اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را کاهش داد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 میلادی را کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پلاتز، اوپک اعلام کرده است که به خاطر نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا و تصمیم جدید این سازمان برای کاهش بیشتر تولید در واکنش به افت چشمگیر تقاضا، پیش بینی خود درباره رشد تقاضای نفت در سال جاری را کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش اوپک پیش بینی کرده است که رشد تقاضای جهانی نفت امسال تنها به 480 هزار بشکه در روز خواهد رسید، این رقم در گزارش دسامبر 2019 به بیش از 1.1 میلیون بشکه رسیده بود.

اوپک با انتشار بیانیه ای افزود: گسترش و شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی بزرگی بر اقتصاد جهانی و پیش بینی تقاضای نفت در سال 2020 داشته است به خصوص در شش ماه نخست، شرایط بی سابقه و غیرمنتظره حاکم بر بازارهای بین المللی موجب فشار بیشتری بر تقاضای نفت خواهد شد.

پیش بینی می شود رشد تقاضای جهانی برای نفت اوپک نیز در سال 2020 به کمتر از 230 هزار بشکه در روز خواهد رسید، این رقم در سال 2019 میلادی به 990 هزار بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی نیز پیش بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به 825 هزار بشکه در روز کاهش داده که نسبت به پیش بینی قبلی 35 هزار بشکه کاهش داشته است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد