اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش 14 هزار و 808 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند روز شنبه نزولی بود و در حالی که شاخص کل در دقایق نخستین معاملات مرز ۵۴۹ هزار واحد را هم رد کرده بود، ناگهانی نزولی شد و به رقم ۵۳۴ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، بورس اوراق بهادار تهران از روزهای گذشته مسیر تعدیل شاخص و کاهش را شروع کرده و امروز نیز در پایان معاملات با ریزش 14 هزار و 808 واحد شاخص کل روبرو شده و به رقم 534 هزار و 376 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن 3531 واحد کاهش یافته و به رقم 180 هزار و 969 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1946 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 3.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 529 هزار نوبت معامله و به ارزش 2981 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 3947 واحد کاهش یافته و به رقم 142 هزار و 450 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 2350 واحد افت کرده و به رقم 120 هزار و 450 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش 21 هزار و 592 واحد به رقم 675 هزار و 920 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش 12 هزار و 269 واحد به رقم 376 هزار و 438 واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس با کاهش 23 هزار و 404 واحد به رقم یک میلیون و 140 هزار و 289 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی قرمزپوش بوده و در کاهش شاخص کل مؤثر بوده‌اند که از آن جمله می توان به نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، صنعتی و معدنی گل‌گهر، بانک ملت، گروه مپنا، پالایش نفت تهران و همراه اول اشاره کرد.

نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و بانک تجارت بوده‌اند.

فرابورس نیز مانند بورس ریزش داشت و شاخص کل این بازار با ۱۴۷ واحد سقوط به رقم ۶۸۹۳ واحد رسید. در این بازار ۵۴۹ هزار معامله انجام شد که ۲۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

در فرابورس ۱۵۰ نماد منفی و ۶۴ نماد مثبت بودند و سنگ آهن گهر زمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، صنایع ماشین های اداری ایران و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فقط تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده این بازار شامل سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین های اداری ایران، سیمان لار سبزوار، س. توسعه و عمران استان کرمان و پتروشیمی زاگرس می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد