اونس طلا2300.69
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

توصیه‌های غذایی خاص برای مقابله با کرونا/ کدام شوینده ها ویروس کرونا را از بین می برند؟/آیا لباس منبع مهمی برای انتقال ویروس است؟

دکتر مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی لباس و پارچه گفت:طبق مطالعات چینی ها، ماندگاری ویروس روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازه ها ماندگاری دارد.از طرفی طبق تحقیقات بعمل امده برای از بین بردن ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.

به گزارش سایت طلا دکتر مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی لباس و پارچه معتقد است :طبق مطالعات چینی ها، ماندگاری ویروس روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازه ها ماندگاری دارد.
اینکه افراد بعد از هربار بیرون رفتن از منزل اقدام به شست‌وشوی لباس‌های خود کنند، ضروری نیست اما بهترین کار برای فردی که از بیرون وارد منزل می‌شود قرار دادن لباس‌ها در کمد جلوی ورودی آپارتمان است.

طبق تحقیقات گفته شده که ویروس کرونا را چربی احاطه کرده است پس برای از بین بردن ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.

آب و صابون

بهترین عامل از بین بردن ویروس‌های احتمالی روی دست و صورت استفاده از آب و صابون است. بهتر است مرتب و پس از هر تماس دست با سطحی که دیگران به آن دسترسی دارند ۳۰ ثانیه دست‌ها را کامل و بادقت شست.

ژل‌های ضد عفونی

برای جا‌هایی که دسترسی به آب و صابون نیست می‌توان از ژل‌ها استفاده کرد. ماده اصلی این ژل‌ها الکل است که چربی را از بین می‌برد.

الکل

الکل با اینکه چربی و ساختار ویروس را حل می‌کند، اما باید در نظر داشت که الکل سفید یا همان الکل طبی، از لحاظ شرعی نجس است و استفاده از آن برای سطوح و دست‌ها باعث نجاست آن‌ها می‌شود. الکل‌های تقلبی که به طور معمول به آن‌ها الکل صنعتی اطلاق می‌شود. با افزودن یک ماده سمی مثل پیریدین با اتانول به دست می‌آید با اینکه همان فرمول شیمیایی الکل طبی را دارد، ولی به صورت مسکر مصرف نمی‌شود بنا به نظر اکثر فق‌ها نجس نیست؛ بنابراین اگر به نجاست یا پاکی اهمیت می‌دهید پیش از استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن وسایلی مانند گوشی تلفن همراه خود یا سطوحی مثل میز حتما نظر مرجع تقلید خود را جویا شوید.

شوینده‌های سبک

شوینده‌هایی که برای شست و شوی شیشه، شیرآلات و سطوح آشپزخانه استفاده می‌شوند می‌توانند به علت حل کردن چربی‌ها برای سطوح مورد استفاده قرار بگیرند.

شوینده‌های سنگین

شوینده‌هایی با پایه‌های اسیدی مثل وایتکس یا با پایه باز مانند پودر‌های شستشو چربی ویروس را حل می‌کنند، اما از آن‌ها باید برای ضدعفونی سطوحی مثل کف پله یا دیوار‌ها استفاده کرد.

سرکه

اگر دسترسی به مواد شوینده ندارید ترکیب الکل و سرکه به راحتی ویروس را از بین می‌برد. می‌توان از سرکه و آب اکسیژنه البته به صورت کاملا جداگانه هم برای ضدعفونی طوح استفاده کرد. اگر بوی سرکه مشام تان را آزار می‌دهد با استفاده از پوست پرتقال و ریختن آن‌ها در سرکه به مدت چند روز می‌توانید بوی آن‌ها را از بین ببرید.

پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور با دو مسئله پیشگیری از این ویروس و کمک‌های تغذیه‌ای برای درمان این ویروس مواجه هستیم.

او افزود: آنچه که مربوط به پیشگیری است و این بحث‌هایی که فضای مجازی کشور به طور گسترده مطرح می‌شود که طبع ویروس سرد است و حتما باید مواد گرمی مانند آویشن، زنجبیل، عسل، شیره و ارده مصرف شود که کاملا باور‌های غلطی هستند، زیرا ویروس‌ها دارای طبع نیستند و خوردن مواد گرمی هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

فرح بخش بیان کرد: آنچه که از لحاظ تغذیه‌ای می‌توانیم به خودمان کمک کنیم این است که مواد غذایی را حتما به صورت کاملا پخته مصرف کنیم برای مثال گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ حتما باید پخته باشند و از مصرف ناپز این مواد به خصوص تخم مرغ عسلی کاملا پرهیز کنیم.

او ادامه داد: در خصوص پیشگیری از این بیماری باید سیستم ایمنی تقویت شود؛ به همین منظور میوه‌های دارای آنتی اکسیدان بالا مانند پرتقال و لیموشیرین و سبزیجات که به صورت سبزی خوردن و سالاد است باید به طور مداوم مصرف شود البته شستشو و ضدعفونی کردن این مواد بسیار حائز اهمیت است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف کلیه مواد فست فودی، آماده و نیمه آماده که سطح ایمنی بدن را کاهش می‌دهند باید کاملا قطع شود؛ همچنین غذا‌های چرب، حجیم و سنگین باید از دستور غذایی حذف شوند بنابراین مواد غذایی دارای مواد التهابی مانند پنیر پیتزا، روغن آفتابگردان و روغن ذرت کمتر استفاده شود و بیشتر از روغن‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند روغن زیتون و کنجد استفاده شود.

فرح بخش در پایان تاکید کرد: در ویروس‌ها مسئله‌ای به نام طبع وجود ندارد و مصرف زنجبیل، نبات، زعفران و زردچوبه به پیشگیری و درمان کمک نمی‌کند. بیماران کم خون در کنار استفاده از گوشت و جگر کاملا پخته شده می‌توانند قرص‌های آهن را بصورت مکمل مصرف کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد