اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کرونا یقه اوپک را گرفت/ بازار نفت زیر سایه ویروس مرگبار

به دنبال نگرانی ها نسبت به تبعات منفی ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت، برخی اعضای اوپک به دنبال کاهش بیشتر تولید هستند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه تحلیلی پلاتز، 4 منبع آگاه و نزدیک به مذاکرات اوپک فاش کردند که برخی اعضای اوپک به دنبال کاهش بیشتر از انتظار تولید نفت این سازمان هستند آن هم در شرایطی که قیمت هر بشکه نفت به کمتر از 50 دلار رسیده و نگرانی های زیادی نسبت به تبعات منفی کرونا بر تقاضای جهانی نفت وجود دارد.

منابع آگاه افزودند: عربستان سعودی بزرگترین تولیدکننده اوپک و برخی اعضای دیگر پیشنهاد کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت در سه ماه دوم 2020 را مطرح خواهند کرد، این رقم بیشتر از پیشنهاد اولیه کاهش 600 هزار بشکه ای تولید است.

قیمت نفت امسال بیش از 25 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن افت تقاضا و کاهش احتمالی رشد اقتصادی جهان است.

سازمان اوپک و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس، پیش از این تولید نفت خود را 1.7 میلیون بشکه در روز کاهش داده اند و این توافق تا پایان مارس معتبر خواهد بود.

نشست آتی اوپک قرار است 5 و 6 مارس برای تصمیم گیری درباره سیاست های جدید تولید در وین برگزار شود.

یک کمیته کارشناسی اوپک پلاس پیش از این در واکنش به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر تقاضای نفت، پیشنهاد کرده بود تا تولید به میزان 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

یک منبع نزدیک به مذاکرات گفته است که عربستان سعودی از پیشنهاد کاهش یک میلیون بشکه ای تولید حمایت کرده است.

یک منبع آگاه صنعت نفت نیز گفت: شرایط نسبت به پیشنهاد اولیه کاهش تولید اوپک پلاس بدتر شده است. اکنون نگرانی های زیادی وجود دارد.

عربستان پیش از این به طور یکجانبه عرضه نفت خود به چین را 500 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

2 منبع آگاه گفتند: کمیته اوپک پلاس که پیش از این خواستار کاهش 600 هزار بشکه ای تولید نفت شده بود، اکنون خواستار برگزاری کمیته مشترک فنی در روز 3 مارس شده تا درباره پیشنهاد کاهش تولید نفت تجدیدنظر انجام شود.

در حالی که عربستان از کاهش بیشتر تولید نفت حمایت می کند ولی روسیه هنوز موضع خود را اعلام نکرده است. روسیه پیش از این در ابتدا با کاهش تولید نفت اوپک همراهی نکرده ولی در آخرین لحظه موافقت خود را اعلام کرده است.

آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اخیرا ضمن ابراز رضایت کامل از همکاری با عربستان سعودی گفته است که مسکو خواستار ادامه این همکاری در چارچوب اوپک است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد