اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جلوگیری از خشکی دست ها در سرما

دستهای خشک و ترک خورده یک بیماری شایع در زمستان است. دلیل این امر آن است که آنها در معرض دمای کم ، مانند هر قسمت دیگر از بدن شما قرار دارند.

دستهای خشک و ترک خورده یک بیماری شایع در زمستان است. دلیل این امر این است که ، آنها در معرض دمای کم ، مانند هر قسمت دیگر از بدن شما قرار دارند.

به گزارش سایت طلا، آیا تا به حال دستهای خشک و ترک خورده ای داشته اید؟ اگر چنین است ، پس باید بدانید که آنها چقدر آزار دهنده و دردناک هستند. دستها به خصوص در برابر هوای زمستان حساس هستند و افرادی که با آنها کار می کنند نمی توانند در هر زمان از دستکش لوکس پوشیدن استفاده کنند. آیا ما می توانیم برای محافظت از آنها کاری انجام دهیم؟

پوستی که دستان ما را می پوشاند اغلب خشک و ترک خورده می شود. دلیل این امر وجود فولیکول های مو در قسمت پشتی آنها و حداقل تولید چربی است. بنابراین ، پشت دستان عناصر بسیار کمی برای محافظت از خود در برابر هوای غافلگیرانه و سرما دارد.

این وضعیت کاملاً متفاوت با کف دست ماست زیرا کف دست از هوای سخت محافظت می شود. به عنوان مثال ، کف دست ها عرق می کنند که با استفاده از آن می توانند دما را تنظیم کنند.

هوای سرد منجر به ترک خوردگی دست ها می شود زیرا تمایل به خشک شدن دارد و سلول ها آب بدن را خشک می کنند. پوست خشک منجر به شکستگی اتصالات سلولی می شود و این ظاهر ترک خورده را ایجاد می کند.

* علل مرتبط با خشکی و ترک خوردگی دست ها

دست های ترک خورده فقط به دلیل دمای سرما نیست. در زمستان شرایط دیگری نیز وجود دارد که فرد می تواند با پوست ترک خورده مواجه شود .

تغییرات ناگهانی دما بسیار متداول است. بسیاری از ما در محیط های داخلی بسیار گرم زندگی می کنیم و وقتی بیرون می رویم پوست ما دچار شوک حرارتی می شود. این تغییر از گرما به سرما برای پوست شما بسیار بد است.

همانطور که در بالا گفتیم ، قرار گرفتن در معرض دمای سرد منجر به خشکی پوست دست می شود. همچنین ، ممکن است فکر کنید که شستن مکرر دستان باعث آبرسانی به پوست شما می شود. اصلاً اینگونه نیست. برعکس ، در حقیقت ، رطوبت هنگام اضافه شدن به محیط سرد می تواند ضد بارور باشد و این باعث می شود پوست بیشتر خشک شود.

تغییر ناگهانی دما و همچنین تماس با برخی از مواد تحریک کننده می تواند منجر به خشکی بیش از حد و ترک های دست شما شود. علاوه بر هوای سرد ، مواد شیمیایی خشن خانگی مانند مواد شوینده ، حشره کش ها و حتی صابون ها و لوسیون هایی که از آنها استفاده می کنیم ممکن است پوست ما را خشک کنند.

با توجه به این نکته ، در حال حاضر برخی از شرکت ها به جای اینکه باعث بدتر شدن پوست شوند ، در حال تولید محصولاتی هستند که از پوست شما در برابر ترک محافظت می کنند.

شرایط پوستی و بیماریهای خود ایمنی که از قبل فرد بدان مبتلا بوده است نیز عامل بروز خشکی پوست و ترک خوردگی می شود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به پسوریازیس متوجه می شوند که هر ساله علائم آنها بدتر می شود. سایر شرایط هورمونی مانند کم کاری تیروئید و دیابت نیز تأثیر منفی بر روی پوست دارند.

* اقداماتی برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن دست ها

لازم نیست نگران زمستان وخشکی پوستتان باشید. چراکه اقدامات خاصی برای پیشگیری از خشکی و ترک خوردن دست ها وجود دارد که ما در اینجا به چنذ مورد از آن اشاره می کنیم:

دستان خود را با آب گرم بشویید. شما باید بدون در نظر گرفتن آب و هوا آنها را اغلب می شویید و بهتر است این کار را با آب ولرم انجام دهید.

در هر زمان ممکن دستکش بپوشید. هم برای محافظت از دست ها در برابر هوای سرد و هم در مقابل مواد خشن. مطمئن شوید که پوست شما با مواد سمی تماس مستقیم ندارد. همچنین انگشتان خود را گرم نگه دارید.

مرطوب کننده ها: هر لوسیونی برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن دست ها در طول زمستان مفید نیست. بنابراین ، ما توصیه می کنیم برای مرطوب کردن پوست خشک از آنهایی که بطور خاص فرموله شده اند استفاده کنید.

حتی اگر می توانید ماده ای پیدا کنید که حاوی نوعی ماده مشتق شده از جو باشد. آن را فقط روی پوست خود نمالید ، بلکه آن را روی ناخن های خود نیز بکشید.

* اقدامات مفید خانگی برای محافظت از پوست

دلیل دست های خشک و ترک خورده باکتری ها نیستند. تمام آنچه شما نیاز دارید اقدامات پیشگیرانه و عادات بهتر است. اقداماتی برای آماده سازی خانگی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. این فرمول ها برای مرطوب کردن پوست شما عالی هستند و بهترین قسمت این است که به هیچ ماده خاصی نیاز ندارید.

از جمله آماده سازی های خانگی مفید عبارتند از:

وازلین: مانند گذشته از آن استفاده کنید ، بدون آنکه چیزی به آن اضافه شود. وازلین یک سد عایق بر روی پوست را تشکیل داده و در صورت قرار گرفتن در معرض دمای سرما ، آن را ایمن می کند. ما یک برنامه هفتگی را توصیه می کنیم.

گندم: سبوس گندم گرم محصول عالی دیگری برای پوست دستان شماست. آن را در آب جوشانده و سپس بگذارید تا خنک شود. مرتباً دستان خود را درون آن خیس کنید ، و مطمئن شوید که

قبل از انجام کار خیلی داغ نیست.

عسل: این ماده خاصیت کلی سلامتی زیادی دارد ، خصوصاً وقتی از پوست استفاده می شود. این لایه عایق روی دستان شما خواهد بود. آن را با مقداری کره ذوب شده مخلوط کرده و بگذارید خنک شود. تنها مشکلی که در این ترکیب وجود دارد این است که هر آنچه را لمس می کند ، لکه خواهد شد. بنابراین ، توصیه می کنیم وقتی بیکار هستید ، این روش درمانی را انجام دهید.

زرده تخم مرغ: این یک مرطوب کننده طبیعی است. آن را کمی هم بزنید و ده یا بیست دقیقه آن را مستقیماً روی دستان خود بمالید. این درمان را سه بار در هفته تکرار کنید. باید به اندازه کافی این کار را انجام دهید که به دلیل قرار گرفتن در معرض دمای سرما ، دست خود را از ترک خوردن دور نگه دارید.

* نتیجه

هوای سرد شرایط مناسبی برای خشک شدن و ترکیدن دستان شما است. یک راه عالی برای جلوگیری از آن پوشیدن دستکش تا حد ممکن است و همانطور که در بالا توضیح دادیم ، بسیاری از محصولات طبیعی نیز وجود دارند که می توانید به عنوان مرطوب کننده به آنها اعتماد کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد