکار‌های جدیدی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، پیشگیری از دست دادن و روبوسی را ارائه داده است. با این حال بعضی از افراد به هیچ عنوان این ویروس خطرناک را جدی نگرفته و اصول بهداشت فردی و جمعی را رعایت نمی‌کنند.

برای مثال افراد همانند روز‌ها و ماه‌های گذشته در اماکن پرتردد عمومی بدون دستکش و ماسک حاضر می‌شوند و ممکن است که به کرونا مبتلا باشند و به علت رعایت نکردن بهداشت دیگران را هم به این ویروس مبتلا کنند. بسیاری از افراد هم با بروز ویروس کرونا وسواس زیادی به خرج داده اند و با افکار منفی روز به روز خود را در اثر ابتلا به کرونا می‌بینند بدون اینکه اتفاق بدی برای آن‌ها افتاده باشد.

حال سوال پیش می‌آید که آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی مانند گوشت و مرغ منتقل می‌شود؟ باید بگوییم بله؛ به دلیل اینکه اگر مرغ و گوشت به خوبی پخته نشوند خیلی سریع مقاومت بدن را کاهش داده و ما را درگیر این ویروس خواهد کرد. اما در صورتی که نیم پز پخته شود یا تنها آن‌ها را سرخ کرد شانس ابتلا به ویروس کرونا بالا خواهد رفت. هر چند اگر مواد غذایی به خوبی پخته نشوند باعث بروز بیماری‌های دیگری خواهند شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد